Gå til innhold

Uønsket reboot

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen problemer med den nye PCen jeg anskaffet meg for en to-tre ukers tid siden. Dette var min første PC som jeg bygde selv, og alt virket som om det fungerte greit. Noe det ikke gjorde.

PCen har en tendens til å plutselig reboote av seg selv, noe som kan være VELDIG irriterende! Jeg resatt BIOS-batteriet, uten at det hjalp på noen som helst måte. Det høres ut som om det er dårlig kontakt et sted, for når den rebooter, så går den liksom av -> på -> av.

Derfor lurte jeg på om noen har noen tips jeg eventuellt kunne prøve. Takk.

Asus A7N8X Deluxe

AMD Athlon XP 3000+ Barton

2 x 512 ddr twinmos

Christian[/b]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Først oppdater BIOS'n. Så når Pc'n slår seg av og på må du sjekke CPU temp. Så kan du begynne og tenke på andre fei. Hadde samma prob jeg oxo, med samma hovedkort. Sikkelig irriterende. Men har fått meg Aero 7+ Cpu vifte, og nå er det PERFECT

Det enkle er ofte det beste(men i dette tilfellet, meste sannsynlige)

Lenke til kommentar

Med AMD har det seg slik at den autobooter hvergang din CPU blir varmrmere enn en "innebygd" grense. :lol:

Jeg har vært borte i problemet selv. Min pc rebootet OFTE før, jeg har nå7 vifter i kabinettet, samt vifte på CPU. Nei, det støyer ikke mye da jeg har MEGET stille gående vifter. :woot:

Du må huske på riklig med kjøing, det er jo mye som gir varme inne i et kabinett. som hovedkortet, cpu, skjermkort, hardisk(er) cd-rom(er), lydkort osv osv osv.

Et kabinett er jo et "lukket" system og eneste friske kjølingen/luften som komemr inn er den luften som viftene dine drar inn. I mitt system er det 4 vifter som trekker inn på fremsiden av kabinettet og 3 som drar den ut bak, slik at man får et "gjennom trekk" av luft, som igjen kjøler meget bra. Min CPU ligger på ca 45 grader når jeg f.eks. spiller..

Prøv mere kjling så skal du nok se det løser seg.

Christian Sørensen

"]http://www.viplash.org[/url]

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har noen problemer med den nye PCen jeg anskaffet meg for en to-tre ukers tid siden. Dette var min første PC som jeg bygde selv, og alt virket som om det fungerte greit. Noe det ikke gjorde.

PCen har en tendens til å plutselig reboote av seg selv, noe som kan være VELDIG irriterende! Jeg resatt BIOS-batteriet, uten at det hjalp på noen som helst måte. Det høres ut som om det er dårlig kontakt et sted, for når den rebooter, så går den liksom av -> på -> av.

Derfor lurte jeg på om noen har noen tips jeg eventuellt kunne prøve. Takk.

Asus A7N8X Deluxe

AMD Athlon XP 3000+ Barton

2 x 512 ddr twinmos

Christian[/b]

Jeg ville lest av temperaturer. Asus har LiveProbe med mulighet for recording av temperaturer. Sett på denne, bruk maskinen som du vanligvis gjør, se hvordan temperaturene oppfører seg. Litt klønete å gå til innkjøp av en masse vifter som andre her anbefaler om temperaturen din er helt ok?

Hjelper ikke dette, reinstallerer du OSet, og legger inn nødvendige patcher. Reinstall av OS har ofte større betydning enn man tror.

Lenke til kommentar

hvorfor den rebooter er at i biosen står den på automatisk restarting når den blir varm. skru den av. og vipps du har ikke lenger det problemet.

kan jo være masse annet. men det er det mest logiske.

ta på ny kjølepasta hjelper no veldig

Lenke til kommentar
hvorfor den rebooter er at i biosen står den på automatisk restarting når den blir varm. skru den av. og vipps du har ikke lenger det problemet.

kan jo være masse annet. men det er det mest logiske.

ta på ny kjølepasta hjelper no veldig

Ikke akkurat det lureste jeg har hørt. Om BIOS står stilt inn til å skru seg av ved for mye varme, er det vel kanskje smartere å få vekk varmen i stedet for å ignorere den? Det er jo en grunn til at funksjonen er der.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat det lureste jeg har hørt. Om BIOS står stilt inn til å skru seg av ved for mye varme, er det vel kanskje smartere å få vekk varmen i stedet for å ignorere den? Det er jo en grunn til at funksjonen er der.

hehe..er helt enig der men som oftest slår den seg av på veldig liten varme. den slår seg av så fort den er oppi 50 grader. jeg sier ikke at det er sånn på alle pcer. men på veldig mange er det sånn. legg inn hmonitor skjekk varmen.

Lenke til kommentar

hehe..er helt enig der men som oftest slår den seg av på veldig liten varme. den slår seg av så fort den er oppi 50 grader. jeg sier ikke at det er sånn på alle pcer. men på veldig mange er det sånn. legg inn hmonitor skjekk varmen.

Vær så snill, ikke uttal deg om ting du ikke har greie på. Så vidt jeg vet er det INGEN hovedkort som kommer satt opp med reboot ved 50 grader. Det skal godt gjøres å holde seg under 50 grader med standard kjøling.

Lenke til kommentar

viste det måtte komme en tulling som deg med en komentar om det :x , men det kommer nok til å funke skal du se, jeg kan mine saker.

kan ikke garantere det, men har funke på MANGE andre maskiner med samme problem... 8)

sånne som deg burde ikke ha lov til å være på forumet :evil::evil:

Lenke til kommentar

greit. Jeg ga bare noen forslag!

jobber og har jobbet veldig mye med pcer og uøsnket rebooting har vært enav de mange problemene. Da har jeg fikset det på den måten jeg sa istad. akIIa: sorry det var ikke ment til deg. håper ingen sure miner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...