Herr Brun Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg har aldri trekt tilbake att det att jeg mener det er ulovelig. Du kan ikke bare "mene" at det er ulovlig. Finn fram en straffehjemmel. 4 Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg kan mene hva jeg vil. Man skal jo oppbevare og bruke ett våpen forsvarlig, noe som også ble nevnt og bare la den ligge på stue bordet mener jeg er uforsvarlig og helt sikkert en regel får det også. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Jeg har aldri trekt tilbake att det att jeg mener det er ulovelig. Nei greit nok jeg leste feil post og jeg beklager det, allikevel. At du slenger ut påstander om andres tenkekapasitet her faller bare på din egen urimelighet. Jeg kan mene hva jeg vil. Man skal jo oppbevare og bruke ett våpen forsvarlig, noe som også ble nevnt og bare la den ligge på stue bordet mener jeg er uforsvarlig og helt sikkert en regel får det også. I lovens forstand er det ikke et våpen og betraktes ikke som et våpen med noen få unntak. Jeg siterte lovteksten for deg, hva er det som er så vanskelig for deg å forstå? "Det finnes sikkert en regel for det også" finn den regelen for oss da, så kan du kanskje bidra med noe som er relevant til forumet Endret 24. april 2013 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg kan mene hva jeg vil. Man skal jo oppbevare og bruke ett våpen forsvarlig, noe som også ble nevnt og bare la den ligge på stue bordet mener jeg er uforsvarlig og helt sikkert en regel får det også. Ja, du kan selvfølgelig det, men om du mener ting om gjeldende rett her i jussforumet som du ikke på noe vis kan begrunne, da driter du deg altså bare fullstendig ut. Poenget er altså at en startpistol som Vonfaff snakker om ikke er et våpen i våpenlovens forstand. Da er det ikke regulert hvordan man oppbevarer det hjemme. På samme måte som f. eks. softgun og våpenreplika. Selv om du kan bli fratatt alt sammen om du veiver rundt på offentlig sted med det, eller truer folk med det. 4 Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Hahaha jeg begynte ikke med å slenge ut påstander. Jeg mente det ikke var riktig og spurte om reglene og hvordan det var mulig. Ja, du kan selvfølgelig det, men om du mener ting om gjeldende rett her i jussforumet som du ikke på noe vis kan begrunne, da driter du deg altså bare fullstendig ut. Poenget er altså at en startpistol som Vonfaff snakker om ikke er et våpen i våpenlovens forstand. Da er det ikke regulert hvordan man oppbevarer det hjemme. På samme måte som f. eks. softgun og våpenreplika. Selv om du kan bli fratatt alt sammen om du veiver rundt på offentlig sted med det, eller truer folk med det. Dere kunne jo heller bare sagt alt det med en gang isteden får å drite meg ut å unngått å lage en diskusjon ut av det. Snakka litt for fort uten å vite alle reglene men ingen er perfekt. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Forøvrig greit å nevne bare for kontekstens skyld at jeg oppbevarte meg på soverommet mens hun var der. Når det ble oppfattet at det var et reellt våpen, så ble det jo absolutt ikke oppbevart etter gjeldende regler, så det at det ble rapportert er jo sånn sett greit nok. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg er ute av diskusjon ihvertfall. Snakk om å få høre det hvis man gjør en feil. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Dere kunne jo heller bare sagt alt det med en gang isteden får å drite meg ut å unngått å lage en diskusjon ut av det. Snakka litt for fort uten å vite alle reglene men ingen er perfekt. Det ble jo sagt i det første innlegget etter ditt "er det mulig"-innlegg, men du var for opptatt av å hisse deg opp og kalle folk for idioter. Jeg er ute av diskusjon ihvertfall. Snakk om å få høre det hvis man gjør en feil. Det handler ikke om at du "gjør en feil", men at du er arrogant, hissig og kaller folk for idioter. 2 Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Så anmeld meg da haha jævla idioter 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Når det ble oppfattet at det var et reellt våpen, så ble det jo absolutt ikke oppbevart etter gjeldende regler, så det at det ble rapportert er jo sånn sett greit nok. Etter våpenlovens definisjon er det ikke relevant hva det oppfattes som, men hva det er. Og siden det ikke er et våpen, så gjelder ikke våpenlovens regler om oppbevaring. Har du ikke lest tråden? 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Så anmeld meg da haha jævla idioter Til å være så hårsår over at det er oss andre som "driter deg ut" er du jammen ikke redd for å drite deg selv ut. Det har du forresten oppnådd til info Endret 24. april 2013 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Men hva sier reglene ordrett om å ha en startpistol på stuebordet da? Jeg har en jeg også men jeg har min konstant i våpenskapet hvis det ikke blir brukt men hva er reglene om det? Anonym poster: 1a57d247cea9adf0982241b4752d4cae Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Til å være så hårsår over at det er oss andre som "driter deg ut" er du jammen ikke redd for å drite deg selv ut. Det har du forresten oppnådd til info Jeg er ikke redd får å drite meg ut hvis det var det du lurte på Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Men hva sier reglene ordrett om å ha en startpistol på stuebordet da? Jeg har en jeg også men jeg har min konstant i våpenskapet hvis det ikke blir brukt men hva er reglene om det? Anonym poster: 1a57d247cea9adf0982241b4752d4cae Så lenge du ikke truer noen med det er det ingen som kan arrestere deg på hvor i huset du oppbevarer leketøyet. Det har vi jo egentlig allerede fastsatt i tråden her. Jeg er ikke redd får å drite meg ut hvis det var det du lurte på Det er mer enn tydelig. Endret 24. april 2013 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Etter våpenlovens definisjon er det ikke relevant hva det oppfattes som, men hva det er. Og siden det ikke er et våpen, så gjelder ikke våpenlovens regler om oppbevaring. Har du ikke lest tråden? Dama oppfattet at det var et reellt våpen og da var det altså ikke oppbevart ihh til gjeldende regler og dermed greit nok å rapportere som sagt. At hun tok feil er en annen sak - det er uansett greit at folk rapportere når de ser noe de tror er et lovbrudd. Forstod du nå? 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Dama oppfattet at det var et reellt våpen og da var det altså ikke oppbevart ihh til gjeldende regler og dermed greit nok å rapportere som sagt. At hun tok feil er en annen sak - det er uansett greit at folk rapportere når de ser noe de tror er et lovbrudd. Forstod du nå? Det er det ingen her som har argumentert mot. Som sagt var det en forglemmelse fra min side, hadde jeg vært mindre i ørska som jeg var i den perioden hadde ikke lekevåpenet ligget der den gjorde. Uansett hadde politiet ingen hjemmel for å beslaglegge den, derfor fikk jeg den også tilbake (relativt kjapt). Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Ja, for mens sykepleieren renser operasjonsåret mitt er det jo en stor fare for at startpistolen glir ned fra tv bordet fra den andre siden av rommet, går av og gir dumpappen utenfor stuevinduet et hjerteinnfarkt. Bare Staff kunne reddet meg ut fra det dilemmaet! Igjen, hvor er trusselen? At jeg muligens kan være en psykopat som tar frem startpistolen og prøver å starte sykepleieren ihjel? "LØP KVINNEMENNESKE AHAHAHA!" Forøvrig greit å nevne bare for kontekstens skyld at jeg oppbevarte meg på soverommet mens hun var der. Man skal vel kanskje ikke forvente at disse kvinnemenneskene som jobber i hjemmesykepleien ser forskjell på en startpistol og vanlig pistol. Har man også i bakhodet at hjemmesykepleieren tar en kalkulert risiko når hun beveger seg inn i hjemmet til en fremmed mann så er det kanskje ennå større grunn til at hun kanskje reagerte på våpenet og kanskje var litt redd. For mange år siden jobbet jeg tett sammen med hjemmesykepleien og ble godt kjent med mange av sykepleierne der. På den samme tiden var min eks gravid og en dag fulgte jeg henne på på kvinneklinikken for en kontroll. Utenfor kvinneklinikken stod en av firmabilene til hjemmesykepleien. Mens jeg og min eks slappet litt av i vestibylen etter kontrollen åpnet døren til gyneokologisk avdeling seg og ut kom en av hjemmesykepleierne sammen med sjefen for hjemmesykepleien. Hjemmesykepleieren hadde mange blåmerker på armene og i ansiktet og man trengte ikke å være noe spesielt smart for å forstå hva som hadde skjedd. Hjemmesykepleieren kom aldri mer tilbake i den jobben... Takk til Vonvaff for at han får hjemmesykepleierne til å føle seg "trygg" på arbeidsplassen sin... Anonym poster: 5396bbd1472ce5e07c899270e047666f Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Dama oppfattet at det var et reellt våpen og da var det altså ikke oppbevart ihh til gjeldende regler og dermed greit nok å rapportere som sagt. At hun tok feil er en annen sak - det er uansett greit at folk rapportere når de ser noe de tror er et lovbrudd. Forstod du nå? Jeg driter da vel i hva dama har gjort og ikke, man kan selvfølgelig ringe politiet for det man føler for å ringe politiet om. Men så lenge det ikke finnes noen særskilte regler for oppbevaring av startpistoler som ikke faller inn under våpenlovens definisjon, så har ikke politiet hjemmel til å inndra det, og det er ikke ulovlig å ha det liggende på stuebordet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Man skal vel kanskje ikke forvente at disse kvinnemenneskene som jobber i hjemmesykepleien ser forskjell på en startpistol og vanlig pistol. Har man også i bakhodet at hjemmesykepleieren tar en kalkulert risiko når hun beveger seg inn i hjemmet til en fremmed mann så er det kanskje ennå større grunn til at hun kanskje reagerte på våpenet og kanskje var litt redd. For mange år siden jobbet jeg tett sammen med hjemmesykepleien og ble godt kjent med mange av sykepleierne der. På den samme tiden var min eks gravid og en dag fulgte jeg henne på på kvinneklinikken for en kontroll. Utenfor kvinneklinikken stod en av firmabilene til hjemmesykepleien. Mens jeg og min eks slappet litt av i vestibylen etter kontrollen åpnet døren til gyneokologisk avdeling seg og ut kom en av hjemmesykepleierne sammen med sjefen for hjemmesykepleien. Hjemmesykepleieren hadde mange blåmerker på armene og i ansiktet og man trengte ikke å være noe spesielt smart for å forstå hva som hadde skjedd. Hjemmesykepleieren kom aldri mer tilbake i den jobben... Takk til Vonvaff for at han får hjemmesykepleierne til å føle seg "trygg" på arbeidsplassen sin... Anonym poster: 5396bbd1472ce5e07c899270e047666f Som jeg påpekte i min første post, og som Vonfaff selv har beklaget, så er det altså ikke særlig lurt å oppbevare startpistol på stuebordet, og særlig hyggelig mot hjemmesykepleieren er det heller ikke. Jeg skjønner godt at hjemmesykepleieren tar kontakt med politiet, og det gjør nok vonfaff også. Poenget er at politiet her burde kommet, sett at dette var en startpistol, forklart det til hjemmesykepleieren og bedt vonfaff om å kanskje ikke la slike ting slenge når man har gjester, og så hadde saken løst seg i minnelighet. Det vonfaff gjorde var ikke ulovlig (og dette er altså juss-forumet, ikke "hvordan styre livet sitt best mulig"-forumet), og politiet hadde ikke hjemmel til å inndra det. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) snip Nå har jeg overhodet ikke nektet for at det var en feiltagelse av meg å ikke plassere lekevåpenet et annet sted. Din moralske indignasjon har forøvrig veldig lite å gjøre med sakens faktiske side. Hvorfor poster du forresten ikke med ditt virkelige nick? Er ikke anonymdiskusjon forbeholdt innlegg under spesielle omstendigheter? Endret 24. april 2013 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå