jahala Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Jeg skal ha en ny pc til musikkproduksjon. Denne skal kjøre i nettverk med to andre pc'er. De består av: PC 1: FX-Maskin Kabinett: Chieftec m/antec silent psu og magic fleece. CPU: Athlon 1.8ghz HK: ASUS A7V333 RAM: Crucial 512. HD: WD 120gb caviar 8mb cache Annen HW: RME HDSP 9652 lydkort T.C. Powercore lydkort PC 2: Filserver / DivX-boks / Mp3-maskin Kabinett: Barebone. Shuttle SK41G CPU: Athlon 1.0ghz RAM: 512 mb (2x256) noname HD: WD 250 GB Jeg har kun brukt AMD cpu'er til nå - men vurderer å prøve en intel cpu. Dette er det oppsettet jeg vurderer for den nye pc'en: PC 3: Musikkproduksjon Kabinett: Chieftec m/magic fleece (dette har jeg allerede) PSU: Kom med forslag (må finnes hos microplex og MÅ være stille) CPU: Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 CPU-kjøler: Kom med forslag (denne må finnes hos microplex og MÅ være stille) Ram: 1024 mb ram (forslag?) GFX: ATI 9800 kort (skal kjøpe den pakken som kommer med HL) Hovedkort: kom med forslag (må støtte 1gb lan, s-ata og firewire) HD: Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA Budsjettet er på ca. 8.000,- (utenom ati-kortet) Prioritet: 1. Støy.. må være lite støy fra denne 2. Stabilitet.. Kan ikke ha no jalla chipset som fucker xp'en 3. Fart.. Skal ikke overklokkes, men må kjøre stabilt og kjapt. Hvis de kloke sinn fra hw.no forumet kan komme med noen forslag på HK, PSU og RAM - og gjerne kommentere resten av komponentene (HD, skjermkort, CPU).. om dette passer sammen.. PS: I tillegg skal jeg ha 2 stk 1gb lan kort til de to andre maskinene. Samt en switch som støtter 1gb lan.. Forslag på dette mottas også med takk PPS: Er det no håp å få et system med en av de nye 64-bits prosessorene fra AMD for 8.000? Som kjører like bra som det ovenfor? Tusen takk! Mvh Jahala Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Kabinett: Chieftec m/magic fleece (dette har jeg allerede) PSU: Kom med forslag (må finnes hos microplex og MÅ være stille) - Fortron/source 350w <20db, 650,- (microplex) CPU: Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 - 1800-2050 (itbutikken, absoluttdata) CPU-kjøler: Kom med forslag (denne må finnes hos microplex og MÅ være stille) - "boxed" cpu betyr at det følger med kjøler.. vet ikke hvor stille de er. Ram: 1024 mb ram (forslag?) - 2x512mb pc3200/400mhz apacer, 2000,- (psdata) GFX: ATI 9800 kort (skal kjøpe den pakken som kommer med HL) Hovedkort: kom med forslag (må støtte 1gb lan, s-ata og firewire) - asus p4c800-e deluxe (sata, gbit, fw); 1900,- (itbutikken) HD: Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA - 1200-1300,- (itbutikken, mpx, abosluttdata) Siden Raptoren er kjent for å være en hissig ******, så tror jeg du er tjent med å kjøpe en vib.dempende drevramme fra microplex. - 240,- (microplex ja) sum: omtrent 8000 Lenke til kommentar
jahala Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Takker og bukker for tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå