Gå til innhold

Macbook Pro 13" ekstra harddisk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er lagt plass til dette da maskinen er såpass liten. Så du må nok erstatte den harddisken som fulgte med for å få mer lagring. Har selv bare 120gb på min Zenbook å det holder til det meste (laster ned serier noen filmer og en del spill)

Det er klart, ligger ikke flust i ekstra, men er viktig å slette etterhvert som en er ferdig! :)

Lenke til kommentar

Jeg har byttet disk i min Macbook retina 13". Er ikke plass til annet enn msata ssd enten standard fra apple eller fra OWC (google). Sistnevnte selger ssd opp til 480GB for en noe billigere penge enn om du bestiller fra apple (da kun ved kjøp av komplett maskin). Bytte disk selv er lite problematisk. Orginal ssd fra apple som du tar ut av maskinen kan du bruke som ekstern usb 3.0 disk ved hjelp av medfølgende kabinett fra OWC.

Lykke til!

Lenke til kommentar

ja, jeg kjøpte 128GB fra apple for deretter å bytte disk. Så vidt jeg vet selges owc diskene kun fra deres hjemmeside (macsales). For å få med kabinett til orginaldisken må du velge dette som tillegg i prisen. Viktig at du bestiller ssd som er kompatibel med rMBP, men det finner du forklaring til på nettsiden.

Lenke til kommentar

Hvis du ender opp med å oppgradere selv; Da min ssd paia bestemte jeg meg for å gå opp i størrelse og komprommisse litt ved å kjøpe en hybrid disk, det ble merkbart _litt_ langsommere enn den rene ssd-disken, men fortsatt betydelig raskere enn tradisjonell hd, og veldig hyggelig pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...