tslide Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Har en ganske så ny pc med en hardisk på 80gb som sitter i den, så Biosen leser hardisk på 80 gb. Men når jeg nå har kjøpt ny hardisk på 40gb og kobler den til Slave kontakten får jeg boot failure... Hvorfor virker ikke dette? Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Har du satt jumperene på begge diskene riktig ? Lenke til kommentar
tslide Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 har ikke rørt jumperen på C: disken som sitter og har sittet i pc'en da jeg kjøpte den, men er usikker hvor jumperen til Slave - nye hardisken skal sitte, er det bare det som er problemet? er det kun en jumper feil? Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Høres ut som en typisk jumper feil ja. Siden 80gb sto maskinen når du fikk den, er den antakelig satt som Single, eller har ikke jumper i det hele tatt. Du må sette den som Master, og den nye som Slave. Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Det høres ut som at det kan være en eller flere jumpere som er satt feil ja. Sjekk at disken du hadde fra før er satt som master (ikke singel eller cable select) og den andre er satt som slave. Du finner jumpersettingene på produsentens side vil jeg tro. Ellers så kan det jo alltids gå bra om begge er satt til "cable select", men jeg har selv litt dårlig erfaring med det. Lenke til kommentar
tslide Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 c: hovedisken har jumper satt i slot nest nærmest ide kabelen..... Så den er ikke uten jumper nei... Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hvilke disker er det snakk om her ? Lenke til kommentar
tslide Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 den jeg skal sette i er en WD400 - Western digital model wd400bb og har asustek mainboard.... Kabelen til hoveddisken er til og med markert Master i enden på det grå, den som er ledig er markert Slave... Lenke til kommentar
tslide Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 hoveddisken somstår i og har stått i er en MAXTOR 4k060h3 Lenke til kommentar
tslide Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Da er det iorden... Nå virker det som det skal. Takk skal dere ha :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
Royzer Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Vil bare si at det bruker å være en påklistret lapp på harddisken som viser hvordan jumperne skal plasseres. I hvertfall var det det på mine WD harddisker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå