Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

BI økonometri case 2013

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk ikke de samme svarene... Jeg så det er to eksamener i Økonometri. Har dere 35921 eller 26511..?

Jeg har 2651, men så vidt jeg kan se er begge casene like. Og fått samme svar som de over.

Endret av carzas
Lenke til kommentar

På oppgave G har jeg et helt annet svar enn dere, hva skrev dere inn?

uhatt^2=c(1)+c(2)*exper+c(3)*educmaal+c(4)*male+c(5)*business+c(6)*it+ c(7)*engineering

er dette feil med andre ord?

Hvilket svar får du? i oppgave G skrev jeg "uhatt^2 c exper educmaal male business it engineering".Det er ingenting galt med det du skrev.

Lenke til kommentar

Fikk du disse svarene?

R^2 i oppgave E:0,281912,og i oppgave F,-213585,6 -122767,3 osv...

I oppgave F hvor du skal lage en variabel lik residualene i forrige oppgave, er det da viktig å ta med utskriften av verdiene til residualene etter du har lagd den nye variabelen? Eller er ikke disse vesentlige, og trenger bare lage variabelen?

Lenke til kommentar

I oppgave F hvor du skal lage en variabel lik residualene i forrige oppgave, er det da viktig å ta med utskriften av verdiene til residualene etter du har lagd den nye variabelen? Eller er ikke disse vesentlige, og trenger bare lage variabelen?

Det har blitt gitt eksamensoppgaver hvor du skal ta utgangspunkt i residualdata for å finner anslagsfeil og beregne prognoser

Tips: Etter at du har estimert en modell og beregnet residualverdiene til modellen (uhatt = resid), kan du undersøke diverse anslagsfeil ved å gjøre følgende:

I estimatvinduet klikk View - Actual Fitted Residual - Actual Fitted Residual Table

Actual = Y

Fitted = Y^ (Estimert Y)

Residual = Anslagsfeil

Feks i observasjon 20 er Actual =621000, Fitted = 524237, Residual = 967,92

Anslagsfeilen = Y -Y^ = 621000-524237

Man kan feks få spørsmål om prognosefeilen for et bestemt år...og da kan det være en fodel å ha med denne utskriften...I dette tilfellet er prognosefeilen 967,92 for lav, hvis Residualen har et negativt fortegn er estimat verdien for høy.

Lenke til kommentar

Estimeringene til caset har gått helt greit, men når jeg ser på tidligere eksamensoppgaver, altså flervalgsoppgavene og fasit til de, så skjønner jeg ikke bæret av noenting. Andre som er redd for å stryke eller?

Lenke til kommentar

Estimeringene til caset har gått helt greit, men når jeg ser på tidligere eksamensoppgaver, altså flervalgsoppgavene og fasit til de, så skjønner jeg ikke bæret av noenting. Andre som er redd for å stryke eller?

Feil tenkemåte ;) ;)

Lenke til kommentar

Haha, vet ikke hvor godt positiv tenking kommer til å hjelpe meg å bestå da!

det er egentlig ikke så vanskelig, jeg vil imidlertid anbefale å lese igjennom Eviews guiden som ligger ute på it`s learning...du lærer veldig masse av å følge den :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...