safari1 Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Kan noen si meg hvor jeg finner caset? Lenke til kommentar
Fred190 Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Kan noen si meg hvor jeg finner caset? omg hahahaha Lenke til kommentar
kødd1 Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) , Endret 4. mai 2013 av crazybamf Lenke til kommentar
safari1 Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 omg hahahaha Selv om jeg ikke har jobbet med caset enda, så må du ikke tro at jeg ikke kan faget. Skal konte en tidligere C Lenke til kommentar
kødd1 Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Kan noen si meg hvor jeg finner caset? @atbi.no Lenke til kommentar
safari1 Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 @atbi.no Takker Fant det nå! Så ikke at det stod eksamensoppgaver. Ha en fortsatt fin kveld! Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Spørgesmål: Når dere har gjort oppgave H og M, har dere huket vekk boksen for justering av frihetsgrader? Sitter og sammenligner svarene mine med noen jeg fikk fra en medelev som har vært på aspirikurs, og blir ikke helt klok på hvorfor de har huket vekk for justering av frihetsgrader. Det fører jo til at standardfeilene til enkelte av parameterene endrer seg.. Lenke til kommentar
TorLu Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Spørgesmål: Når dere har gjort oppgave H og M, har dere huket vekk boksen for justering av frihetsgrader? Sitter og sammenligner svarene mine med noen jeg fikk fra en medelev som har vært på aspirikurs, og blir ikke helt klok på hvorfor de har huket vekk for justering av frihetsgrader. Det fører jo til at standardfeilene til enkelte av parameterene endrer seg.. Har vi noensinne gjort det i en forelesning eller arbeidskrav? Jeg kan ikke huske vi har gjort noe sånn. Har de sagt noe om hvorfor de gjorde det? Endret 4. mai 2013 av TorLu Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Nei, det har aldri blitt gjort som jeg har fått med meg. Fikk ikke noen spesielt god forklaring på hvorfor de gjorde det heller, foreleseren på aspiri hadde visst bare sagt at det skulle gjøres fordi "den informasjonen man fikk ut ellers var irrelevant" uten at det gav meg noe nevneverdig med forklaring.. Lenke til kommentar
TorLu Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Nei, det har aldri blitt gjort som jeg har fått med meg. Fikk ikke noen spesielt god forklaring på hvorfor de gjorde det heller, foreleseren på aspiri hadde visst bare sagt at det skulle gjøres fordi "den informasjonen man fikk ut ellers var irrelevant" uten at det gav meg noe nevneverdig med forklaring.. Jeg ville ikke satset på å huke det bort hvertfall. Stoler heller på foreleser enn aspiri. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Så gjennom video på It's Learning når han viser hvordan man estimerer en modell med heteroskedasitetsrobuste standardfeil av white-typen og der lar han bare justeringen for d.f stå huket av..men om noen har vært på aspirikurs så må dere gjerne prøve å gi en forklaring på hva som ble gjort og hvorfor. Lenke til kommentar
Mikael89 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Så gjennom video på It's Learning når han viser hvordan man estimerer en modell med heteroskedasitetsrobuste standardfeil av white-typen og der lar han bare justeringen for d.f stå huket av..men om noen har vært på aspirikurs så må dere gjerne prøve å gi en forklaring på hva som ble gjort og hvorfor. Jeg var på aspirikurset og tror grunnen bare var at foreleseren "alltid hadde gjort det". Lenke til kommentar
TorLu Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg var på aspirikurset og tror grunnen bare var at foreleseren "alltid hadde gjort det". Så hvem stemmer for å beholde d.f huket av denne eksamenen? *Reiser opp hånd* Lenke til kommentar
MadOx Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Kan noen være så snill å legge ut resultatet av casen en eller annen gang før eksamen? Er syk (antibiotika og masse smertestillende), så jeg orker ikke å styre med eviews nå. :/ Lenke til kommentar
Eli90 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Hei! Har noen forslag til spørsmål som kan komme ut av casen? Lenke til kommentar
fplandberg Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Hei, noen som vil dele sine resultater. Sitter å jobber med dette alene og synes det er vanskelig å bare stole på seg selv. Kan eventuelt bytte mot caset fra 2012:) send pm:) Lenke til kommentar
Rolf_A Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Jeg setter pris på at folk sender meg forespørelser om å kontrollere oppgavesettene deres, men det blir litt feil og urettferdig for mange andre, jeg har rettet 4stk, men jeg tar ikke imot fler. Jeg og en kamerat reiser inn til Nydalen både Mandag og Tirsdag for å jobbe med eksamensoppgaver . Hvis dere trenger hjelp med caset så er vi disponible fra ca. kl 8 og ut dagen. Samme gjelder Tirsdagen. Jeg er ikke kjent i Nydalen så jeg er litt usikker hvor vi kommer til å oppholde oss, men vi er der et sted. Send meg heller en pm imorgen så jeg kan sikkert gi dere bedre info. Lenke til kommentar
Hval89 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Jeg legger merke til at flere bruker c(1) c(2) c(3) - blir ikke dette feil? Velger du ikke da variabel 1, 2 eller 3 til konstantleddet c? Hvis vi eksempel tar oppgave e. Det blir da riktig å skrive: salary c business educmaal male business it engineering Istedenfor salary c(1) c(2)*business...... Når jeg testet oppgave d(1) så fikk jeg forskjellige svar når jeg prøvde "salary c" og "salary c(1)" - så ble usikker på hva som er riktig. Redigert: Eller et bedre eksempel kan vel være d(2). Jeg skriver salary c age For skriver man salary c(1) c(2)*age så ganger eveiws den (2)c-verdien med age. Endret 6. mai 2013 av Hval89 Lenke til kommentar
Hval89 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) OPPGAVE H: Når du har funnet hvilke variabeler du vil beholde (på et 10% nivå), skal disse estimeres på nytt: Er det helt sikkert at signifikansnivået er 10%? Jeg tenkte siden oppgaven spørr om en tosidig analyse, så må signifikansnivået deles på 2, og dermed blir engineering ikke-signifikant også. Er jeg helt på jordet? Endret 6. mai 2013 av Hval89 Lenke til kommentar
TorLu Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Er det helt sikkert at signifikansnivået er 10%? Jeg tenkte siden oppgaven spørr om en tosidig analyse, så må signifikansnivået deles på 2, og dermed blir engineering ikke-signifikant også. Er jeg helt på jordet? Jeg tror læreren sa at Eviews automatisk deler signifikansnivået ved tosidige tester, men kan være at det er jeg som er helt på jordet her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå