Gjest Slettet+412 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Skulle ønske man kunne få kjøpt full EK-vannblokk til Sapphire kort. Har 2x 7970 Ghz Ed. fra Sapphire selv og må si jeg er meget fornøyd med dem. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Touché! Håper det skjer en dag, men tviler litt.. Da må vi lage noe online sign petition -opplegg... Til det skjer, så får man modde 7970 referanse blokk, eller lage custom blokk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 EK har værtfall ingen planer inntil videre, noe som var meget skuffende å finne ut. Custom blokk er vell noenlunde vanskelig? Har ingen erfaring what so ever med custom vannkjøling så tar neppe sjansen på det. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Pga. denne artikkelen prøvde jeg å flytte frontviften til siden og fjerne støydempingen i fremste viftehullet i toppen. Wow! Det anbefales virkelig for alle som bare har to vifter i PC-en og ikke bryr seg om litt mer støy. Betydelig bedre temperaturer, spesielt for skjermkortet. Endret 12. august 2013 av Henrik B Lenke til kommentar
TitanPixels Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hmm, dette skal jeg prøve! Blir bare litt tungvindt å åpne/lukke sidedøra om det henger en vifte der med en "litt" stram ledning Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Er ikke akkurat rakett forskning det her... Med kun 2 kabinettvifter og et skjermkort med i utgangspunktet dårlig kjøling, så kan det der være nyttig. Men hvis man tenker på hva som er best når det kommer til luftflyt/airflow, så hadde jeg ikke tenkt på å sette en vifte i sidedøra. I et Define R3/R4 ville jeg heller hatt 2 stk 120mm innsug forran og 2 stk 140mm utblås i toppen, evt. én 120mm utblås bak. Dette gir "optimal airflow" i R3/R4. Airflow går ut på å flytte luften mest effektiv igjennom kabinettet og ut med varm luft. En 120mm i sidedøra kan ødelegge luftflyten, når du skyter luft på kryss og tvers i kabinettet ditt.. EDIT: Men vifte i sidedøra kan hjelpe mye når det kommer til GPU temps. Selv om det også påvirker støynivået. Endret 14. august 2013 av iNtensimilla Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Dritt GPU men holder til 780'et kommer. Utførte en ryddejobb, ser mye bedre ut nå enn noen gang. Endret 26. august 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 FD Define R4 Z87 Sabertooth 4670k 7770 CFX Silverstone Tundra TD03 Corsair XMS3 8 GB (Kingston HyperX Beast bestilt) WD Green 1TB Crucial M4 64GB Så kan jeg heller spørre om noe: Jeg vil ha en PC som ikke bråker så fælt, så jeg har bestilt nye Corsair SP120 vifter til radiatoren, det blir push/pull. I tilegg har jeg vifta dere ser i front. Det er dog litt lite kjøling ser jeg for meg, så jeg satte en 140 mm i taket som blåser inn i kabinettet. Bør jeg gjøre noe annet i stedet? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 FD Define R4 Z87 Sabertooth 4670k 7770 CFX Silverstone Tundra TD03 Corsair XMS3 8 GB (Kingston HyperX Beast bestilt) WD Green 1TB Crucial M4 64GB Så kan jeg heller spørre om noe: Jeg vil ha en PC som ikke bråker så fælt, så jeg har bestilt nye Corsair SP120 vifter til radiatoren, det blir push/pull. I tilegg har jeg vifta dere ser i front. Det er dog litt lite kjøling ser jeg for meg, så jeg satte en 140 mm i taket som blåser inn i kabinettet. Bør jeg gjøre noe annet i stedet? Ville latt luften blåse ut i toppen og heller satt inn en til vifte i front. Da får du bedre luftflyt og bedre kjøling. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Har du prøvd viftestyringen på R4? Endret 5. september 2013 av Aerow Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Har du prøvd viftestyringen på R4? Ja, den er sånn helt passe. Bruker den på hovedkortet, har et lass med porter og Z87 Sabertooth har en vanvittig bra programvare for viftestyring og temperaturkontroll. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 FD Define R4 Z87 Sabertooth 4670k 7770 CFX Silverstone Tundra TD03 Corsair XMS3 8 GB (Kingston HyperX Beast bestilt) WD Green 1TB Crucial M4 64GB Så kan jeg heller spørre om noe: Jeg vil ha en PC som ikke bråker så fælt, så jeg har bestilt nye Corsair SP120 vifter til radiatoren, det blir push/pull. I tilegg har jeg vifta dere ser i front. Det er dog litt lite kjøling ser jeg for meg, så jeg satte en 140 mm i taket som blåser inn i kabinettet. Bør jeg gjøre noe annet i stedet? Corsair sin SP-serie er virkelig ikke ideelle om du ønsker en stille PC. De er bedre radiatorvifter enn AF-serien riktig nok, men bråker ganske mye mer. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) 1. Sett en til vifte i front som blåser inn og ut av kabinettet i toppen. Varme stiger. 2. Kjøp individuell vifteregulerer - da slipper du støyen. Endret 5. september 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Corsair sin SP-serie er virkelig ikke ideelle om du ønsker en stille PC. De er bedre radiatorvifter enn AF-serien riktig nok, men bråker ganske mye mer. Hei, i min hastverk glemte jeg å si at det SP120 PWM Quiet Edt High Static Pressure. Jeg har fortstått det slik at det er noe av det bedre man får tak i. Stemmer ikke det? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Spørs hva du prioriterer av temperaturer og lydnivå. Det er ikke spesielt stille vifter, quiet edition eller ei. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Litt summing ved idle kan jeg leve med, men PCen er ca 1 meter fra senga... Egentlig ganske tafatt. Ettromsdritt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Min kjære Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Min kjære Ser bra ut. Men skaff deg blå extensions til 24- og 8-pins. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Ikke mulig, må sleeve selv i såfall. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Ikke mulig, må sleeve selv i såfall. Tja, kanskje du ikke finner riktig farge. Men bortsett fra det burde det gå greit. Som sagt, extensions. Så bare gjemmer du den delen av kabelen som henger fast i PSU-en på baksiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå