skruf90 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Bytter også gjerne svar for å sjekke om jeg har rett på min caseløsning! Send pm. Lenke til kommentar
safari1 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Får vi utlevert statistiske tabeller på eksamen? Eller må man printe ut fordelingstabellene selv? Edit: Ikke send meg PM om å bytte svar, og når jeg sender de så får jeg ingenting tilbake. Om du ikke har svarene og trenger de er det en ting, men vær ærlig om det. Irriterer meg. Uansett om du får svarene og ikke har jobbet jevnt med faget gjennom dette halvåret, så sier ikke verdiene deg så mye uansett... Endret 7. mai 2013 av safari1 Lenke til kommentar
redbull88 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Noen som vil bytte case-oppgaver? Lenke til kommentar
Silje0105 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Jeg vil gjerne bytte case med noen? Bare for å være helt sikker. Lenke til kommentar
Silje0105 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Noen som vil bytte case-oppgaver? Jeg vil, kan man bare sende det som melding her? Lenke til kommentar
R-91 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Får vi utlevert statistiske tabeller på eksamen? Eller må man printe ut fordelingstabellene selv? Edit: Ikke send meg PM om å bytte svar, og når jeg sender de så får jeg ingenting tilbake. Om du ikke har svarene og trenger de er det en ting, men vær ærlig om det. Irriterer meg. Uansett om du får svarene og ikke har jobbet jevnt med faget gjennom dette halvåret, så sier ikke verdiene deg så mye uansett... Det står på its learning at de IKKE blir utlevert, så print i vei Lenke til kommentar
sommertid Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 bytter gjerne case med noen dersom det er ønskelig Lenke til kommentar
Hval89 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 TIl dere som lurte på hvorfor R uten restriksjoner i en F-test er 0: Når man tester hetroseskadisitet (helt sikkert skrevet feil), så skal Rur = 0. Dette fordi du skal teste en variabel uten ledd, (altså ingen forklaringskraft), dette er altså kort fortalt heteroskedasitet. Modellen blir da altå R med restruksjoner (R2 fra caset) - 0 / m delt på (1-Rr) * n-k (l om du bruker white). Vanskelig å forklare hvorfor. Men om oppgaven spørr om heteroskedasitet så bruker du 0. 1 Lenke til kommentar
Silje0105 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Hva fikk dere på female i oppg. D v) og på business i vi)? Lenke til kommentar
Eli90 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 I oppgave 8, vår 2012 er det samme oppgave bare man skal teste autokorrelasjon. Gjelder det samme her også, eller er R2 restricted satt som 0 pga adjuster R i modell E er et negativt tall? TIl dere som lurte på hvorfor R uten restriksjoner i en F-test er 0: Når man tester hetroseskadisitet (helt sikkert skrevet feil), så skal Rur = 0. Dette fordi du skal teste en variabel uten ledd, (altså ingen forklaringskraft), dette er altså kort fortalt heteroskedasitet. Modellen blir da altå R med restruksjoner (R2 fra caset) - 0 / m delt på (1-Rr) * n-k (l om du bruker white). Vanskelig å forklare hvorfor. Men om oppgaven spørr om heteroskedasitet så bruker du 0. Lenke til kommentar
bigjohnnyolesen Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 TIl dere som lurte på hvorfor R uten restriksjoner i en F-test er 0: Når man tester hetroseskadisitet (helt sikkert skrevet feil), så skal Rur = 0. Dette fordi du skal teste en variabel uten ledd, (altså ingen forklaringskraft), dette er altså kort fortalt heteroskedasitet. Modellen blir da altå R med restruksjoner (R2 fra caset) - 0 / m delt på (1-Rr) * n-k (l om du bruker white). Vanskelig å forklare hvorfor. Men om oppgaven spørr om heteroskedasitet så bruker du 0. Takk for svar. Da blir vel reknestykket slik:: F= (rsquaredG-0)/1 delt på (1-rsquaredG)/(n-k) Er det fordi det er 1. orden at det blir 1(se rød skrift)? Lenke til kommentar
bigjohnnyolesen Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Kan noen svare meg på hvorfor m=5 på oppgave 8 eksamen høst 2012? Setter stor pris på svar! Lenke til kommentar
hporio Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Om noen ikke har bedre å gjøre, er det bare å sende meg G til M Kan sende A til F om dere vil kontrollsjekke. De er korrekte Lenke til kommentar
safari1 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Om noen ikke har bedre å gjøre, er det bare å sende meg G til M Kan sende A til F om dere vil kontrollsjekke. De er korrekte Oppgave G lå tidligere i diskusjonstråden fyi Lenke til kommentar
FHenriksen Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Tror jeg har rett på det meste, men vil gjerne dobbeltsjekke. Hvis noen vil bytte casebesvarelse, så send meg PM. Frank Lenke til kommentar
kilogramm Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Trenger å se over en ferdig case. EDIT: Takk til kriket2289! Endret 8. mai 2013 av kilogramm Lenke til kommentar
Gustaf123 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Trenger å se over en ferdig case. EDIT: Takk til kriket2289! Trenger også et case for å se over!! Kan jeg se videre på din evt noen andre? Knoter til på de enkleste oppgavene i eviews Lenke til kommentar
Eli90 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Er det noen som vet når sensorveiledningen kommer ut? Lenke til kommentar
R-91 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Er det noen som vet når sensorveiledningen kommer ut? Jeg mener den pleier å komme ut etter ca 3 dager... Noen andre som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå