akk33 Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Er det noen som kan forklare meg hvordan en diskkontroller virker? sånn som dinne http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=8&s=pl hvordan blir det da med kabler..strømforsyning osv.. ? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Kanal antall 2 Maks. antall lagringsenheter 4 Hva var spoersmaalet? Lenke til kommentar
akk33 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 vist jeg skal koble den på..må jeg kjøpe flere ledninger?.det jeg ikke har fattet hvordan den helt virker..skal det gå noen ledninger ut i fra kontrolleren? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 ..skal det gå noen ledninger ut i fra kontrolleren? Vel. Hva mener du om den saken? EDIT: Men la gaa. Ja, du trenger 1 eller 2 ATA-100 ledninger. 46,- paa biltema. Saa trenger du antagelig 2 stroemsplittere - Molnex kontakter, 29,- pr. stykk. Saa kan du klaske inn IDE-enheter paa samme maate som du gjoer paa hovedkortet. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Fungerer på samme måte som IDE kanalene du har nå. Du kan koble 4 hardisker(opptil ATA 133) til den kontrolleren(etter samme prinsipp som du har på HK). Har aldrig brukt en slik selv, og vet derfor ikke om du kan boote fra kontrolleren(i teorien skal det være mulig å sette opp til å boote fra denne, det vet jeg som sagt ikke). Det er den eneste begrensningen jeg kan tenke meg som skille den fra en integreter kontroller...og at den kommuniserer via PCI bussen. Lenke til kommentar
akk33 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 hmm..den kontrolleren..skal den bare styre de andre hardiskene jeg kobler på? Ide kablene skal vel ikke kobles på det kortet skal det det? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 hmm..den kontrolleren..skal den bare styre de andre hardiskene jeg kobler på? Ide kablene skal vel ikke kobles på det kortet skal det det? Altsaa... "nei, de er der bare for at du skal ha noe aa spoerre om." Tenke Paasan, dette klarer du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå