Gå til innhold

Gaming PC til 9-12tusen.


Gjest medlem-305496

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-305496

Hallo.

Jeg har sett litt på gaming pcer, etter den gamle lille bærbar'en min har blitt ganske ubruklig til denne bruk. Jeg håper noen av dere som er litt smarte på PC har noen tips til eventuelle PCer som kan bestilles ferdig bygget.

 

Når jeg snakker om denne gaming pc'en ønsker jeg en PC som kan dra det meste av spill, fra Sims3 til bioshock infinite. Jeg ønsker at pc'en skal kunne ha plass til noen større og noen mindre spill på seg, uten noen som helst problem ved hakking etc. Prisklassen jeg ser etter er rundt 9-12 men kan strekke meg til 13 tusen ved behov. Jeg har en brukbar skjerm og tastatur som ikke trenges ved kjøp av denne pc'en jeg maser om nå. Jeg ønsker også at den skal kunne dra flere programmer samtidelig, uten noen tegn til hakking under spilling.

 

Forslag mottas med ett smil stort sett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10711

 

Trykk på "Konfigurer selv og velg tilbehør" og legg til en ekstra harddisk. Det er 4 blokker hvor du kan velge harddisk, og på en av de hvor det står "Ikke valgt" velger du Seagate Barracuda 1TB. Da vil du ha 2 harddisker, hvor den ene er en på 250GB som er betraktelig raskere. Her installerer du operativsystemet og alt av spill. Harddisken på 1TB (1000GB) er litt tregere, men gir mye lagringsplass for en billig penge, og her legger du alt av filmer og bilder og slikt.

 

Hvis du velger bort alt av tastatur, skjerm, headset osv. (antar du har det fra før?) ender prisen opp rett over 10k. Vil du ha mulighetene åpne for å kunne overklokke senere, bør du legge på Corsair H100i eller Corsair H60 under "Vannkjølingssystem CPU". Bytt også gjerne skjermkortet til et av kortene fra ASUS, så får du litt bedre kjøling. Da ender du vel opp rundt 12k totalt.

Lenke til kommentar

Hva burde jeg velge? Core 5 eller 7? Spiller dette i det hele tatt noen rolle, litt prisforskjell bare?

Jeg ville personlig spart de pengene på i7 og kjøpt i5 3570k . Den største forskjellen på i7 og i5 er hvis du skal redigere eller lage filmer og sånt . hvis du skal det så går du for i7
Lenke til kommentar
Gjest medlem-305496

Jepp, planen var også redigere litt film med sony vegas, og litt spilling samtidelig. Jeg prøve og sette sammen det moby_duck sitt forslag + I7k og oppgradere litt skjermkort, kom på 13 tusen.

Si hjerne litt hva dere tenker om den, også om hva jeg kan droppe eller eventuelt sette på istede for ect.

 

 

CyberLink PowerDVD 10 OEM CD

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Fractal Design Define R4 Black Pearl

Corsair CX 500W PSU

Intel® Core i7-3770K Processor

Corsair H55 Hydro Series CPU Kjøler

MSI Z77A-G43, Socket-1155

Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT

ASUS GeForce GTX 670 4GB PhysX CUDA

Samsung SSD 840 PROSeries 256GB BULK

Seagate Barracuda® 1TB

Samsung DVD Writer, SH-224BB

Microsoft OEM Wired Desktop 400

Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler

MS ROYALTY Win 8 Nordic

MS COA Win 8 Nordic

Endret av medlem-305496
Lenke til kommentar

Jepp, planen var også redigere litt film med sony vegas, og litt spilling samtidelig. Jeg prøve og sette sammen det moby_duck sitt forslag + I7k og oppgradere litt skjermkort, kom på 13 tusen.

Si hjerne litt hva dere tenker om den, også om hva jeg kan droppe eller eventuelt sette på istede for ect.

 

 

CyberLink PowerDVD 10 OEM CD

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Fractal Design Define R4 Black Pearl

Corsair CX 500W PSU

Intel® Core i7-3770K Processor

Corsair H55 Hydro Series CPU Kjøler

MSI Z77A-G43, Socket-1155

Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT

ASUS GeForce GTX 670 4GB PhysX CUDA

Samsung SSD 840 PROSeries 256GB BULK

Seagate Barracuda® 1TB

Samsung DVD Writer, SH-224BB

Microsoft OEM Wired Desktop 400

Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler

MS ROYALTY Win 8 Nordic

MS COA Win 8 Nordic

Bytte i7 med i5-3570k, og GTX 670 med Radeon HD7970GHz. Hva er den andre skiten jeg uthevet? Og ganske liten PSU, bytte med en kraftigere.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

har du dette kortet her ? http://www.dustinhom...b-pci-e-dvi-dp/

 

i så fall regner med at det drar alle spill?

 

Nope, jeg har Matrix versjonen :D

http://www.dustinhome.no/product/5010654991/asus-radeon-hd7970-matrix-platinum-3gb-pci-e-dvi-dp/

 

Må si jeg er imponert over ytelsen, selv om jeg tror nok jeg hadde blitt fornøyd med ett "vanlig" 7970 Ghz edition. Kjempegod pris på gigabyte kortet!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-305496

Tror de blir to skjermer, en til spill og en til noe annet, trenger trossalt en pc som kan holde i noen år, uten at den slår seg av uten grunn, med høyest mulig ytelse, vis dere skjønner hvor jeg vil.

 

Som sakt er jeg drit lei av en pc som ikke funker til noe annet enn skole arbeid, noen som kan sette opp en ferdig laget pc på en eller annen side? Trenger ikke pc'en med engang, men planen klar!

 

Noen som eventuelt vet når modellene blir erstattet med de nye? Regner med at prisen synker da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...