Runningback Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 God kveld! Skal kjøpe meg en macbook pro 13" med retina skjerm. Det er med 128gb flash hdd. Er det mulig å sette inn en ekstra en? Er det plass til det? 500gb Lenke til kommentar
burger1 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Tror ikke det er lagt plass til dette da maskinen er såpass liten. Så du må nok erstatte den harddisken som fulgte med for å få mer lagring. Har selv bare 120gb på min Zenbook å det holder til det meste (laster ned serier noen filmer og en del spill) Det er klart, ligger ikke flust i ekstra, men er viktig å slette etterhvert som en er ferdig! Lenke til kommentar
SverreOslo Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg har byttet disk i min Macbook retina 13". Er ikke plass til annet enn msata ssd enten standard fra apple eller fra OWC (google). Sistnevnte selger ssd opp til 480GB for en noe billigere penge enn om du bestiller fra apple (da kun ved kjøp av komplett maskin). Bytte disk selv er lite problematisk. Orginal ssd fra apple som du tar ut av maskinen kan du bruke som ekstern usb 3.0 disk ved hjelp av medfølgende kabinett fra OWC. Lykke til! Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Takker for svar! Hvor får jeg kjøpt OWC billigst mulig da? Ebay? Tipper jeg sparer en del penger på å bestille 128gb, for deretter å bytte selv? Lenke til kommentar
SverreOslo Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 ja, jeg kjøpte 128GB fra apple for deretter å bytte disk. Så vidt jeg vet selges owc diskene kun fra deres hjemmeside (macsales). For å få med kabinett til orginaldisken må du velge dette som tillegg i prisen. Viktig at du bestiller ssd som er kompatibel med rMBP, men det finner du forklaring til på nettsiden. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Det er mulig å butte ut SSDen da den er mSATA. Men det er ingen plass til 2,5" disker. Skal du ha mer lagringsplass blir nok det letteste en ekstern HDD. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 25. april 2013 Forfatter Del Skrevet 25. april 2013 Skjønner. Kanskje det beste er å kjøpe den med 500gb, som også er billigere? Hva er forskjellen på den med retina og den uten? Er jo samme specs bortsett fra harddisk og skjerm? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Hvis du ender opp med å oppgradere selv; Da min ssd paia bestemte jeg meg for å gå opp i størrelse og komprommisse litt ved å kjøpe en hybrid disk, det ble merkbart _litt_ langsommere enn den rene ssd-disken, men fortsatt betydelig raskere enn tradisjonell hd, og veldig hyggelig pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå