Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DC ++

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er egentlig ikkeno problem og være på passive, bare at det ud ikke kan laste ned ifra andre folk som er på passive, og som du ser er jo iveren etter og ikke ha det ganske stor så da blir det som regel intet problem!

Kan jo også være BLASTER som er inne på maskina de da... sånn at det automatisk kommer opp da du fjerner firewallen!

Lykke til...

Lenke til kommentar

Du må ikke ta vekk firewallen i XP du må bare åpne en port, f.eks. 1412 TCP/UDP og sette denne porten + den eksterne ip-adressen din i Settings i DC++

Når jeg gjør det så får jeg ikke noen resultater når jeg "søker" etter filer på hubbene...

Var 1412 et tilfeldig tall?

Lenke til kommentar
men når jeg gjør det så slår hele pc'en seg av.. automatisk. hva kan det skyldes.. hjelp meg plz!!

Dette er helt typisk for PCer som er infisert av Blaster viruset. For å fjerne viruset MÅ du først kjøre Windows Update og laste ned RPC oppdateringen. I tillegg må du fjerne viruset med et anti-virusprogram. Dersom du ikke har det, bør du laste ned et program som er lagd for å fjerne Blaster viruset. Et slikt program kan du finne her.

Ang. firewall'en i XP. Det er ingen muligheter for å åpne porter i firewall programmet som følger med XP (du har faktisk INGEN konfigureringsmuligheter i det hele tatt). Du må da skaffe deg et annet firewall program (feks. ZoneAlarm som også er gratis).

Lenke til kommentar

Du må ikke ta vekk firewallen i XP du må bare åpne en port, f.eks. 1412 TCP/UDP og sette denne porten + den eksterne ip-adressen din i Settings i DC++

Når jeg gjør det så får jeg ikke noen resultater når jeg "søker" etter filer på hubbene...

Var 1412 et tilfeldig tall?

Nei, portnummeret er ikke tilfeldig. Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg vet at hvis du åpner port(er) under 1024, så må du gjøre en "ekstra øvelse" i tillegg til det Jarle W skriver. Så 1412 kan være en grei port å bruke :-)

Lenke til kommentar
men når jeg gjør det så slår hele pc'en seg av.. automatisk. hva kan det skyldes.. hjelp meg plz!!

Dette er helt typisk for PCer som er infisert av Blaster viruset. For å fjerne viruset MÅ du først kjøre Windows Update og laste ned RPC oppdateringen. I tillegg må du fjerne viruset med et anti-virusprogram. Dersom du ikke har det, bør du laste ned et program som er lagd for å fjerne Blaster viruset. Et slikt program kan du finne her.

Ang. firewall'en i XP. Det er ingen muligheter for å åpne porter i firewall programmet som følger med XP (du har faktisk INGEN konfigureringsmuligheter i det hele tatt). Du må da skaffe deg et annet firewall program (feks. ZoneAlarm som også er gratis).

Du quota meg men det var egentlig AliGee du skulle ha quota siden det var han som har det problemet :wink:

Ang. port så er det samme hvilken port du bruker så lenge du spesifiserer denne porten i DC++ (sammen med den eksterne ip-adressen)

Grunnen til at jeg nevnte 1412 er at det er denne som er mest vanlig å bruke til DC++ akkurat som 412 var det i NMDC, men...samme kan det være.

Har du en ruter med firewall eller NAT så må du også åpne/forwarde det i denne...

Lenke til kommentar

Hmm, så kan man virkelig ikke åpne en port i Win XP's firewall?

Tar jeg på advanced settings i XP så får jeg opp en screen der jeg kan skrive inn en host maskin eller IP og noen intern og ekstern porter... hva er det for noe?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du konfigurere firewallen i XP :yes:

Advanced > Settings

Der kan du trykke på Add og skrive F.eks DC++ i det øverste feltet

Under name/Ip-address skriver du den lokale ip-adressen til den pc du sitter ved (den som dc++ skal brukes på)

eks.

External Port = 1412 (TCP)

Internal Port = 1412 (TCP)

Extern/Intern port skal alltid være satt til det samme, med mindre du har et spesielt behov for noe annet...

Lenke til kommentar

Det skal gå an å fjerne, eller sette opp firewall. Sjekk datamskinen din for virus!

Dessuten, den firewallen i XP er nok ikke den eneste firewall i veien.

Hvis du har NGT for eks. så har du firewall i ADSL modemet ditt. Også den firewall.en må du sette opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...