Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av BMW

Anbefalte innlegg

Så du kontakter altså en du kjenner i forsikringsbransjen for å innhente tilbud på en MR2, slik at du kan svare en ukjent 17-åring på internett hva du må betale i premie? Hjelpsom fyr du.

Han spør om forsikring, klart jeg hjelper til.

Det skal sies at det er et par år siden jeg sjekket prisen, og da fordi jeg vurderte å kjøpe en MR2 Turbo, 1991/1992 modell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han spør om forsikring, klart jeg hjelper til.

Det skal sies at det er et par år siden jeg sjekket prisen, og da fordi jeg vurderte å kjøpe en MR2 Turbo, 1991/1992 modell.

Kjapp sjekk på gjensidige med 20% ble 6.700,-

Lenke til kommentar

Vi sier bare hva enkelte andre får tilbud om.

Så må du sjekke hva DU får tilbud om for DIN bil.

Forsikring beregnes ut fra mange faktorer, alder, bosted, bilmodell, alder på bil, osv.. (Men ikke kjønn nå lenger, det er ikke lov å bruke som faktor)

Lenke til kommentar

BMW lå på rundt 8-9.000,- på samme premisser som MR2'en.

Men, nå må du huske på at du kan få bedre pris hos andre, så det beste du kan gjøre er å samle en liste over biler DU kunne tenkt deg å tatt en ringerunde.

Lenke til kommentar

Det blir egentlig ganske mange. Men nå virker det som (med mindre jeg er helt forvirret) at jeg får veldig forskjellige svar. Noen sier flere tusen hver måned, noen sier 9k i året. Kan det virkelig variere så mye?

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Det blir egentlig ganske mange. Men nå virker det som (med mindre jeg er helt forvirret) at jeg får veldig forskjellige svar. Noen sier flere tusen hver måned, noen sier 9k i året. Kan det virkelig variere så mye?

...og ja, det kan variere så mye fra selskap til selskap og bil til bil.

Lenke til kommentar

Som sagt:

Vi kan bare si hva det koster for hver enkelt av oss.

Du kan finne ut hva det koster for deg.

Du har ca 10 selskaper å ringe..

Hvert selskap vil gi deg forskjellig pris og forskjellige betingelser.

Si at du har 5 bilmodeller du lurer på vil du altså ende opp med ca 50 forskjellige priser..

I tillegg kan det jo være at du vil ha tilbud på forskjellige typer forsikring hos alle selskapene..

Nå har du da 100-150 tilbud å orientere deg om.

Og prisene vi finner har i beste fall svært liten relevans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...