wotg Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Jeg har nå fått alle EK kjøleblokkene, radiator, pumpe etc. Alt sammen skal inn i et Corsair 600 serie kabinett, så det er ikke enormt med plass.. Sitter å titter på hjemmesiden til bitspower, de har jo koblinger i ørten forskjellige diameter, jo mer jeg titter jo mindre klok blir jeg. ID 3/8" OD 5/8" eller ID 3/8" OD 1/2" hva velger jeg av de to? Og er det andre diameter på koblingene/slange jeg bør vurdere? En ting til; er Tygon slanger fortsatt verdt prisen? eller er primochill til omtrent halve prisen vel så bra? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 ID 3/8 er jo rimelig vanlig og ganske så grei dimensjon. Vil i liten grad hemme flowen, med mindre man har et enormt kjøleanlegg. På ytterdimensjonen så er jo tykkere jo bedre. Tykkere slanger vil ikke knekke like lett, og dette er et skikkelig irritasjonsmoment, spesielt på sine først builds med vannkjøling. Jeg ville derfor sterkt vurdert OD 5/8", men igjen så bør man se på om butikken har nipler som støtter dette (om det er kompresjonsnipler), da jeg tror 1/2" er noe vanligere. Lenke til kommentar
wotg Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 ID 3/8 er jo rimelig vanlig og ganske så grei dimensjon. Vil i liten grad hemme flowen, med mindre man har et enormt kjøleanlegg. På ytterdimensjonen så er jo tykkere jo bedre. Tykkere slanger vil ikke knekke like lett, og dette er et skikkelig irritasjonsmoment, spesielt på sine først builds med vannkjøling. Jeg ville derfor sterkt vurdert OD 5/8", men igjen så bør man se på om butikken har nipler som støtter dette (om det er kompresjonsnipler), da jeg tror 1/2" er noe vanligere. Takk, det var en god og logisk forklaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå