Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mistet motivasjon og lyst til å gå på skole. Vg2 studiespes. Trenger tips.

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg går studiespesialisering med valgfagene:

* Teknologi og forskningslære

* Kjemi 1

* Fysikk 1

* Realfagsmatte 1

* Tysk 2

Jeg hadde gode karakterer i 10. klasse og i 1. vgs. Med ett godt snitt på ca. 4,5 og gikk litt ned i 1. klasse. Etter jeg begynte i 2. klasse og fikk jobb rett før sommerferien begynte så har mine karakterer stupt veldig mye nedover. Så langt nede at jeg såvidt består i R1, Kjemi og tysk. Jeg er fortsatt oppe på 4/5 på fysikk, 5 på tekforsk og 5 i alle norskfagene.

Jeg mistet helt lysten til å fortsette på vgs og å gjøre lekser. Det skal også sies at jeg gjorde nesten ikke lekser i 1. klasse og fikk 4 veldig sterk i T-matte og 5 sterk i naturfag, men dette funker ikke lengre i 2. klasse.

Hva mener dere jeg bør gjøre for å få tilbake motivasjonen og lysten til å få jobbe videre med skolearbeid? Å droppe ut er helt uaktuelt.

Tusen takk for alle gode tips om dette :)

Mvh

Jetfighter

Endret av Jetfighter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spis god frokost hver dag, og prøv å engasjere deg i timene. Gjerne sitt litt lenger fremme i klasserommet, og delta aktivt med spørsmål. Prøv å få det til en greie i vennegjengen å kunne mest mulig i realfagene. Diskuter fysiske fenomen, matte, kjemi og raketter, og tenk på hvor mye fagstoffet kan brukes til og hvor kult det egentlig er. Gjør mange oppgaver i timene. Skaff deg gode blyanter, og prøv å holde det fint i skrivebøkene. Ingenting er så gøy som en prøve du har full kontroll på når den kommer! :)

Lenke til kommentar

slutter du på skolen.. vil du kansje miste sjansen til å fullføre videregående skole.. som du vil hate å ikke ha gjort det. du vil angre hver gang du skal øve til den privatiste eksamenen... vil du isteden jobbe som en slave fra 7 til 3 for å ha råd til festing, biler, klær.. og for å ha tid til trening og spill osv

spørsmålet er VIL DU STYRE ANDRE ELLER BLI STYRT AV ANDRE??

skolen er kjedlig pga rutinene, lærerne, folket der.. buss og lange timer osv osv et miljø som er helt umulig å glede seg til å gå i .. MEN ER DU SMART SÅ ER DU STERKERE EN FØLELSER.. all den angsten som du får av skolen er BULLSHITT.. DET FINNES IKKE ... SKOLE BETYR IKKE AT DU MÅ PÅ SKOLEN OG GJØRE LEKSER.. SKOLE BETYR JOBB.. det er din egen busines hvordan du gjennomfører det. ingen kommer til å gi deg vitnemål hvis du ikke er der.. hvis du ikke slår med deg sel hve dag.. motiverer deg sel hver dag til å gjøre det helt sykt bra med hver fag.. husk skole er en jobb,.. og hva får du som lønning?? vitnemål som gjør at du kan søke på å bli det du vil.. med vitnemål kan du søke på universitetet som også er en jobb som gjør at du kan bli det du ønsker og tenk godt på i hvilket bransje du passer best og hvor du kan skinne... der du kan ta en ide til virkelighet.. der du kan styre andre

Endret av summer-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...