Mekker`n Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Jeppjepp. Kjøpte denne http://www.finn.no/f...nnkode=41134345 for å ha et lite hurtig prosjekt og svi av litt penger. Det er en 87 mod. Er det en PX eller en PXR? Hva er forskjellen? Mopeden starter, men kommer alikevel til å bytte/overhale all mekanikk så jeg VET at det er i orden. Likte eller ikke denne røde lakken på motor/eksos så startet med denne motor dingsen og har nå pelt alt reint og sandblåst rubbel å bit. Samt sveiset/slipt nye tenner på div kickstart drev og renset eksos potta. Trenger en avdrager til disse små lagrene som sitter i gir-utvekslingen helt bakerst og i hjulene, En bil svinghjulslager avdrager er for stor. Noen tips før jeg ser meg nødt til å tilpasse dyrt utstyr? Er ekstremt redd for å sprekke dette huset. Ser også dem selger en Dellorto 18mm gasser på MC deler. Noen erfaringer? Tror uansett jeg MÅ ha en sånn http://www.mc-deler....7&Mi=MCD-028418 Dem har også dette omdrevings-opplegget. Hva skjer her? Mer fart eller mer sterk ? Jeg er ute etter mer sterk. Skulle også hatt pakningen til girhuset og åssen oje er det her. Det så å lukta som dx3 olje. http://www.mc-deler....E&Mi=MCD-029451 Sylinderen ser fin ut, men jeg skal borre opp å bytte stempel/råde fordi jeg har lyst. Hvor/hvem har borr til dette her og hva slags utstyr bruker jeg til å polere kanalene i sylinderhuset? Kan vel også være greit å polere det "søkket" rundt tennpluggen i topplokket? Har også bestilt Malossi variator og lurte litt på dette vakum opplegget? http://www.mc-deler....7&Mi=MCD-014453 Planen var å ikke trimme, men jeg klarer ikke holde unna når jeg ser alt dette snackset. Prøver å holde det "ryddig" og mopeden skal helst holde i noen år. Alt av vaiere, lagre, dekk, lamper osv blir nå nytt. Vil dette her fungere og holde i lengden?Trenger svar asap! Hilsen 30år gammel bilmekaniker som har fått klikk. Edit : Har på ingen måte tenkt til å avlive denne mopeden så skrik ut hvis dette her er helt hinnsides. Skal brukes pent til sommer crusing når det er fint vær og stelles MYE med. Jeg vil bare at den skal starte hver gang man tar dem frem og at ting er i orden Endret 24. april 2013 av Mekker`n Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 PXR. Forskjellen er et PX har 6V-anlegg, rund lykt, mangler blinklys og har spilefelger. Ellers samme moppen. Har selv en PX :-) Du hadde og Camino, som var av samme familie, men med pedaler. Husker at "alle" som trimmet disse da vi var ungdom, fikk trøbbel nokså kjapt. Så gleden kan være kortvarig med å skvise mer kraft utav den enn den er opprinnelig. Personlig ville jeg vurdert å bytte variatoren, for å fjerne sperren, men jeg vegrer meg for å gjøre mer, av frykt for å ødelegge et klenodie (som faktisk er et brukbart kjøretøy). Originalt er disse særs solide og vil vare "livet ut" med noenlunde stell. Lakken har generelt langt bedre kvalitet enn hva du finner på nyere mopper. Vår har knapt en rustflekk etter 26 år! Det som er kjekt med disse er at de har mer futt enn nye mopper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå