Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny kraftig PC, lavere FPS i spill?..

Anbefalte innlegg

144hz vil si at lcd justerer krystallet 144 ganger pr sekund. FPS er et tall på hvor ofte skjermkortet oppdaterer skjermen. Har man høyere fps en hz på skjermen kan man oppleve tearing i form av delvis oppdaterte frames. Dette kan fjernes ved å sette på vsync, dermed låses maks fps til skjermens oppdateringsfrekvens, gjerne med følgene av input lag. Siden spill ikke har motion blur, hevdes det at å ha så høy fps som mulig kan gi den lille fordelen av å se raske objekter tidligere.

aha :hmm: didnt know that, men ja har skrudd vsync på. :w00t::green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel ja, men FX-8320 booster til nesten samme klokkefrekvens som 8350 gjør stock. Forskjellen på en i5-3570k og en FX-8350 i en såpass lite trådet spillmotor som Source er nok ganske drastisk også, men jeg holder fortsatt en knapp på at AMDs driver er litt mer CPU-hungrig enn Nvidias driver.

FX-8350 har også boost(4.2ghz). FX8320 får 3.8ghz i boost om jeg ikke husker feil. Ett godt stykke under 4.6ghz altså, som er det jeg har overklokket til. Men det du altså sier er at det er bedre å ha 3.5ghz (3.8 @ boost) og ett middelmådig nvidia kort i cpu krevende spill, enn å ha 4.6ghz og toppmodellen av skjermkort til ATI/AMD ? Merkelige greier..

Lenke til kommentar

60 hz betyr 60 bilder i sekundet. FPS betyr Frames per second. Altså kan ikke en 60hz skjerm vise mer enn 60 FPS, og da er det ikke relevant hvor langt over 60 man er, så lenge det ikke dropper under 60.

Du merker forskjell på 100 og 60fps med en 60hz skjerm.

Har med inputlagg å gjøre. Om jeg ikke husker feil, vil tearing også gjøre at den viser noen

ekstra fps.

Dette er avhengig av at du ikke bruker v-sync

Lenke til kommentar

Jeg har skrudd av alle strømspar mulighetene i bios, jeg har overklokket CPU til 4.8ghz (stabilt), minnet går på 2400MHz og skjermkortet er overklokket. Jeg har også installert siste ATI skjermkort driver (som ble sluppet for noen dager siden) og oppdatert BIOS(I tillegg til at alle andre drivere + windows er fullt oppdatert).

FPSen er litt mer tilfredsstillende i CS:GO nå, men fortsatt er det tydelig at noe ikke stemmer, i og med at min langt svakere tidligere PC dro like mye FPS i CS:GO som jeg har nå.. Sigh

Noen råd til hva jeg kan gjøre nå? Noen eldre driver versjoner som kan være verdt å teste ut? Å jada, jeg har fått med meg at enkelte av dere mener 60fps er nok..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...