Gå til innhold

FD Define R4 klubben.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+412

Skulle ønske man kunne få kjøpt full EK-vannblokk til Sapphire kort. Har 2x 7970 Ghz Ed. fra Sapphire selv og må si jeg er meget fornøyd med dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

EK har værtfall ingen planer inntil videre, noe som var meget skuffende å finne ut.

Custom blokk er vell noenlunde vanskelig? Har ingen erfaring what so ever med custom vannkjøling så tar neppe sjansen på det.

Lenke til kommentar

Pga. denne artikkelen prøvde jeg å flytte frontviften til siden og fjerne støydempingen i fremste viftehullet i toppen. Wow! Det anbefales virkelig for alle som bare har to vifter i PC-en og ikke bryr seg om litt mer støy. Betydelig bedre temperaturer, spesielt for skjermkortet.

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar

Er ikke akkurat rakett forskning det her... Med kun 2 kabinettvifter og et skjermkort med i utgangspunktet dårlig kjøling, så kan det der være nyttig.

Men hvis man tenker på hva som er best når det kommer til luftflyt/airflow, så hadde jeg ikke tenkt på å sette en vifte i sidedøra.

I et Define R3/R4 ville jeg heller hatt 2 stk 120mm innsug forran og 2 stk 140mm utblås i toppen, evt. én 120mm utblås bak. Dette gir "optimal airflow" i R3/R4.

Airflow går ut på å flytte luften mest effektiv igjennom kabinettet og ut med varm luft. En 120mm i sidedøra kan ødelegge luftflyten, når du skyter luft på kryss og tvers i kabinettet ditt..

EDIT: Men vifte i sidedøra kan hjelpe mye når det kommer til GPU temps. Selv om det også påvirker støynivået.

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+412

Dritt GPU men holder til 780'et kommer.

Utførte en ryddejobb, ser mye bedre ut nå enn noen gang. :D

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

DSC_0004_zps07b3a3d4.jpg

FD Define R4

Z87 Sabertooth

4670k

7770 CFX

Silverstone Tundra TD03

Corsair XMS3 8 GB (Kingston HyperX Beast bestilt)

WD Green 1TB

Crucial M4 64GB

Så kan jeg heller spørre om noe: Jeg vil ha en PC som ikke bråker så fælt, så jeg har bestilt nye Corsair SP120 vifter til radiatoren, det blir push/pull. I tilegg har jeg vifta dere ser i front. Det er dog litt lite kjøling ser jeg for meg, så jeg satte en 140 mm i taket som blåser inn i kabinettet. Bør jeg gjøre noe annet i stedet?

Lenke til kommentar

DSC_0004_zps07b3a3d4.jpg

FD Define R4

Z87 Sabertooth

4670k

7770 CFX

Silverstone Tundra TD03

WD Green 1TB

Crucial M4 64GB

Så kan jeg heller spørre om noe: Jeg vil ha en PC som ikke bråker så fælt, så jeg har bestilt nye Corsair SP120 vifter til radiatoren, det blir push/pull. I tilegg har jeg vifta dere ser i front. Det er dog litt lite kjøling ser jeg for meg, så jeg satte en 140 mm i taket som blåser inn i kabinettet. Bør jeg gjøre noe annet i stedet?

Ville latt luften blåse ut i toppen og heller satt inn en til vifte i front. Da får du bedre luftflyt og bedre kjøling.

Lenke til kommentar

FD Define R4

Z87 Sabertooth

4670k

7770 CFX

Silverstone Tundra TD03

WD Green 1TB

Crucial M4 64GB

Corsair sin SP-serie er virkelig ikke ideelle om du ønsker en stille PC. De er bedre radiatorvifter enn AF-serien riktig nok, men bråker ganske mye mer.

Lenke til kommentar

Corsair sin SP-serie er virkelig ikke ideelle om du ønsker en stille PC. De er bedre radiatorvifter enn AF-serien riktig nok, men bråker ganske mye mer.

Hei, i min hastverk glemte jeg å si at det SP120 PWM Quiet Edt High Static Pressure.

Jeg har fortstått det slik at det er noe av det bedre man får tak i. Stemmer ikke det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...