ipi Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Hei, Jeg er nå igjen på utkikk etter ny tlf, og ser at det er litt av hvert å velge mellom. Jeg har sett igjennom en del reviews og lest et par anbefallinger, og føler jeg står mellom: (Link til GSM Arena) LG Optiumus G LG Nexus 4 og Sony Xperia V Jeg har også sett litt på mobiler i en lavere prisklasse, sånn som: LG Optimus 4X HD og Huawei Ascend D1 quad Hvor mye skal den brukes? - Ganske mye Skal den spilles på? - Nei Skal den brukes til multimedia? - Ja, til musikk. Kanskje filmer og serier i framtiden. Trenger du minnekortplass? - Nei, ikke hvis den har nok innebygd plass. Ca. 16 GB Har du preferanser når det gjelder merke? - Nei Skal den brukes som kameramobil? - Ja Hvor viktig er batteritid? - Middels viktig Skal den kjøpes fra en spesiell butikk/kjede? - Nei Dessverre er det såpass lenge siden sist jeg var innom mobilverdenen, at jeg har absolutt ingen peiling på hva som vil være et bra kjøp for meg. Jeg har også lest at det ikke er smart å kjøpe Nexus 4 nå, siden Nexus 5 kommer snart ut, stemmer dette? Takker for alle innspill! Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg har også lest at det ikke er smart å kjøpe Nexus 4 nå, siden Nexus 5 kommer snart ut, stemmer dette? Ja, vent, Google I/O er her snart, da vil kanskje en ny Nexus komme. Lenke til kommentar
ipi Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Ja, vent, Google I/O er her snart, da vil kanskje en ny Nexus komme. Er det mulig å vite sånn ca når den vil komme ut, og om den kommer til å koste mer eller mindre enn 4000kr? F.eks, hvis den ikke kommer ut før om 4-5 måneder, så er jeg lite keen på å vente. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Er det mulig å vite sånn ca når den vil komme ut, og om den kommer til å koste mer eller mindre enn 4000kr? F.eks, hvis den ikke kommer ut før om 4-5 måneder, så er jeg lite keen på å vente. https://developers.google.com/events/io/ Google I/O er her Mars 15-17 Lenke til kommentar
M.K.E.A. Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 https://developers.g....com/events/io/ Google I/O er her Mars 15-17 15-17 mai Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 15-17 mai Woops, hodet mitt går i surr Snart helg, håper jeg! Lenke til kommentar
ipi Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Men er det noen som har noen pros/cons mot Optimus G eller Xperia V? Kommer Nexus 5 så å si samtidig som det nye I/O? Eller er det en viss utviklingsprossess som tar tid før mobilen er klar for lansering? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Men er det noen som har noen pros/cons mot Optimus G eller Xperia V? Kommer Nexus 5 så å si samtidig som det nye I/O? Eller er det en viss utviklingsprossess som tar tid før mobilen er klar for lansering? Hvis du velger LG (uten Nexus), sier du goodbye til oppdateringer, som blir utsatt, utsatt og atter utsatt. Hvorfor ikke Samsung Galaxy S3? Endret 24. april 2013 av iFire Lenke til kommentar
ipi Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Hvis du velger LG (uten Nexus), sier du goodbye til oppdateringer, som blir utsatt, utsatt og atter utsatt. Hvorfor ikke Samsung Galaxy S3? Den ser jo dritstygg ut da! De gjorde ikke en bedre jobb med S4 heller. Foretrekker de firkanta formene til feks Ativ S og Galaxy S2. Prøver derfor å se etter noe rundt der... EDIT: Så LG er dårlige på oppdateringer? Liker ikke... Hvordan gjør Sony det på den fronten? Endret 24. april 2013 av ipiEirik Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Den ser jo dritstygg ut da! De gjorde ikke en bedre jobb med S4 heller. Foretrekker de firkanta formene til feks Ativ S og Galaxy S2. Prøver derfor å se etter noe rundt der... EDIT: Så LG er dårlige på oppdateringer? Liker ikke... Hvordan gjør Sony det på den fronten? Har ikke vært ute for sony, men hvorfor ikke modde/installere custom ROM? CyanogenMOD osv. gir jo forbedret ytelse, og nyere Android! Min gamle Wildfire S fikk nytt liv, og den har bare en kjerne med 600MHz! Lenke til kommentar
Slai Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Den ser jo dritstygg ut da! De gjorde ikke en bedre jobb med S4 heller. Foretrekker de firkanta formene til feks Ativ S og Galaxy S2. Prøver derfor å se etter noe rundt der... EDIT: Så LG er dårlige på oppdateringer? Liker ikke... Hvordan gjør Sony det på den fronten? S4 er myyye mer som S2 enn S3. S4 ser kanskje ut som S3 på noen bilder, men når du har den i hånda er det en heeeelt annen sak. Lenke til kommentar
ipi Skrevet 25. april 2013 Forfatter Del Skrevet 25. april 2013 (endret) S4 er myyye mer som S2 enn S3. S4 ser kanskje ut som S3 på noen bilder, men når du har den i hånda er det en heeeelt annen sak. Men S4 er dog utenfor budsjettet mitt. Føler meg ukomfortabel med å bruke over 5000kr på en mobil som reklamerer med features jeg ikke føler behovet for å ha. Har ikke vært ute for sony, men hvorfor ikke modde/installere custom ROM? CyanogenMOD osv. gir jo forbedret ytelse, og nyere Android! Min gamle Wildfire S fikk nytt liv, og den har bare en kjerne med 600MHz! Morsomt at du nevner det. CyanogenMod er grunnen til at jeg må gå til innkjøp av ny mobil. Prøvde å innstallere det på min Galxy S2 og endte opp med å superbricke den. Men ja, jeg føler jeg fremdeles ikke har lært, så det kan jo godt hende at jeg kjøper en billig tlf med bra specs for så å prøve igjen. Kunne dette vært aktuelt å gjøre på Optimus G? (Nå leter jeg forsåvidt etter bra telefoner som er billige) EDIT: Kan Huawei Honor 2 være attraktivt? Endret 25. april 2013 av ipiEirik Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Men S4 er dog utenfor budsjettet mitt. Føler meg ukomfortabel med å bruke over 5000kr på en mobil som reklamerer med features jeg ikke føler behovet for å ha. Morsomt at du nevner det. CyanogenMod er grunnen til at jeg må gå til innkjøp av ny mobil. Prøvde å innstallere det på min Galxy S2 og endte opp med å superbricke den. Men ja, jeg føler jeg fremdeles ikke har lært, så det kan jo godt hende at jeg kjøper en billig tlf med bra specs for så å prøve igjen. Kunne dette vært aktuelt å gjøre på Optimus G? (Nå leter jeg forsåvidt etter bra telefoner som er billige) EDIT: Kan Huawei Honor 2 være attraktivt? Hva skjer når du booter? Kan du ikke gå inn i recoverymodus? Lenke til kommentar
ipi Skrevet 25. april 2013 Forfatter Del Skrevet 25. april 2013 Hva skjer når du booter? Kan du ikke gå inn i recoverymodus? Nope, superbrick. Vil ikke starte på noen som helst måte, hverken recovery eller download, har prøvd med flere batterier, har prøvd å lade batteriene først med 9volts batteri, har hevet den litt rundt. Har også googlet 100 eventuelle løsninger uten hell. Offisielt død. R.I.P. 1 Lenke til kommentar
ipi Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Har ikke vært ute for sony, men hvorfor ikke modde/installere custom ROM? CyanogenMOD osv. gir jo forbedret ytelse, og nyere Android! Min gamle Wildfire S fikk nytt liv, og den har bare en kjerne med 600MHz! Vet du forresten om det er en enkel jobb å innstallere CyanogenMod på Optimus G? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Vet du forresten om det er en enkel jobb å innstallere CyanogenMod på Optimus G? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2247095 Ser enkelt ut ja. Instructions to InstallDownload the latest ROM zip and GApps from the download tabs above. Connect your Optimus G into USB Storage mode to the PC via USB data cable. Drag the downloaded two zips to the root of your storage (and not in any folder). Power off the device, press Volume Up + Home + Power buttons altogether until you see the Recovery screen You are now in Recovery mode. If you are flashing this ROM for the first time (coming from another ROM): wipe /data (factory reset) /cache, dalvik-cache and /system If you are updating this ROM (coming from previously installed version of this ROM): wipe /cache and dalvik-cache "Install zip from sdcard" > "choose zip from sdcard" > select the ROM zip and press "Yes" to flash. Follow the above step again to flash the GApps. When all is done, select "reboot system now". Want to report a bug? Read this first! The below stated format shall be strictly followed to report any bug related to this specific ROM. Make sure that you have not overclocked over the provided CPU frequency and also that you are not running any custom kernels. Such bugs will be subjected to ignorance Bug submission should majorly be done at the Bug Tracker. Quote: Bug Description: Describe the bug in English and as in-depth as possible. How to reproduce the bug: Describe the instructions to reproduce your bug, so that I can confirm that its universal Logcat: A logcat is considered very necessary during a bug report and will help me solve the bug at a fast rate. So, provide a logcat to your bug if possible. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå