Axxa Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Ønsker en lcd-led tv til ca 10 lapper. To modeller fra Sony som jeg vurderer sterkt! Begge modellene fra Sony har fått gode tilbakemeldinger, og skal være en av de beste kjøp fra 2012 med tanke på pris/kvalitet. Disse tv'ne har forøvrig ingen kjente problemer med clouding, som var et av problemene med samsung tv jeg har eid.... http://www.elkjop.no...-tv-kdl-46hx75g http://www.elkjop.no...-tv-kdl-46hx855 Jeg har gjort min research på input lag, og begge havner (rundt 28-30ms). Jeg har tidligere hatt dårlig erfaring fra Samsung tv'er, da disse har blitt målt opp mot 100 ms. Helt grusomt å spille på. Et godt FPS eksempel på det er Farcry 3. Nå vet jeg utmerket godt at plasma har jevnt over en kjappere respons helt ned mot 15 ms, men dette ønsker jeg å styre unna med tanke på innbrenning. Hadde jeg visst at plasma tv (eks. VT50, Panasonic) ikke hadde denne risikoen, så hadde valget vært lett. Dessverre har jeg lest for mange tilbakemeldinger som påviser at det ikke er et trygt kjøp, og mange forteller om innbrente logoer som har vært tilnærmet umulig å fjerne etter 100+ timer med gaming.... Det er uakseptabel risiko for min del! Synspunkter? Endret 24. april 2013 av Axxa Lenke til kommentar
Axxa Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Da gikk jeg til innkjøp av den første Sony tv'en jeg linket til. Om noen har noen erfaringer, så gi meg gjerne en tilbakemelding. Min tv er ventet levert om ca 5 dager, så vil nok dele min egen erfaring fortløpende, så andre i samme situasjon kanskje får et enklere valg når de skal skaffe seg en ny tv til samme formål Lenke til kommentar
Axxa Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 (endret) 855 er en knall bra tv Jeg gikk for den andre. Er det et dårlig valg? Har vurdert 855 modellen, men tenkte at jeg ikke trengte å gå opp i pris, da begge er ganske like? Endret 24. april 2013 av Axxa Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg gikk for den andre. Er det et dårlig valg? Har vurdert 855 modellen, men tenkte at jeg ikke trengte å gå opp i pris, da begge er ganske like? Usikker på den andre men vet at 855 var en av 2012 beste led tv med god sortnivå og bra baklys mande gode tester på han. Lenke til kommentar
Axxa Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Usikker på den andre men vet at 855 var en av 2012 beste led tv med god sortnivå og bra baklys mande gode tester på han. Da endte jeg alikevel opp med 850 modellen, og håper denne tv'n blir en god opplevelse med tanke på gaming:) Om du har noe personlig erfaring med tanke på denne spesifikke modellen, så si gjerne ifra. I mellomtiden har jeg god tro utifra tester jeg har lest! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå