Gå til innhold

IBM T40p i hus! :)

Equinox

Anbefalte innlegg

Kan det være noe med sikkerhetsinnstillingene på IBM som gjør at den ikke vil åpne noen webområder? Skal jo være så høy sikkerhetsløsning på denne maskinen sier de. Men det blir litt feil når jeg ikke kommer inn på IBM sin hjemmeside engang...

Får håpe at det er NextGT sin feil og ikke min nye IBM... Skal teste på en annen linje senere idag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hce
7200rpm 60GB disk

Når du sier 60 gb hd..

Jeg kjøpte t40p med 60 gb hd, men det står at min er på 71,6... Ikke for å klage, men... :)

Er din på akkurat 60 GB?

Jeg tipper du har fått feil maskin. Sjekk med pc mark diskytelse. Tipper du har fått den med 80 gb og 5400 disk.

Hva bør jeg få i ytelse da.. ?

Lenke til kommentar
hce
7200rpm 60GB disk

Når du sier 60 gb hd..

Jeg kjøpte t40p med 60 gb hd, men det står at min er på 71,6... Ikke for å klage, men... :)

Er din på akkurat 60 GB?

Jeg tipper du har fått feil maskin. Sjekk med pc mark diskytelse. Tipper du har fått den med 80 gb og 5400 disk.

Hva bør jeg få i ytelse da.. ?

Jeg får noe over 900 med min 60 gb. Se min test tråd så finner du link.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forstå at dere mener at T40p er så utrolig stille av seg. Har hatt denne maskinen i 6 uker nå, og må si at jeg synes den støyer mye mer enn min gamle T30.

Viften (en av dem) går hele tiden mens maskinen er på, og selv om det er moderat støy i forhold til mye annet (av bla. stasjonære maskiner), vil jeg absolutt si at det er en smule sjenerende.

Av og til, når maskinen jobber under press, starter en annen vifte opp (skjermkortviften, eller en ekstra CPU-vifte muligens?); denne har en klart irriterende "tikking", den varierer konstant i hastigighet mens den går. Kort fortalt kan det beskrives som om den akselererer opp til en maksimalhastighet, for så å holde denne en stund (ett sekund eller to). Så, plutselig, faller den brått i hastighet, noe som fremkaller en "tikkelyd", et brudd i den jevne lyden. Etter dette akselererer den opp til maksimalhastigheten igjen. Slik gjentar syklusen seg så lenge sirkuset varer.

Så, spørsmålet blir, er det noe galt med min maskin, eller er det bare jeg som er umåtelig kresen? Nesten så jeg vurderer å ta en telefon til IBM support i morgen etter å ha lest visse brukere av barbara.no-s forum skryte hemningsløst over T40p sin mangel på støy.

-p

Lenke til kommentar

tror nok desverre at det er noe galt med din maskin! For t40p skal ikke støye, har en venn som har denne maskinen, og han har ikke hørt et lite pip fra den engang. og ikke har han noe negativt å si om maskinen heller. alt er helt genialt med den. all honnør til ibm må jeg si.

takk for en helt konge bra maskin

Lenke til kommentar

Først vil jeg modifisere det jeg sa om viften som bare starter av og til; hver syklus tar ca. 6 sekunder, hvor 4 sekunder er konstant lyd (altså maksimalfart), mens 2 sekunder går med til brå oppbremsing av viften og så akselerasjon opp til maksimalfart (slik det høres ut for mine sarte ører).

Så; mener du virkelig at det ikke er noen vifte som helst som går i den til vanlig? Jeg har knapt nok hørt at min har vært vifteløs én eneste gang på de 6 ukene jeg har hatt den.

Lenke til kommentar

Tror du enten gjør noe veldig galt (kan ikke helt se for meg hva men) eller at det er noe tull med maskinen din.

Kan aldri si å ha hørt noen vifte som spinner opp og ned. Eneste jeg merker er et lavt sus. Dette er nesten så lavt at du må putte øret inntil vifteutgangen for å høre det. Og dersom jeg loader disken tungt kan jeg høre svak knittring fra den.

Denne knitringen er utrolig mye lavere enn på desktopdisker.

Ta en telefon til ibm og hør hva de har å si.

Mvh, Kim

Lenke til kommentar
Tror du enten gjør noe veldig galt (kan ikke helt se for meg hva men) eller at det er noe tull med maskinen din.

Kan aldri si å ha hørt noen vifte som spinner opp og ned. Eneste jeg merker er et lavt sus. Dette er nesten så lavt at du må putte øret inntil vifteutgangen for å høre det. Og dersom jeg loader disken tungt kan jeg høre svak knittring fra den.

Denne knitringen er utrolig mye lavere enn på desktopdisker.

Ta en telefon til ibm og hør hva de har å si.

Mvh, Kim

Så lav er nok ikke den lyden på viften. Hvis man kjører den på batteri så skal jeg være enig, men når man spiller Battlefield på strøm så bråker den mer enn min stasjonære.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt battlefield på den, kun filmer og et rollespill (temple of elemental evil).

Ikke under noen omstendighet er den i NÆRHETEN av NOEN stasjonær jeg noensinne har hørt. Du har enten tidenes mest stillegående stasjonære maskin, eller et seriøst hørselsproblem :p

Har selv en shuttle xpc uten ekstra gfxkort (dermed en vifte "mindre"), og denne bråker så utrolig mye mer enn laptoppen. Total overdøving.

Og ja, på strømdrift går vifta mer. Faktisk tror jeg den går hele tiden. Kan ta feil. Men det er så lavt, i et helt helt stille rom, at det bare blir dumt å ta det opp som et tema.

Det er i hvertfall min mening om saken :)

Mvh, Kim

Lenke til kommentar
Har ikke du nevnt tidligere at du har en utrolig stillegående stasjonær da, Overload?

Kan jo ikke sammenligne den med den jevne PC som folk har stående.

mvh

Thor-Egil

Joda jeg har nok en meget stille stasjonær pc. (det som bråker mest på den er skjermen).

Min T40p er en stille laptopp, men jeg skulle ønske den var stillere på strømdrift. Den lager faktisk noe støy. Min definasjon på støy er at man hører forskjell på om den er avslått eller på.

Lenke til kommentar

skjønner ikke at du klager over den. kjenner mange som har den maskinen, og det er ingen som klager over den, hvertfall ikke lyden. de sier at de vil gjerne høre noe, men det kommer ikke noe lyd.

er helt fascinert av den maskinen. de skryter hensynsløst av den, og det skjønner jeg godt. syns thinklight'en er dritt sexy, og likte snarveiene du kan legge i de fire hjørnene på pekebrettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...