Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Synes dere bredbånd er dyrt her til lands?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Priser fra UPC (Norge seff...)

Chello Classic 512/128:

379,- via eget kabelmodem

350,- via STC (Set Top Computer; digitaldekoder)

Ubegrenset nedlasting

Chello Pluss 1024/256:

499,- uansett tilkoblingsmåte.

Ubegrenset nedlasting

Ikke så verst dette for de av oss som har kabel fra UPC.

Lenke til kommentar
iforhold til feks sverige er jo bredbånd i norge dyrt.

I Sverige for enn jo bredbånd helt opp mot en hastighet av 10mbit/full duplex. Til en 400kr..

Regner med at det du sier er at man får bredbånd med den hastigheten i Sverige. Men tilbake til poenget, hvor mange svensker tror du egentlig har mulighet til å få slike fantasktiske tilbud? Jeg kjenner folk som sitter på 10mb linjer til hundrelappen i måneden her i landet også, men trekker likevel ingen generelle slutninger om at det gjelder alle her i landet...

Lenke til kommentar

Har bodd i bade Canada og USA, i Canada hadde vi bredband for 15 canadiske dollar i 1998. Jeg istter na i Florida, US, med en bredbandsoppkobling pa 5 mbit. Den betaler vi 14-15 USD for i mnd. Det jeg synes er litt morsomt er at bredband ikke er sa utbredt i USA. I en sporreundersokelse svarte rundt femti prosent av t grunnen til at de ikke hadde bredband, var at det kostet for mye. Og en gjennomsnittlig amerikansk bredbandslinje koster 7-8 dollar............

Lenke til kommentar
Har bodd i bade Canada og USA, i Canada hadde vi bredband for 15 canadiske dollar i 1998. Jeg istter na i Florida, US, med en bredbandsoppkobling pa 5 mbit. Den betaler vi 14-15 USD for i mnd. Det jeg synes er litt morsomt er at bredband ikke er sa utbredt i USA. I en sporreundersokelse svarte rundt femti prosent av t grunnen til at de ikke hadde bredband, var at det kostet for mye. Og en gjennomsnittlig amerikansk bredbandslinje koster 7-8 dollar............

Joda, mange billige abonnementer i USA. Men du glemmer å nevne at mange av disse abonnementene har mengdebegrensning og at du må betale ekstra hvis du går over grensen. Erfaringen jeg sitter med etter å ha vært en stund på nettet er at veldig mange med 1-10 Mbit linjer kommer fra Norden (Sverige). Dårlig dekning er nok et større problem i Norge enn pris.

Lenke til kommentar

med dette abbonnementet har jeg ca. mbit, og grensen er 100 GB i maneden... det er ikke noe stort problem, hvis vi kan si det sann....

dessuten er ikke dekningen i USA alltid saaa god at det gjor noe. En av sjefene i MS har ikke bredbaand hjemme fordi det rett og slett ikke er tilgjenglig.....

Om man tjener paa, bor man bygge ut mer ADSL-sentraler i Norge.

Lenke til kommentar
Thorvald

Msi-KT600  

AMD 2600+  

Corsair 512 Mb  

3X80 Gb Western digital  

1X120 Gb Western digital  

1X200 Gb Western digital  

GForce 4 Mx440  

1X360 Watt chiftec  

1X550 Watt Q-tec  

EY Torvald, NM i lang sigg på gang eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...