EirikLF Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Sikkert en god telefon for prisen, men røverkjøp i forhold til Xperia Z? Den har mindre skjerm, den er tykkere, tyngre, har ikke utvidbart minne, svakere batteri, og er heller ikke vanntett. Jeg betaler i hvert fall gladelig differansen... Optimus G er lettere ifølge gsmarena, dvs. 1 gram lettere, så det skiller jo ikke stort uansett. Den har mindre skjerm, men er også mindre i areal. Ut fra det jeg kan se, er også forkjellene i batterilevetiden ganske marginale. Du kan si at skjermen i xperiaen har bedre oppløsning, men jeg har inntrykk av at pikseltettheten i en optimus G allerede er så stor at man i liten grad vil se forskjell ved vanlig bruk. Når atpåtil Xperia Z sin skjerm har relativt dårlig bildekvalitet, synes jeg ikke skjermen er noe vesentlig poeng. Det at xperiaen er vanntett og har utvidbart minne kan jeg vel ikke si noe på, men det er jo ikke noe alle legger like stor vekt på. Om det er noe som kan forsvare prisforskjellen, så må nok forskjellen på kameraet være det mest vesentlige, eventuelt det at den er vanntett og har utvidbart minne. For to år siden var forskjellene mellom en 3500 kroners android mobil og en til 5000 ganske enorme, i dag forsvarer man prisforskjellen med at en er vanntett og har plass til sdkort. 1 Lenke til kommentar
Seon-Ho Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Negativ: Ingenting spesielt? Virkelig?Hva med LG sin holdning "Kjøp mobilen og ikke forvent oppdateringer, ever!"Her er det gamle sure oppstøt fra gammelt av. Jeg har hatt LG P880, den toppmodellen før denne modellen, og de har kommet med flere oppdateringer enn min samsung note gjorde. De oppgraderinger P880 har levert på det halvåret jeg har hatt telefonen står ikke tilbake for hva samsung leverte. Dessuten har ikke LG et tungt front end som Touchwiz, og programvaren fra LG er lett og enkel å bruke. Når det er sagt så tror jeg ikke jeg kommer til å kjøpe G fordi kameraet ser ut til å være like udugelig som på P880. Jeg er fotoentusiast, og tar mye bilder og helst med speilrefleks. Dog ser jeg at Samsung 4, iPhone 5 og Sony Z tar gode bilder for de øyeblikk hvor jeg ikke har annet til rådighet. Min erfaring med P880 er at LG ligger langt bak, og ingenting tyder på at G er bedre og raskere klart til shoot. Jeg har lest at G fortsatt har dette konstante autofokus gående og som irriterer veldig. Tror ellers at dette er en veldig bra telefon.Har ikke noen problemer med noe konstant autofokus på min optimus g pro så tviler på at optimus g har det.Som du sier er de ikke så dålige på oppdateringer heller. Fikk den foerste oppdateringa etter ca. en måned noe som bland annet ga flere funktioner for kameraet. Trodde ikke at G pro kom til Norge...? Lenke til kommentar
Mr. Smartphone Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Unnskyld meg men... Xperia Z har 5.0" skjerm, og LG sin har 4,7" skjerm.. hvordan i all verden er disse to telefonene like ? KUN fordi de har samme prosessor ? å shit assa, hele 0,3 tommers forskjell. -.- Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Pussig test, hele tiden sammenlignes den med en mobil i klassen over og med 5" skjerm... hadde vært mer naturlig å sammenligne med f.eks Asus sin Padfone 2 som forøvrig banker denne LG på de fleste punkter tross at de har samme CPU og skjerm. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 G Pro er ikke bekreftet til Norge, men LG skal ha en pressekonferanse i New York der det vestlige slippes av modellen forventes å bli annonsert. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Trodde ikke at G pro kom til Norge...? Har da aldri sagt jeg er i norge heller da? secondarykid: Eh? mest vesentlige..? Tenker meg dem har tatt bort TV antenna og ekstra batteriet, men ellers er nok det meste seg likt på usa sin version. 1 Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Har da aldri sagt jeg er i norge heller da? secondarykid: Eh? mest vesentlige..? Tenker meg dem har tatt bort TV antenna og ekstra batteriet, men ellers er nok det meste seg likt på usa sin version. Nå er den da ikke lansert til USA enda. Pressekonferansen Til LG i New York er 1 mai. Kan hende at det er den japanske utgaven som kommer til USA istedenfor den Sør-Koreanske og den er dårligere utstyrt med en 5" skjerm. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Ikke noe mi9nnekort = Ikke noe kjøp. Ikke bare i pris per GB, men også det at du kan ta med deg minnekortet videre til neste enhet (nullkostnad) samt bruke det som en minnekortleser for mSD-kort uten ekstra duppeditter er for meg noe det er fullstendig uaktuelt å gi avkall på. 1 Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 "Vi ender opp på en veldig sterk femmer på terningen ? hadde telefonen blitt testet da den kom i august ville det blitt en klar sekser." Gratulerer, dere er like ille som itavisen og dinside. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg