Gå til innhold

Dell Inspiron 8600

cooltech

Anbefalte innlegg

Tenkte på å kjøpe denne, men da den ikke fikk mer enn 6/10 av barbara.no, ble jeg litt i tvil. Noen som har erfaringer med denne?

Støyer den bl.a. så mye? Har selv testet/brukt en Latitude med P3 mobile prosessor, og den støyer ikke/minimalt etter min vurdering. Og hvordan er tastaturet på denne sammenlignet med Latituden? (synes ikke tast. støyer så mye på Latituden jeg da). Og 3 kg er vel overkommelig?

Det at den kun har 2 USB-porter kan jeg nok leve med, får skaffe en USB-hub hvis det blir for ille.

Er det noen som anbefaler noen av de andre modellene til Dell, jeg hadde tenkt på Inspiron i utgangspunktet, og har dette som minimumskrav;

256 RAM

30 GB harddisk

i hvertfall 14" skjerm (hadde tenkt på widescreen - derfor Inspiron 8600)

CD-RW (tror nok muligens jeg går for en med DVD+RW)

Ok skjermkort, som også kan takle spill (men ikke kjempestore krav til oppløsning/perfekt grafikkgjengivelse)

På forhånd takk for positive og konstruktive svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå fått testet min I8600 en stund, og jeg er fortsatt strålende fornøyd.

Maskinen støyer noe når vifta setter i gang, så langt så har det kun skjedd ved spilling, og da har jeg lyd på uansett. Til vanlig bruk er jeg ikke plaget av støy.

Godt fornøyd med tastaturet, og jeg er vant til kvalitets desktop tastatur.

Etter siste tids skriverier ang Half-Life 2 & DX9 så haddet det vært optimalt med nyeste Ati kortet fremfor Geforce FX, men siden maskinen ikke er kjøpt primært til spilling er det ikke noen big deal.

0.5 kg +/- i vekt er uvesentlig med mindre du er ute etter en ultraportabel laptop.

Som skrivebordserstatter / multimediamaskin synes jeg Dell Inspirion 8600 er topp, og scoren på 6/10 på barbara.no har jeg kommentert tidligere her på forumet (under tråd: Test av Dell Inspirion 8600).

Lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...