Gå til innhold

Sluttet som lærling, ingen penger

Hutreputre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Få deg ny jobb - få deg inntekt - flytt.

Du kan få dagpenger hos nav, å de vil hjelpe deg med å søke på jobber.

edit: Ser at du skriver at du må flytte. Du kan ikke bo hos foreldre eller noen bekjente til du kommer deg på beina?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Å si opp jobben uten midler eller plan videre?!

Det hørtes jo fantastisk ansvarsløst ut, og kanskje det dummeste man kan finne på å gjøre. :omg:

Men uansett, jeg er spent på hva man gjør i en slik situasjon, så dette vil jeg følge med på.

Edit:

Tør jeg spørre, hva som egentlig gikk gjennom hodet ditt når du tenkte at du kunne kutte livlina, som da er jobben?

Jeg antar du kanskje hadde en form for plan som gikk ivasken?

I en slik situasjon så er du i praksis satt tilbake et par år, og da er du på samme stadiet som en 16 åring, og hva gjør de? Jo de fleste bor hos foreldre når de ikke har penger, jobb eller utdanning.

Du får vel ikke penger hos NAV når du ikke har utrettet nok i livet, aka jobbet lenge nok. Kjenner folk som nektes dagspenger fordi de har mistet beviset for godkjent førstegangstjeneste for eksempel, og det er jo jækla kjipt, men om du ikke engang har gjort det, ja da ser det mørkt ut om du ikke har noen du kan bo hos.

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

sier man opp en jobb har en en periode hvor man ikke får støtte fra nav i form av arbeidsledighetstrygd/dagpenger.

Om jeg ikke husker feil er dette to måneder.

Nei TS, her har du virkelig tappet lufta ut av dekkene,

Lenke til kommentar

Kravet du leter etter er:

"har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst 1,5 G (folketrygdens grunnbeløp) i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst 3 G (folketrygdens grunnbeløp) i løpet av de siste tre avsluttede kalenderårene. Foreldrepenger, svangerskapspenger og svangerskapsrelaterte sykepenger regnes med i kravet til minsteinntekt"

http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...