zuhr Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 iforhold til feks sverige er jo bredbånd i norge dyrt. I Sverige for enn jo bredbånd helt opp mot en hastighet av 10mbit/full duplex. Til en 400kr.. Men synes igrunn ikke bredbånds prisene er så dyre. Det er hastigheten som mangler... Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Det kunne vært langt billigere..... Jeg har 8 Mbit nå til 648, noe jeg synes er litt dyrt.-.. Jeg har 2MBit til 1100,- Lenke til kommentar
mungo Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Priser fra UPC (Norge seff...) Chello Classic 512/128: 379,- via eget kabelmodem 350,- via STC (Set Top Computer; digitaldekoder) Ubegrenset nedlasting Chello Pluss 1024/256: 499,- uansett tilkoblingsmåte. Ubegrenset nedlasting Ikke så verst dette for de av oss som har kabel fra UPC. Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 nei prisene er ikke dyre. Man må ha rett perspektiv folkens. Mål opp mot hvor mange timer mann må jobber for å kunne betale x antall kbps så ser dere at det faktisk ikke er hverken dyrt eller billig. Enig i at hastigheten bør gå opp heller enn prisen ned Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det blir kanskje litt feil å sammenligne med priser i utlandet. Hele kostnadsnivået er jo lavere i de fleste andre land. Lønningene også, derfor er prisene lavere. Lenke til kommentar
McMort Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 iforhold til feks sverige er jo bredbånd i norge dyrt.I Sverige for enn jo bredbånd helt opp mot en hastighet av 10mbit/full duplex. Til en 400kr.. Regner med at det du sier er at man får bredbånd med den hastigheten i Sverige. Men tilbake til poenget, hvor mange svensker tror du egentlig har mulighet til å få slike fantasktiske tilbud? Jeg kjenner folk som sitter på 10mb linjer til hundrelappen i måneden her i landet også, men trekker likevel ingen generelle slutninger om at det gjelder alle her i landet... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det kunne vært langt billigere..... Jeg har 8 Mbit nå til 648, noe jeg synes er litt dyrt.-.. omg @ whine plz Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 BlueCom er vel den leverandøren som har mest utenfor byene. gå til www.bluecom.no og sjekk nummeret ditt Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 omg @ whine plz Noen her som snakker fj0rt|zz som kan oversette? Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 jeg har 2mb linje til 295 ( bor i sverige ) HEIA NORGE, deilig å være norsk i utlandet. MR_T Lenke til kommentar
genesis Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 med nivået vi er på teknologisk sett, og så mye peng den norske stat har, er det flaut at jeg, ogde fleste andre, sitter per i dag på linje , som yter under 1mbit ja, 100+++ hadde vært reelt dersom........ Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Har dessverre ikke mulighet får bredbånd der jeg bor Sitter på isdn og det blir dyrt i måneden! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Har bodd i bade Canada og USA, i Canada hadde vi bredband for 15 canadiske dollar i 1998. Jeg istter na i Florida, US, med en bredbandsoppkobling pa 5 mbit. Den betaler vi 14-15 USD for i mnd. Det jeg synes er litt morsomt er at bredband ikke er sa utbredt i USA. I en sporreundersokelse svarte rundt femti prosent av t grunnen til at de ikke hadde bredband, var at det kostet for mye. Og en gjennomsnittlig amerikansk bredbandslinje koster 7-8 dollar............ Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 omg @ whine plz Noen her som snakker fj0rt|zz som kan oversette? noen andre her som faktisk skjønte at det var et aldri så lite snev av IRONI der? OMFG n00bz0r Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Til 15$ i måneden hadde jeg med en gang skrevet under 5års kontrakt Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 15 $ regnes faktisk som mye her i USA.... du faar en grei linje fra rundt - 8-10 $..... Lenke til kommentar
durabit Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har bodd i bade Canada og USA, i Canada hadde vi bredband for 15 canadiske dollar i 1998. Jeg istter na i Florida, US, med en bredbandsoppkobling pa 5 mbit. Den betaler vi 14-15 USD for i mnd. Det jeg synes er litt morsomt er at bredband ikke er sa utbredt i USA. I en sporreundersokelse svarte rundt femti prosent av t grunnen til at de ikke hadde bredband, var at det kostet for mye. Og en gjennomsnittlig amerikansk bredbandslinje koster 7-8 dollar............ Joda, mange billige abonnementer i USA. Men du glemmer å nevne at mange av disse abonnementene har mengdebegrensning og at du må betale ekstra hvis du går over grensen. Erfaringen jeg sitter med etter å ha vært en stund på nettet er at veldig mange med 1-10 Mbit linjer kommer fra Norden (Sverige). Dårlig dekning er nok et større problem i Norge enn pris. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 med dette abbonnementet har jeg ca. mbit, og grensen er 100 GB i maneden... det er ikke noe stort problem, hvis vi kan si det sann.... dessuten er ikke dekningen i USA alltid saaa god at det gjor noe. En av sjefene i MS har ikke bredbaand hjemme fordi det rett og slett ikke er tilgjenglig..... Om man tjener paa, bor man bygge ut mer ADSL-sentraler i Norge. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Thorvald_________________ Msi-KT600 AMD 2600+ Corsair 512 Mb 3X80 Gb Western digital 1X120 Gb Western digital 1X200 Gb Western digital GForce 4 Mx440 1X360 Watt chiftec 1X550 Watt Q-tec EY Torvald, NM i lang sigg på gang eller? Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 omg @ whine plz Noen her som snakker fj0rt|zz som kan oversette? Jeg kan ikke språket. Jeg har en linje på 724/126 og bettaler 300 i månden. Enneste vi kan få og til å med er det ustablit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå