Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

BI økonometri case 2013

Anbefalte innlegg

Noen som ønsker å skrive litt om hvilke spørsmål vi kan få knyttet til de forskjellige oppgavene i Caset?

Jeg har beregnet alle oppgavene i IViews, og disse er nok riktige. Har sammenlignet med flere.

Det jeg synes er vanskelig er hvordan man skal bruke det man har estimimert og tar med seg på eksamen. Hva er det naturlig å få spørsmål om til de forskjellige oppgavene osv.? Dette blir jo så klart rein gjetting, men synes det likevel er kjekt å gjøre seg ferdig med utregninger og sentrale spørsmål som kan dukke opp på eksamen. Anyone? Skal sitte å fundere litt selv også. Kommer jeg på noe, skriver jeg det her.! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Dynamisk skrev (På 6.5.2013 den 10.19):

Noen som ønsker å skrive litt om hvilke spørsmål vi kan få knyttet til de forskjellige oppgavene i Caset?

Jeg har beregnet alle oppgavene i IViews, og disse er nok riktige. Har sammenlignet med flere.

Det jeg synes er vanskelig er hvordan man skal bruke det man har estimimert og tar med seg på eksamen. Hva er det naturlig å få spørsmål om til de forskjellige oppgavene osv.? Dette blir jo så klart rein gjetting, men synes det likevel er kjekt å gjøre seg ferdig med utregninger og sentrale spørsmål som kan dukke opp på eksamen. Anyone? Skal sitte å fundere litt selv også. Kommer jeg på noe, skriver jeg det her.! :)

Har akkurat samme problemet! Jeg synes også det er vanskelig å bruke det man har estimert i oppgaver man kan få på eksamen. Blir nok litt tipping på eksamen

Lenke til kommentar
  Dynamisk skrev (På 6.5.2013 den 10.19):

Jeg tror vi kan få tilsvarende spm. til eksamensoppgavene i V2012 og H2012. Både caset og analysene er ganske likt bygd opp - så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
  Tardish skrev (På 7.5.2013 den 9.29):

Hei, har egentlig gjort caset for en stund siden nå, men hadde lyst å forsikre meg om en liten ting:

Oppgave A)

Hvordan finner man utvalgsvariansen?

Er utvalgsvarians = (std. dev)^2 ??

Ja!!!!!

Lenke til kommentar
  Tardish skrev (På 7.5.2013 den 9.29):

Hei, har egentlig gjort caset for en stund siden nå, men hadde lyst å forsikre meg om en liten ting:

Oppgave A)

Hvordan finner man utvalgsvariansen?

Er utvalgsvarians = (std. dev)^2 ??

Er det ikke Maximum - Minimum?

Glem det! Fant ut at std.dev^2 er riktig. Man kan også gjøre en "Covariance Analysis", og få nøyaktige tall i eveiws.

Endret av Hval89
Lenke til kommentar
  Hval89 skrev (På 7.5.2013 den 10.34):

Er det ikke Maximum - Minimum?

Glem det! Fant ut at std.dev^2 er riktig. Man kan også gjøre en "Covariance Analysis", og få nøyaktige tall i eveiws.

Hvordan gjør en det?

Jeg fant ut av det :)

Endret av R-91
Lenke til kommentar
  LenaBI skrev (På 7.5.2013 den 11.30):

Hvilke oppgaver er det du lurer på?

fra H og utover for pc`n min har ikke vært helt sammarbeidsvillig de siste dagene så får ikke brukt eviews:/

hadde vært veldig takknemlig om noen kunne lagt ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...