Gå til innhold

Problemer med seeding av privat torrent-fil

Grogg

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke til å seede på TVTorrents lenger. Klarte det før, men så gikk det plutselig ikke mer. Å laste ned filer går derimot som smurt, men når filen er ferdig nedlastet og jeg prøver å seede, så skjer det ingenting.

Jeg bruker uTorrent for Mac (1.8.4), og under "Trackers" står det "not allowed" flere steder, som dere ser under.

post-141620-0-64461600-1366823820_thumb.png

Skjønner ikke helt hva som er galt. Regner med at det er noen innstillinger som er feil og at det har å gjøre med at TVTorrents er en privat side, ettersom seeding på filer lastet ned fra f.eks. PirateBay fungerer fin-fint. Ser også ut til at det er flere peers som står i kø, så det er ikke det som er problemet.

post-141620-0-58078600-1366823951_thumb.png

Noen som vet hvor feilen ligger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen som laster ned filen fra deg, derfor kan du heller ikke uploade.

Hvordan kan jeg fikse det?

Dette skjer med alle filene jeg laster ned fra TVtorrents, så det må være en teknisk feil noe sted. Før klarte jeg jo å seede alle filer, selv de som ikke var så populære.

Lenke til kommentar

Har du sjekket om du er connectable?

Dvs. at alle unntak i brannmur og ruter er satt opp riktig?

Takk for svar :)

Hmm, jeg tror jeg er connectable, for jeg har stilt inn brannmuren til å slippe inn alt via torrentprogrammene, og alle offentlige torrents både lastes ned og seedes uten problemer.

Routeren vet jeg dessverre ikke hvordan er satt opp, for den står inne hos utleierne. Må vel til den fysisk for å gjøre eventuelle endringer?

Lenke til kommentar

Om ikke portene i routeren er satt opp riktig, kan du ikke bli connectable.

http://wiki.themixin...ome_connectable

Det skal gå an å logge seg på routeren via nettet og gjøre forandringer.

Du må i tilfelle få passord og bruker fra utleier.

Muligens må du være koblet til med nettverkskabel da ikke alle routere støtter

å gjøre forandringer over trådløst.

Ah, ok. Om nødvendig så er det nok ikke noe problem å få hjelp av utleierne altså.

Bare et kjapt «dumt» spørsmål før jeg leser meg opp om dette med å bli connectable — det at jeg kan laste ned/seede filer fra offentlige torrentsider betyr ikke automatisk at jeg er connectable?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...