int20h Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 AMD legger grunnlaget for 45nm AMD har publisert detaljert informasjon vedrørende ny transistorteknologi og påstår at de ligger i forkant av andre leverandører som jobber med samme type prosjekt. Les artikkelen her Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 brum brum sier jeg. kansje dette betyr en kjappere barton , fex xp3600? hadde vert kjekt mens vi venter på billigere hammer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 brum brum sier jeg. kansje dette betyr en kjappere barton , fex xp3600? hadde vert kjekt mens vi venter på billigere hammer Legg merke til ordene "legger grunnlaget for .. Tviler sterkt på at vi ser noe til dette i ferdige produkter før K9 kommer i slutten av 2005. (hvis det ikke blir noen forsinkelser da) Men det lyder logisk ut med trippelgate på 45nm. Det betyrt sansynligvis at de kan bruke samme littografi som nå, (altså samme "maske") bare at de har kombinert det med større bølgelengde på UV-lyset og får 3 gater pga diffraksjon. Dvs. at transistorstørrelsen ikke blir så mye redusert som "ekte ny littografi-maske" men til gjengjeld kan de nok øke frekvensen en god del mer før ekte 45nm er på plass. Altså at de ligger et hestehode forran på frekvens. Men det er jo fortsatt 2005/2006 vi snakker om så det kan jo skje mye innen den tid. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hmmmm...... Intel har store problem med sin 0,09 teknologi på grunn av lekasjestrøm som skyldes "kondensatorvirkningen" mellom kretsene. Hva har AMD løst her da som frekkt vekk snakker om 0.045 ?? :o Har også behørig merket meg at Moore er villig til å forandre loven Lenke til kommentar
jpj Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 oops hvor ble det av intel Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Etter å ha lest litt mer om dette (den PDF'en) så ser jeg jo at det er snakk om 2007-2009. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Etter å ha lest litt mer om dette (den PDF'en) så ser jeg jo at det er snakk om 2007-2009. Kan fint sitte oppe og vente eg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Etter å ha lest litt mer om dette (den PDF'en) så ser jeg jo at det er snakk om 2007-2009. Kan fint sitte oppe og vente eg. Ja, klokka er 2009 nå, så nå bør det begynne å skje ting her... :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå