Gå til innhold

Hvilket lydkort bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøp det billigste lydkortet du kommer over, det har alt du trenger. du har ikke mye å tjene i lydkvalitet eller annet i forhold til det dyreste lydkortet, eneste reelle forskjellen er hva du kan koble til. og stort sett alle lydkort kan kobles til stereoanlegg, gamle som nye, dyre som billige.

hvis du ikke er spesielt interessert og ikke driver med avanserte oppgaver så kjøper du det billigste. verre er det ikke. :)

Lenke til kommentar
kjøp det billigste lydkortet du kommer over, det har alt du trenger. du har ikke mye å tjene i lydkvalitet eller annet i forhold til det dyreste lydkortet, eneste reelle forskjellen er hva du kan koble til. og stort sett alle lydkort kan kobles til stereoanlegg, gamle som nye, dyre som billige.

Skal du kanskje ta deg en titt på HW.no's to store lydkort-tester, "lydkort i budsjettklassen" og "lydkort i mellomklassen"? Ris på lanken til deg.

Lenke til kommentar

hvis du ikke er spesielt interessert og ikke driver med avanserte oppgaver så kjøper du det billigste. verre er det ikke.   :)

Ikke heilt enig i det du sir. Trur du har mye å tjæne på å skifte lydkort. om det ikke spelle nå rolle ka slags lydkort du har ka e da vitsen. da kan du jo nesten likså godt bære beholde det gamle rotne integrerte lydkortet. nei trur bære du prate bullshit

Lenke til kommentar

hvis du ikke er spesielt interessert og ikke driver med avanserte oppgaver så kjøper du det billigste. verre er det ikke.   :)

Ikke heilt enig i det du sir. Trur du har mye å tjæne på å skifte lydkort. om det ikke spelle nå rolle ka slags lydkort du har ka e da vitsen. da kan du jo nesten likså godt bære beholde det gamle rotne integrerte lydkortet. nei trur bære du prate bullshit :grumpy:

Lenke til kommentar

Ikke heilt enig i det du sir. Trur du har mye å tjæne på å skifte lydkort. om det ikke spelle nå rolle ka slags lydkort du har ka e da vitsen. da kan du jo nesten likså godt bære beholde det gamle rotne integrerte lydkortet. nei trur bære du prate bullshit :grumpy:

Nå er jo ikke alle integrerte lydkort dårlig... De fleste integrerte lydkortene de siste to-tre årene har faktisk en overraskende god/høy kvalitet. Dog, for "det lille ekstra", må man et nytt et... nForce-hovedkortene har visstnok det eneste lydkortet i verden som kan gøffe ALL lyd ut som Dolby Digital, og dette er integrert. (Forstod noen poenget mitt?)

Lenke til kommentar
Skal du kanskje ta deg en titt på HW.no's to store lydkort-tester, "lydkort i budsjettklassen" og "lydkort i mellomklassen"? Ris på lanken til deg.

Ikke heilt enig i det du sir. Trur du har mye å tjæne på å skifte lydkort. om det ikke spelle nå rolle ka slags lydkort du har ka e da vitsen. da kan du jo nesten likså godt bære beholde det gamle rotne integrerte lydkortet. nei trur bære du prate bullshit

tja, jeg tar utganspunktet i hva b_torivar skriver:

Jeg har tenkt å investere i ett lydkort som skal brukes til å spille musikk, video og spill. Det skal også være mange eksterne tilkoblings muligheter. Mulighet før å koble til forsterker osv. Jeg vil bruke max 1500.-

såvidt jeg skjønner så er det ikke snakk om 7.1 surround og thx her, men derimot et kort som takler spilling, musikk og video. trenger man da virkelig det aller siste i lydkort?

selv har jeg et av creatives aller første audigy-kort, og dette holder i lange baner for meg til mitt bruk (samme som b_torivar, jeg har stereo høytalere pluss sub). kan ikke skjønne hvorfor man skal bruke en tusenlapp mer enn man må... bruk heller den tusenlappen til mer ram eller noe sånt - og bruk maks fem hundre på lydkortet.

Lenke til kommentar

Han vil dog ha mange tilkoblinger.

Og teknologien og lyden i litt dyrere kort er bedre enn i de litt billigere... Om han føler for å bruke opp til 1500,-, og det er forsåvidt fornuftig nok, så bør man ikke komme med noe sånt som "kjøp et billigkort og RAM istedet".

Vi aner heller lite om høyttaler-system, så om han sitter på et 7.1-sett, så trenger han gjerne et lydkort som takler det.

Lite spesifikt fra trådstarter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...