Gå til innhold

låser seg eller slår seg av

catnip

Anbefalte innlegg

Sliter med at pc låser seg eller slår seg av ,hvis den slår seg av går viftene på halv hastighet mens hvis den låser seg er det bare reboot som hjelper...

speccs:

Microsoft Windows 2000 Professional

AMD Athlon XP, 2166 MHz (6.5 x 333) 2700+

Abit NF7(-S) v2.0 (5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio, LAN)

nVIDIA nForce2 Ultra 400

512 MB (PC3200 DDR SDRAM)

NVIDIA GeForce4 MX 440 (64 MB)

Motherboard 26 °C (79 °F)

CPU 43 °C (109 °F)

CPU Core 1.74 V

+3.3 V 3.28 V

+5 V 5.11 V

+12 V 11.73 V

-12 V -12.45 V

-5 V -5.65 V

+5 V Standby 4.97 V

VBAT Battery 3.63 V

DIMM 2.69 V

Har prøvd å skifte skjermkort , hardisk ,formatert og installert ny bios/win og nyeste drivere til hk og bios men ingenting virker også i aida32 .. får 2160mhz mens det er en 2.7+ ?! need backup

:shrug::shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først ville jeg tatt en slik MEM-test på RAM'en for å se om de var OK. Så ville jeg hatt instillinger i BIOS som var basert på stabilitet og ikke ytelse. Deretter ville jeg sjekka strømforsyningen (visst du virkelig har sjekka ALT)

Dette er ett utdrag fra microplex sine sider under strømforsyning:

-------

Problemer med strømforsyningen

Prosessoren kalles ofte for PCens hjerne. Det er nærliggende å kalle strømforsyningen PCens hjerte - det er fra denne strømmen "pumpes" ut til PCens forskjellige komponenter.

Dessverre er strømforsyningen også en av PCens mest undervurderte komponenter. Den gjennomsnittelige kjøper vet lite eller ingenting om strømforsyninger og kan derfor vanskelig stille krav til den. Dette vet også PC produsentene så strømforsyningene er en god kandidat når kostnadene skal kuttes - en hundrelapp pr. PC blir mye penger når årsproduksjonen er flere millioner PCer. Den samme hundrelappen kan heller brukes til et modem (de får mange modem for en hundrelapp), software eller noe annet som PC produsentene vet virker langt mer sexy og tiltrekkende på kjøperene enn en strømforsyning.

En dårlig eller underdimensjonert strømforsyning kan forårsake mange problemer. Denne listen med PC problemer er ofte forårsaket av en dårlig strømforsyning.

Alt er dødt (strømforsyning er kaputt)

Problemer med å starte opp (mange mulige årsaker).

Disker og vifter spinner ikke (ingen +12V)

Disker og vifter spinner, men ingenting annet skjer (inget Power-Good signal)

Vilkårlig rebooting under bruk (mister Power-Good signal)

Vilkårlig "henging" under bruk (dårlig utspenning)

RAM feilmeldinger (hvis samme adresse er det trolig selve RAMen det er feil på).

Overoppheting (vifteproblemer).

Elektrisk støt ved berøring av kabinett (spenning ligger til ujordet chassis).

Enkleste og beste metode for å finne ut om det er strømforsyningen som forårsaker problemene er å prøve med en annen strømforsyning av god kvalitet. Det lønner seg sjeldent å reparere strømforsyinger, til det er timesprisene for høye og nye strømforsyinger for billige. Er det kun snakk om å bytte en sikring så kan det være verdt å prøve.

-------

Så har du testet en annen strømforsyning?

Lenke til kommentar

Jeg blåser i overklokking ja .. ingenting er stillt på bios er default no.

så gjennom aida32 no fikk jeg opp denne meldingen kan det være feilen?

Problem Current AGP speed is lower than maximum supported. This may cause performance penalty.

Memory Slots

DRAM Slot #1 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)

AGP Properties

AGP Version 2.00

AGP Status Enabled

AGP Aperture Size 64 MB

Supported AGP Speeds 1x, 2x, 4x, 8x

Current AGP Speed 4x

har de noe for seg å sette den opp til 8x ? isåfall er det bios?

Lenke til kommentar

Hmm har tenkt på strømforsyning og andre har fortalt de kan være problemmet .. har en Q-tec 400w dual fan gold no og de andre jeg har i huset er på 300/320 så tenkte det var liten vitts å prøve en av de ..

kan jeg ta MEM-test på rammen i aida32 eller har du noen andre programmer som kan brukes til det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...