Dynamisk Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Noen som ønsker å skrive litt om hvilke spørsmål vi kan få knyttet til de forskjellige oppgavene i Caset? Jeg har beregnet alle oppgavene i IViews, og disse er nok riktige. Har sammenlignet med flere. Det jeg synes er vanskelig er hvordan man skal bruke det man har estimimert og tar med seg på eksamen. Hva er det naturlig å få spørsmål om til de forskjellige oppgavene osv.? Dette blir jo så klart rein gjetting, men synes det likevel er kjekt å gjøre seg ferdig med utregninger og sentrale spørsmål som kan dukke opp på eksamen. Anyone? Skal sitte å fundere litt selv også. Kommer jeg på noe, skriver jeg det her.! Lenke til kommentar
TorLu Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Noen som ønsker å skrive litt om hvilke spørsmål vi kan få knyttet til de forskjellige oppgavene i Caset? Jeg har beregnet alle oppgavene i IViews, og disse er nok riktige. Har sammenlignet med flere. Det jeg synes er vanskelig er hvordan man skal bruke det man har estimimert og tar med seg på eksamen. Hva er det naturlig å få spørsmål om til de forskjellige oppgavene osv.? Dette blir jo så klart rein gjetting, men synes det likevel er kjekt å gjøre seg ferdig med utregninger og sentrale spørsmål som kan dukke opp på eksamen. Anyone? Skal sitte å fundere litt selv også. Kommer jeg på noe, skriver jeg det her.! Har akkurat samme problemet! Jeg synes også det er vanskelig å bruke det man har estimert i oppgaver man kan få på eksamen. Blir nok litt tipping på eksamen Lenke til kommentar
R-91 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Denne siden kan jo være nyttig å lese... https://athene.umb.no/emner/pub/ECN201/utdelt/kapittel9.pdf 1 Lenke til kommentar
ugromp77 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Noen som vil bytte svar? Jeg er ganske sikker på at jeg har rett på caset. Lenke til kommentar
ugromp77 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Se det ja.... Det eneste tallet som skifter er Std.Error female, men hva må gjøres da? Jeg har gjort det slik: Quick - Estimate equation - salary female male - OK Lenke til kommentar
R-91 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg har gjort det slik: Quick - Estimate equation - salary female male - OK Og det er riktig! Lenke til kommentar
R-91 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Noen som ønsker å skrive litt om hvilke spørsmål vi kan få knyttet til de forskjellige oppgavene i Caset? Jeg har beregnet alle oppgavene i IViews, og disse er nok riktige. Har sammenlignet med flere. Det jeg synes er vanskelig er hvordan man skal bruke det man har estimimert og tar med seg på eksamen. Hva er det naturlig å få spørsmål om til de forskjellige oppgavene osv.? Dette blir jo så klart rein gjetting, men synes det likevel er kjekt å gjøre seg ferdig med utregninger og sentrale spørsmål som kan dukke opp på eksamen. Anyone? Skal sitte å fundere litt selv også. Kommer jeg på noe, skriver jeg det her.! Jeg tror vi kan få tilsvarende spm. til eksamensoppgavene i V2012 og H2012. Både caset og analysene er ganske likt bygd opp - så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Mr.K Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Er det noen som fortsatt har lyst til å utveksle svar? Litt i siste liten, men ønsker å forsikre meg at all er riktig. Lenke til kommentar
Tardish Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Hei, har egentlig gjort caset for en stund siden nå, men hadde lyst å forsikre meg om en liten ting: Oppgave A) Hvordan finner man utvalgsvariansen? Er utvalgsvarians = (std. dev)^2 ?? Lenke til kommentar
coth Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Ja, dette er riktige tall hva betegner disse tallene? Lenke til kommentar
kriket2289 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Hei, har egentlig gjort caset for en stund siden nå, men hadde lyst å forsikre meg om en liten ting: Oppgave A) Hvordan finner man utvalgsvariansen? Er utvalgsvarians = (std. dev)^2 ?? Ja!!!!! Lenke til kommentar
Hval89 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Hei, har egentlig gjort caset for en stund siden nå, men hadde lyst å forsikre meg om en liten ting: Oppgave A) Hvordan finner man utvalgsvariansen? Er utvalgsvarians = (std. dev)^2 ?? Er det ikke Maximum - Minimum? Glem det! Fant ut at std.dev^2 er riktig. Man kan også gjøre en "Covariance Analysis", og få nøyaktige tall i eveiws. Endret 7. mai 2013 av Hval89 Lenke til kommentar
R-91 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Er det ikke Maximum - Minimum? Glem det! Fant ut at std.dev^2 er riktig. Man kan også gjøre en "Covariance Analysis", og få nøyaktige tall i eveiws. Hvordan gjør en det? Jeg fant ut av det Endret 7. mai 2013 av R-91 Lenke til kommentar
Goovel Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Kjære dere, er det noen som vil legge ut løsninger? Jeg er sååå usikker på alt det her, om jeg har noe rett... hjeeeelp :ohmy: Lenke til kommentar
LenaBI Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Hvilke oppgaver er det du lurer på? Lenke til kommentar
Hval89 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Nå ble jeg usikker her. Hva er forskjell på utvalgsvariansen og utvalgskovariansen? Lenke til kommentar
R-91 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 hva betegner disse tallene? Det er tallene du får etter å ha estimert modellen Lenke til kommentar
Goovel Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Hvilke oppgaver er det du lurer på? fra H og utover for pc`n min har ikke vært helt sammarbeidsvillig de siste dagene så får ikke brukt eviews:/ hadde vært veldig takknemlig om noen kunne lagt ut Lenke til kommentar
kenny90 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 lurer også på oppgavene I og J , løsningsforslag? Lenke til kommentar
ugromp77 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Hei! Noen som kan hjelpe ang oppgave M i caset.... Er det riktig at R^2 blir 0.295196? Endret 7. mai 2013 av ugromp77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå