Gå til innhold

Verdt å utvikle apps til Mac App Store?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har utviklet apps til iOS og senere også tilbytt samme app til Mac? Vurderer å gjøre dette, men ved tanke på at det er vesentlig færre som har et OS X produkt enn de som har iOS så er jeg skeptisk til å bruke tid og ressurser på dette. Noen som har erfaringer og kan si hvor stor responsen har vært, sammenliknet med iOS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iOS er allerede "ordnet". Det jeg lurer på er om salgstall i iOS App Store vil være representative for Mac App Store eller om salget er vesentlig dårligere der. Antar at det er en del færre som bruker Mac App Store, derfor lurer jeg på om noen vet hvor mange færre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du må nok lage noe unikt om det skal selges. Men der er et enormt potentsielt marked der ute.

1. Utvikler du en app som koster USD 1 og selger en mill har du en omsetning på over 5 millioner kroner med dagens dollar kurs.
  2. Utvikler du en app som koster 10 cent og selges til 100 millioner (må vel utvikles for flere plattformer for å oppnå det) så har du en omstening på ...

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Tror jeg har formulert meg litt dårlig her. Jeg har allerede en app i App Store for iOS. Den selger bra og livet er fint. Derfor vurderer jeg å tilpasse denne appen OS X og selge den i Mac App Store også. Men siden jeg ikke har noe erfaring med dette, og antar at det selges færre apps til OS X enn iOS, så lurer jeg på om noen har gjort akkurat dette, og i såfall hvor mye som selges til OS X sammenliket med iOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...