Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Google's First Quarter 2013 Results: Revenues of $13.97 Billion Microsoft Third Quarter Results: Revenues of $20.49 Billion Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Er det penger i IT-bransjen? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Faen da -- og jeg som satset alle sparepengene mine på norsk ost! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Hva med å selge en ostehøvel til hver kineser med 10 øre i netto fortjeneste per ostehøvel? Endret 24. april 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Faen da -- og jeg som satset alle sparepengene mine på norsk ost! Det er bra deal da, for det vil jo alltid gå så lenge det er noen skattekroner å sponse med Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Og så er det alltid lettere å bruke andres enn egne penger. FrP vil jo bruke bompengene som kreves inn via grunnlovsbestemte skatter gå til privat forbruk som kjøp av sukkerholdige drikker, gambling etc. Høyre vil subidiere de rikeste med de pengene som per dags dato kreves inn av den norske stat. Fordelen med statens penger er at budsjetter og regnskaper viser hva pengene brukes til. Riksrevisjonen er ikke lettest å hanske med. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Og så er det alltid lettere å bruke andres enn egne penger. FrP vil jo bruke bompengene som kreves inn via grunnlovsbestemte skatter gå til privat forbruk som kjøp av sukkerholdige drikker, gambling etc. Høyre vil subidiere de rikeste med de pengene som per dags dato kreves inn av den norske stat. Dette har jeg ikke hørt om, egen budsjettpost for sukkerholdig drikke og for gambling? Det er ikke å subsidiere når du velger å ta mindre fra en gruppe. Men nå beveger vi oss vel litt bort fra emne? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Det er ikke å subsidiere når du velger å ta mindre fra en gruppe. Men nå beveger vi oss vel litt bort fra emne? En subsidie er en negativ skatt eller en skatt er en negativ subsidie. Var det ikke du som startet bevegelsen bort fra emnet? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Du fortalte oss jo aldri hva du ville frem til, da er det vel ikke så rart at folk vandrer bort fra emnet? 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 En subsidie er en negativ skatt eller en skatt er en negativ subsidie. Var det ikke du som startet bevegelsen bort fra emnet? Å ta mindre penger fra en gruppe mennesker er ingen subsidie. Subsidie er støtte, oftest brukt om økonomisk bidrag for å opprettholde et visst produksjonsnivå, eller for å sette i gang eller vedlikeholde eksport, mest kjent i form av støtte fra staten til en bedrift. Subsidier gis som oftest i form av direkte tilskudd fra staten, men kan også gis i det skjulte, som for eksempel i form av billig strøm eller gjennom investeringstilskudd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå