Schwarzwald Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 "Måtte stå i kø I den mest hektiske perioden på morgenkvisten må alle tre betjentene trå til med bøteheftet. Ved en anledning må syklistene stå i kø å vente på boten. Den som venter på noe godt, venter nok forgjeves." En syklist kjørte på rødt gjennomsnittlig hvert 6.-7. minutt. Stå i et hvilket som helst godt trafikkert lyskryss, så ser du like mange biler som gasser på i stedet for å bremse ned når de ser at lyset skifter til gult. At noen faktisk klarer å komme seg over i tide, betyr ikke at alle gjør det. Her fra et ikke like trafikkert kryss som krysset som beskrives i "din" artikkel, og i tillegg et sted der mange skolebarn går over gangfeltet. "Når de går selv har han klump i magen, fordi så mange kjører på rødt her ved gangfeltet utenfor Trasop skole. Nordstrands Blad observerte et titalls biler som kjørte på gult eller rødt den timen vi var på stedet." http://dittoslo.no/forbruker/bil-og-trafikk/altfor-mange-kjorer-pa-rodt-lys-1.7643589 Så hva var poenget ditt igjen, sa du? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Stikkord: GoPro Så en drosjesjåfør mistet lappen og jobben fordi han brukte spylervæske på feil tidspunkt, mens han som ripet opp en bil med vilje fikk ingen reaksjon? Jaha. Det høres jo helt sant ut. Regner med at drosjesjåføren var en så angrende synder at han sa at han hadde brukt spylervæske med vilje (tenke seg til noe så grusomt som å få litt utblandet sprit på kondomdressen sin!), godtok førerkortbeslag (som igjen fører til at han ikke får jobbe) uten noe diskusjon, betalte all reparasjon av hærverket syklisten påførte bilen av egen lomme og rett og slett ble en bedre mann etter denne episoden. Ta deg sammen. Endret 25. april 2013 av Kent Touch This Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 "og da jeg kom opp på siden av han la han seg over i sykkelfeltet slik at jeg fikk ripet opp hele bilen, fikk ødelagt noen bukser osv.." Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Så hva var poenget ditt igjen, sa du? Jeg foreslår at du leser innlegget mitt en gang til. Jeg har ikke vært i nærheten av å påstå at det ikke finnes syndere blant bilister. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) "og da jeg kom opp på siden av han la han seg over i sykkelfeltet slik at jeg fikk ripet opp hele bilen, fikk ødelagt noen bukser osv.." Jeg kan lese. Det er fortsatt like mye løgn. Til gjøken som skrev historien; vis oss videoen da vel. Eller har du "mistet" den? Regner med at den ligger på youtube allerede, det er vel litt derfor dere sykler rundt med kamera på nepa; for å vise verden hvor forferdelig dere syklister har det? Endret 25. april 2013 av Kent Touch This 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Du får heller se etter en mørk, tysk bil i Oslo som sneier syklister, med vilje kjører i store vanndammer for å gjøre syklistene våte, tuter og skremmer de som prøver å sykle over fotgjengerfelt. Hvis du sykler forbi han, vinker til han og får fingeren tilbake er det stor sannsynlighet for at det er meg du har truffet på. Hvis du er en rumener på sykkel i tillegg skal du ikke se bort i fra at jeg kommer bort og tisser på deg. Ja, av en eller annen grunn så er eiere av tyske biler ofte oppblåste pamper som tror de er så mye viktigere enn alle andre. Ofte folk som påpeker det, så det er ikke bare jeg som påstår det. Men da vet jeg hvem jeg skal ripe opp bilen til, og det er jo alltid greit å vite Hadde jeg bare fortsatt syklet. Ellers tror jeg mer på tahustvedt sin historie, enn dine røverhistorier om hvor tøff og drittsekk du er mot alle syklistene (man skal være rimelig psycho for å gjøre de tingene). Egentlig sitter du nok i bilen som en feiging som bare ønsket at du turte å gjøre det Endret 25. april 2013 av Bergendahl 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Pøh, det der er bare løgn og det vet du selv. Du hadde vært omringet av 100 taxier på null komma niks om du hadde ripet opp bilen hans med vilje , og jeg er ganske så sikker på at ikke bare spylevæske hadde vært den eneste væsken på kameraet ditt. Skal du finne på historier bør du i hvert fall komme med noe troverdig. Hele historien din stinker. Han mistet lappen fordi du tok skilt- og løyvenummeret hans? Come on. Punkt 1: GoPro Punkt 2: Mobiltelefon Punkt 3: Politi Han kjørte på en syklist, sånt ryker som regel lappen av. Jeg ble påført personskader, det gjør at man er pliktig til å varsle politiet. Jeg har aldri, og kommer aldri til å med vilje ripe opp en annen bil. Jeg ble PÅKJØRT og forsøkt presset ut av sykkelfeltet. 1 Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Nå som jeg er blitt litt eldre nøyer jeg meg bare med å aldri la folk sykle over fotgjengerfelt uten å gå av sykkelen dessverre. Your loss. Jeg lar alle syklister slippe å gå av, og sparer både dem og ikke minst meg for tid. Å sitte og vente på at folk skal (forsøksvis) gå med klikksko hører ikke med til sysler jeg liker å bedrive. Minst 9/10 bilister jeg ser generelt slipper over folk på sykkel selv om de ikke går av, da de har vett nok til å forstå enkel fysikk. Så lenge folk ikke durer på uten å se seg for er syklende syklister i fotgjengerfelt klart å foretrekke, bare de stopper før de skal over. Endret 25. april 2013 av Dellers 3 Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Som sagt, ligger 1 syklist alene midt i sykkelfeltet så kan bilene på denne veien trygt passere syklisten i sitt kjørefelt,uten å krysse midtlinjen. Kanskje det vil mangle noen få cm på paragrafrytterens tilmålte 1,5 m, men det er slik det kjøres i praksis. Hahahaha... Så når bilene bryter trafikkreglene, da er det "slik kjøres det i praksis". Men når syklistene ferdes *innad* regelverket, så er det "unødvendig støy i trafikken". For et avskum, 3 Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Hvordan kan du bestride hva jeg opplevde før Det bestred jeg aldri. Les det jeg skrev en gang til. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Your loss. Jeg lar alle syklister slippe å gå av, og sparer både dem og ikke minst meg for tid. Å sitte og vente på at folk skal (forsøksvis) gå med klikksko hører ikke med til sysler jeg liker å bedrive. Minst 9/10 bilister jeg ser generelt slipper over folk på sykkel selv om de ikke går av, da de har vett nok til å forstå enkel fysikk. Så lenge folk ikke durer på uten å se seg for er syklende syklister i fotgjengerfelt klart å foretrekke, bare de stopper før de skal over. Så du mener at hva slags sko man har på seg skal trumfe vikeplikten? Spør du meg er det syklister som durer over fotgjengerfelt og forventer at biler skal vike, noe syklisten selv faktisk har plikt til, som mangler vett. De taper i alle tilfeller om det oppstår en kollisjon. Punkt 1: GoPro Punkt 2: Mobiltelefon Punkt 3: Politi Han kjørte på en syklist, sånt ryker som regel lappen av. Jeg ble påført personskader, det gjør at man er pliktig til å varsle politiet. Jeg har aldri, og kommer aldri til å med vilje ripe opp en annen bil. Jeg ble PÅKJØRT og forsøkt presset ut av sykkelfeltet. Vis oss videoen. Enkelt og greit. Videomatriale du påstår har blitt brukt i en straffesak har du selvsagt ikke slettet, ikke sant? Du ljuger. Ja, av en eller annen grunn så er eiere av tyske biler ofte oppblåste pamper som tror de er så mye viktigere enn alle andre. Ofte folk som påpeker det, så det er ikke bare jeg som påstår det. Men da vet jeg hvem jeg skal ripe opp bilen til, og det er jo alltid greit å vite Hadde jeg bare fortsatt syklet. Ellers tror jeg mer på tahustvedt sin historie, enn dine røverhistorier om hvor tøff og drittsekk du er mot alle syklistene (man skal være rimelig psycho for å gjøre de tingene). Egentlig sitter du nok i bilen som en feiging som bare ønsket at du turte å gjøre det Jeg nevner hvilket land bilen min kommer fra for å bygge oppunder fordommene dine. Det virket. At du truer med å gjøre hærverk på min bil blir bare latterlig. Skjerp deg. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Det er jo fasinerede å se mannen som løper rundt å skryter av sine overdrevne sykkelhets-historier for å tøffe seg beskylde andre for å juge. Du får laste opp noen videoer av dine eskapader da, gjerne en der du pisser på en rumener. Evt holde kjft og slutte å oppføre deg som du fortsatt gikk i barnehagen. AtW 1 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Det er jo fasinerede å se mannen som løper rundt å skryter av sine overdrevne sykkelhets-historier for å tøffe seg beskylde andre for å juge. Du får laste opp noen videoer av dine eskapader da, gjerne en der du pisser på en rumener. Evt holde kjft og slutte å oppføre deg som du fortsatt gikk i barnehagen. AtW Jeg har aldri påstått at jeg har filmet noe som helst, hvordan skal jeg da laste opp noe? Jeg har ikke et behov for å dokumentere at andre gjør feil og deretter legge det ut på youtube. Jeg har aldri skrevet at på bakgrunn av noe jeg har filmet så har en taxisjåfør mistet jobben for eksempel. Du må gjerne vise meg hvor jeg har skrevet at jeg HAR tisset på noen rumenere. Hvis du ikke klarer det, kan du klappe igjen. Det er begrep som heter "å spissformulere" - du kan gjerne slå det opp. Er du dum nok til å tro at jeg faktisk urinerer på andre mennesker synes jeg synd på deg. Jeg oppfører meg akkurat sånn jeg vil, du er i ingen posisjon til å fortelle meg hvordan jeg skal oppføre meg. Jeg gikk inn i denne tråden for å fyre oppunder, noe etter din reaksjon, og etter jeg har mottatt trusler om hærverk mot bilen min og at folk vil utlevere meg til politiet, jeg beviselig har klart til de grader. Det er festlig å se hvordan folk klarer å bli sinna på internett. Endret 26. april 2013 av Kent Touch This Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Det er én ting som får en del bilister til å bli sure som jeg virkelig ikke kan forstå, og det er at noen sykler to i bredden på en vei som er så smal at du uansett må vente til det er klart i motgående kjøreretning før du kan kjøre forbi. Snakker da hovedsakelig om veier uten midtstripe eller grusveier på samme bredde. Hva er problemet her? Jeg var på sykkeltur med tre andre en gang og da lå vi 2 x 2 på en slik vei, og det var flere som tuta og viste finger. Joda, de må en halvmeter lengre ut i veien, men om vi hadde sykla på rekke hadde selve forbikjøringen blitt lengre, og det er uansett mye verre å kjøre forbi en traktor, som det også er mange av på slike veier. Jeg er selvsagt helt enig i at det er unødvendig å sykle tre eller flere i bredden, men to går greit på de fleste veier. Skjerpings til alle som hisser seg opp over dette. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Det er én ting som får en del bilister til å bli sure som jeg virkelig ikke kan forstå, og det er at noen sykler to i bredden på en vei som er så smal at du uansett må vente til det er klart i motgående kjøreretning før du kan kjøre forbi. Snakker da hovedsakelig om veier uten midtstripe eller grusveier på samme bredde. Hva er problemet her? Jeg var på sykkeltur med tre andre en gang og da lå vi 2 x 2 på en slik vei, og det var flere som tuta og viste finger. Joda, de må en halvmeter lengre ut i veien, men om vi hadde sykla på rekke hadde selve forbikjøringen blitt lengre, og det er uansett mye verre å kjøre forbi en traktor, som det også er mange av på slike veier. Jeg er selvsagt helt enig i at det er unødvendig å sykle tre eller flere i bredden, men to går greit på de fleste veier. Skjerpings til alle som hisser seg opp over dette. For å si det på godt norsk: Right back at you. Hvorfor i helvete må dere ligge to i bredden? De gangene jeg har tutet litt for å få sånne idioter til å skjønne at de sperrer får man jo bare fingeren i retur. Skjerpings til alle som hisser seg opp over at de ikke skjønner at folk vil forbi. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Jeg har aldri påstått at jeg har filmet noe som helst, hvordan skal jeg da laste opp noe? Jeg har ikke et behov for å dokumentere at andre gjør feil og deretter legge det ut på youtube. Jeg har aldri skrevet at på bakgrunn av noe jeg har filmet så har en taxisjåfør mistet jobben for eksempel. Du må gjerne vise meg hvor jeg har skrevet at jeg HAR tisset på noen rumenere. Hvis du ikke klarer det, kan du klappe igjen. Det er begrep som heter "å spissformulere" - du kan gjerne slå det opp. Er du dum nok til å tro at jeg faktisk urinerer på andre mennesker synes jeg synd på deg. Jeg oppfører meg akkurat sånn jeg vil, du er i ingen posisjon til å fortelle meg hvordan jeg skal oppføre meg. Jeg gikk inn i denne tråden for å fyre oppunder, noe etter din reaksjon, og etter jeg har mottatt trusler om hærverk mot bilen min og at folk vil utlevere meg til politiet, jeg beviselig har klart til de grader. Det er festlig å se hvordan folk klarer å bli sinna på internett. Riktig riktig, så når du prater piss, så er det "spissformulering", eller å gjøre det med vilje. Jeg vet ikke helt hva som er verst av å være en idiot, eller gå rundt å late som du er det. Oppførselen din er barnehagen verdig uansett. Og hva vet du om folk er sinna, eller fyret opp? Er du dum nok til å tro at jeg er faktisk er sur fordi jeg lar en som oppfører seg som en gjøk på ett diskusjonforum få høre det? For jo, jeg er i posisjon til å fortelle deg hvordan du skal oppføre deg, man lever i ett samfunn der man interagerer med andre mennesker og må tilpasse seg de, det er spesielt passende å gi folk med oppførsel på barne nivå korreks for ugunstig oppførsel. AtW Endret 26. april 2013 av ATWindsor 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 For å si det på godt norsk: Right back at you. Hvorfor i helvete må dere ligge to i bredden? De gangene jeg har tutet litt for å få sånne idioter til å skjønne at de sperrer får man jo bare fingeren i retur. Skjerpings til alle som hisser seg opp over at de ikke skjønner at folk vil forbi. Les innlegget mitt én gang til. Jeg snakker om veier hvor du uansett må vente til det er klart i motgående kjøreretning før du kjører forbi noe som helst, så her ville hvem som helst ha "sperra", om det så bare hadde vært en fotgjenger. Greit, en fotgjenger kan kanskje gå litt ut i grøfta for å slippe forbi, men hva om det er en person med barnevogn? Du kommer uansett ikke forbi om det kommer bil imot. Tuter du og viser finger til dem også da? Eller er det bare "idioter" på sykkel som gjør at du må kjøre den ekstra halvmeteren ut på motsatt side? Er det snakk om breiere veier hvor du trygt kan kjøre forbi om det kommer bil imot er det selvsagt noe helt annet, og der ville jeg heller aldri ha sykla ved siden av noen. Det hadde vært unødvendig sperring av veien og da hadde jeg blitt irritert selv. 1 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Riktig riktig, så når du prater piss, så er det "spissformulering", eller å gjøre det med vilje. Jeg vet ikke helt hva som er verst av å være en idiot, eller gå rundt å late som du er det. Oppførselen din er barnehagen verdig uansett. Det er stor forskjell på å "prate piss" og å spissformulere, det vet du vel? Jeg bryr meg pent lite om hva du synes om oppførselen min, har du ikke skjønt det? Skjønner ikke hvorfor du prøver å predikere, det faller for døve ører. Du har ikke noe som helst grunnlag til å uttale deg om hvordan jeg oppfører meg i trafikken utover det jeg faktisk forteller deg. Alt du prøver å påstå noe om meg utover dette blir da bare ren gjetting. Og hva vet du om folk er sinna, eller fyret opp? Er du dum nok til å tro at jeg er faktisk er sur fordi jeg lar en som oppfører seg som en gjøk på ett diskusjonforum få høre det? For jo, jeg er i posisjon til å fortelle deg hvordan du skal oppføre deg, man lever i ett samfunn der man interagerer med andre mennesker og må tilpasse seg de, det er spesielt passende å gi folk med oppførsel på barne nivå korreks for ugunstig oppførsel. Tja, hva med det jeg skrev? Trusler om hærverk, utlevering til politiet, det at du "prøver å sette meg på plass" for eksempel? Er det fordi folk er uaffekterte av hva jeg skriver at jeg får slik respons? Er det fordi jeg IKKE har provosert deg at du prøver å komme meg i motmæle? Nei, du er i ingen posisjon til å fortelle meg noe som helst. Du må gjerne tro at det du skriver gjør noe som helst inntrykk hos meg, men det gjør det altså ikke. Prøv på nytt. Les innlegget mitt én gang til. Jeg snakker om veier hvor du uansett må vente til det er klart i motgående kjøreretning før du kjører forbi noe som helst, så her ville hvem som helst ha "sperra", om det så bare hadde vært en fotgjenger. Greit, en fotgjenger kan kanskje gå litt ut i grøfta for å slippe forbi, men hva om det er en person med barnevogn? Du kommer uansett ikke forbi om det kommer bil imot. Tuter du og viser finger til dem også da? Eller er det bare "idioter" på sykkel som gjør at du må kjøre den ekstra halvmeteren ut på motsatt side? Er det snakk om breiere veier hvor du trygt kan kjøre forbi om det kommer bil imot er det selvsagt noe helt annet, og der ville jeg heller aldri ha sykla ved siden av noen. Det hadde vært unødvendig sperring av veien og da hadde jeg blitt irritert selv. Les innlegget mitt én gang til: Hvorfor i helvete må dere ligge to i bredden? Det er unødvendig. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Nei, det trenger jeg ikke, siden jeg fikk med meg at du mente det er unødvendig. Du har riktignok tilgode å forklare hvorfor, så nå venter jeg i spenning på et skikkelig godt argument her. 1 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 (endret) Nei, det trenger jeg ikke, siden jeg fikk med meg at du mente det er unødvendig. Du har riktignok tilgode å forklare hvorfor, så nå venter jeg i spenning på et skikkelig godt argument her. Jeg gjør det enkelt jeg. http://www.nettavisen.no/imagecache/parameter/?upsizable=true&action=resize&width=980&height=-1&url=http://www.nettavisen.no/multimedia/na/archive/01204/syklister_120497216x9.jpg Endret 26. april 2013 av Kent Touch This 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg