Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med lokalnettet

Anbefalte innlegg

Vi er tre studenter som sitter i en leilighet med hver sin datamaskin. Alle kjører Xp Pro og vi har en server med 2000 Server. Denne kjøres som DNS- og DHCP-server + gateway til internett.

Her om dagen, etter en system restore, slutta plutselig nettverket å fungere fra min pc. Alt som virker nå er internett. Jeg klarer ikke komme meg inn på de andre sine delte mapper lenger og finner dem heller ikke i arbeidsgruppa.

Jeg klarer å kjøre ping på ip-adressene deres uten problemer og dem klarer å pinge meg. De finner ikke min datamaskin i arbeidsgruppa.

Vi kjører forresten fjernstyring av serveren med programmet Net Op Remote Control. Jeg klarer å fjernstyre serveren, men den klarer heller ikke finne min datamaskin..

Alle instillingene står på automatisk i tcp/ip. Jeg kjører heller ingen brannmur. Oppsettet er identisk med det det var før jeg kjørte gjennopprettinga (skulle jeg tro).

Det virker som en det er en brannmur som blokkerer, men problemet er at ingen er installert (inkl. den innebygde i XP). Norton Antivirus ligger i bakgrunnen.

Må jeg reinstallere hele pokkers XP IGJEN?

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...