Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av BMW

Anbefalte innlegg

Nåja, så ille er det vel ikke. Jeg betaler 5.500,- i året for min 320d, full kasko med leiebil og hele pakka. Om trådstarter setter bilen på en av foreldrene sine som allerede har høy bonus starter de vel på 50% på bil nr. 2 som regel.

Bor du på landet med egen låst garasje og 8000 km i kjørelengde da eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ansvar: 11.811 = 985,- i måneden

Del-kasko: 18.919 = 1577,- i måneden

Kasko: 22.140 = 1845,- i måneden.

Vent. Dette kan da ikke være pr. måned? Sjekket noen biler på penger.no/bilforsikring i dag, de fleste kom på rundt 2-3k i året. Det var vel for både ansvar og del-kasko, eller kun ansvar.

Lenke til kommentar

Dette var prisene jeg fikk opp i kalkulatoren med gjensidige og ved å bruke registreringsnummeret på et par 520'er jeg fant på finn.no

Hva har du skrevet inn av kriterier? gjorde det samme på penger.no nå og fikk opp lignende priser hos alle selskap

Endret av RunRookieRun
Lenke til kommentar

Nåja, så ille er det vel ikke. Jeg betaler 5.500,- i året for min 320d, full kasko med leiebil og hele pakka. Om trådstarter setter bilen på en av foreldrene sine som allerede har høy bonus starter de vel på 50% på bil nr. 2 som regel.

Neida, når man blir litt eldre, og slipper unna ungdomstilegget, så er det ikke så galt lenger. Men så lenge man er 18-23, så er det dobbel pris. Mange BMW er rødmerket hos selskapene, og da koster det rett og slett så mye å forsikre. diesel gjør saken mye bedre forsikringsmessig, det samme med nyere bil.

TS: Prisene som er skrevet stemmer nok de. Vet om en fyr som skulle forsikre en Calibra Turbo 4x4, det kom på 49500,- per år.

Lenke til kommentar

Tror nok som OJ Doe at du har fått opp noe merkelige resultater.

Husker hvordan jeg som 18-åring kom til forsikringsselskapet med nøkklene til min nye 325 cab og fikk quote på 63.000. Det er ikke snakk om at de vil at du skal betale så mye, det er bare at de ikke vil ha businessen.

Vi unge gutter er faen ikke trygge ;-)

Lenke til kommentar

Huff, ja, da er det vel det. Men gikk på penger.no, skrev inn info om noen 5- og 3-serier samt info om pappa hver gang. Satt også på 75% bonus ettersom at han hadde hatt over 5 år. Så kom det opp forsikringer med 4000 kroner i egenandel og priser på rundt 2200 for ansvar og 3-4k for del-kasko. Jeg klikket så på neste og deretter klikket jeg på ansvars forsikringen og da kom det til slutt "2200 pr. år".

Lenke til kommentar

Greit, vi sier 50% da. Men fortsatt så kan ikke de 25% gjøre at prisen går fra 2200 i året til 1000 i måneden for ansvarsforsikring.

Du får gjøre en vurdering, enten bruke alt du har på en BMW som må registreres og forsikres i dine foreldres navn, eller kjøpe en litt billigere og mer fornuftig førstebil, registrere den på deg selv og bygge opp bonus. Forsikringsselskapene er aldri glad i kombinasjonen yngre enn 23 år og BMW. Mener å huske at et av selskapene har en eller annen deal der du får igjen det du betaler "ekstra" for å være ung når du runder en viss alder og har kjøre skadefritt. Gjensidige eller IF tror jeg det var.

Når du kræsjer (jeg skriver når, ikke hvis med vilje) går det utover bonusen dine foreldre har opparbeidet seg. Du kommer til å bulke, garantert. Selv bulka jeg syv ganger før jeg rundet 21 år. Tommelfingerregelen er også at jo mer motor du har, jo dyrere er den å forsikre. Jeg vurderer å bytte inn min 320 i en 330 nå og da går premien min opp med nesten 5.000,- i året.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Hvordan er det med forsikring på Audi da? Samme greie?

Eller slike: http://m.finn.no/car...form=1&make=810

I stedet for at vi skal gjøre jobben med å sjekke for deg, basert på synsing, er det ikke bedre om du snakker med foreldrene dine og får en av deres personnummer og sjekker selv? Ja, Audi er dyrt å forsikre det også.

Den Subaruen lyser ungdomsbil lang vei, med andre ord gå over den med lupe og anta at den har hatt et hardt liv.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Men hvilke biler kan anbefales som førstebil da? De burde aller helst være sedan eller coupe.

Og ettersom at jeg fikk tips til å kjøpe en italiener litt tilbake i tråden her vil jeg meddele at Alfa Romeo synes jeg er stygge. Samtlige, egentlig. Av de jeg har sett, i hvert fall. Også har jeg for eksempel hørt om at eldre Toyota Corolla-er anbefales når man skal kjøpe bruktbil. Den går også inn på listen over styggheter.

Men som sagt, kom med tips så får jeg velge og vrake. Ikke bokstavelig talt, altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...