Pallantir Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Fruen har fram til nå hatt en HTC HD2, men nå begynner de to å bli skikkelig lei hverandre. Mobilen trøbler, og kvinnfolket trøbler enda mer. Siden hun snart har bursdag, passer det greit å finne noe nytt til henne. Men hva? Hun liker ikke store telefoner, min Galaxy Note II får henne nesten til å frike. Hun syns også at S3, som sønnen vår har, er i største laget. Fins det en grei Android-mobil med passe størrelse som jeg kan finne til henne? Den trenger ikke være noen racer, hun bruker aldri spill eller noe sånt. Men det er viktig at den ikke nøler og hakker, for tålmodigheten hennes med elektroniske dingser er enda dårligere enn med mann og barn! Og ja, det skal være Android siden vi skal synke Google-kalenderne våre, og jeg hater alt med halvspiste, råtne epler på. Windows Phone har jeg ikke noe prinsipielt imot, men for enkelhets skyld blir det altså Android. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Litt dyr, og litt for stor skjerm, men... HTC One? Er det vansklig å venne seg til 4,7"? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Prisen gir jeg totalt beng i, for å være ærlig. Alt under 10 000 er helt greit. Og større skjerm er ikke noe problem. Men fysisk større mobil er helt utelukket. Ellers takk. Endret 24. april 2013 av Pallantir Lenke til kommentar
Kornelius Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Hva med HTC One S? Passe størrelse og god nok ytelse til en fin pris. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Dessverre, fremdeles for stor, den er 5 mm lengre enn HD2. Hun har advart meg om at hun skal legge den gamle mobilen oppå den nye. Hvis den nye er større, kaster hun den. Og tro meg, den dama bløffer ikke! Lenke til kommentar
Kornelius Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Hehe. Det er ikke så lett alltid. Men One S er mye lettere da (40 g), og mye mindre firkantet. Den føles nok mindre ut, men det holder kanskje ikke? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Det gjør nok ikke det, nei... Lenke til kommentar
Jeg er dum! Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 HTC Desire X? 4", 2mm kortere, Dual-core Snapdragon-prosessor samt at den ikke er fullt så dyr... Hvis kameraet må være ett av de bedre, vet jeg dog ikke om denne passer... Selvom det ser ut som den duger godt til å være 5MP! Lykke til! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Vel, hvis jeg spør fruen, vil hun nok si: "Har mobilen min kamera?" Den kan nok absolutt være aktuell, takk! Eneste problem er at den får kjeft for dårlig batteri, men det er sikkert ikke dårligere enn HD2-en. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 La meg gjette: Du har ikke lest tråden, bare overskriften? Over en centimeter for lang, nesten en centimeter for bred. Den ville bokstavlig talt gått rett i søpla. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Herregud. Greit, jeg skal si dette i veldig klartekst, med mål, så hør godt etter: EN HTC HD 2 ER 12,05 CM HØY OG 6,7 CM BRED! ALT SOM ER HØYERE ELLER BREDERE ENN DEN, VIL GÅ RETT I SØPPELDUNKEN HVIS JEG GIR DET TIL FRUEN!!!!! V er 12,9 cm høy. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 HTC One V eller Sony Xperia Tipo. Ingen av de er noen kjempemobiler, men vil dama ha liten telefon så blir det ofte sånn. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 (endret) One V er akkurat over grensen, den er 3 mm bredere. (Ja, hun er så pirkete, så jeg lider under det. Men hun er flink til å lage mat! ) Men takk for tipset om Tipo! Den er sannsynligvis det beste forslaget til nå, siden den faktisk er mindre enn HD2! Endret 24. april 2013 av Pallantir Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Er du sikker på at den er for bred? 59.7 mm står det på http://en.wikipedia.org/wiki/HTC_One_V Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Nei, det er den ikke. Det har du rett i, takk! Jeg så et 6-tall der det står 5... Og den er til og med et par millimeter tynnere. Så da er den også en veldig god utfordrer. Jeg må gå gjennom tester av de aktuelle modellene og se hva jeg bør velge. Heldigvis er det noen "kontilpassede" mobiler på markedet... Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 25. april 2013 Forfatter Del Skrevet 25. april 2013 Da jeg leste på Xperia Tipo snublet jeg over Xperia P, og den syntes jeg faktisk var enda et hakk kulere. Så en rød er bestilt av den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå