Gå til innhold

FD Define R4 klubben.


Anbefalte innlegg

FD-AC-WND-DEF4-ARC-BL_2.jpg

 

Tilgjengelig i Svart perle, Titanium grå og Arktisk hvit. Alle er tilgjengelig med vindu i sidepanelet.

 

Tekniske spesifikasjoner:

  • ATX, Micro ATX, Mini ITX kompitabelt
  • 7 + 1 utvidelsesspor
  • 2 stk 5.25"
  • 8 stk 3.5" HDD-bur. Alle kompitable med SSD'er.
  • 2 stk 2.5" ekstra SSD posisjoner. (Bak HK, må skrus på før montering av HK eller bruke hurtigfeste.)
  • 7 stk vifteposisjoner.

  • Filter for vifter i front og bunn.
  • Plass til strømforsyninger som er opp til 170mm dype når man har vifte i bunn. Om ikke er det plass til 270mm dype strømforsyninger.
  • Grafikkkort kan være 295mm lange med HDD-burene installert. Uten burene er det plass til grafikkkort som er 430mm lange.
  • 26mm plass mellom hovedkortplate og sidepanel for kabler.

Dimensjoner og vekt

  • Lengde; 523mm
  • Bredde: 232mm
  • Høyde: 464mm
  • Vekt: 12,3 kg

Kjøling og ventilasjon

  • Front: 1 stk140mm FD Silent series R2. Totalt kan man ha to stykk 120/140mm vifter.
  • Bak: 1 stk 14mm FD Silent series R2. Totalt kan man ha en stykk 120/140mm vifte
  • Topp: Plass til 2 stk 120/140mm vifte.
  • Bunn: Plass til 1 stk 120/140mm vifte
  • Integrert viftekontroller til 3 vifter.

Frontpanel/-tilkoblinger.

  • 2 stk USB 2.0
  • 2 stk USB 3.0
  • Strømknapp med LED. (Blå)
  • Restartknapp
  • Viftekontroller (Gjemt bak døra.)

Positive sider

Lyddempet.

Plass til 8 Harddisker.

Mye plass å gjemme kabler på

Stilrent kabinett

Muligheter for vannkjøling er der.

Tommelskrur for alle utvidelsessporene.

Inkludert støvfilter for inntaksviftene i front og bunn.

 

Negative sider

Noe tungt ut i fra boksen grunnet lyddemping, og bedre blir det ikke om du fyller det opp med vann.

Framdøra er kun mulig å åpnes mot venstre uten å fysisk modifisere det.

Når man skal vannkjøle dette kan man fort være nødt til å ofre plass for annet, som HDD'er

 

Verdt å vite før du bestiller luftkjølingskomponenter

 

 

CPU kjølere kan være opp til 170mm, så fremt det ikke er montert vifte i sidedøra.

 

 

 

Verdt å vite før du bestiller vannkjølingskomponenter

 

 

Du må mest trolig ofre det øverste HDD-buret, med mindre du borer hull i begge burene for å skru disse sammen. Det er festepunkter til HDD-bur litt lenger bak for å gjøre plass til radiator i front.

Plassene man kan ha radiatorene er i topp, front og bak.

I topp vil man trolig måtte ty til en 240 radiator som er montert eksentrisk. (Forklaringsbildet kommer)

I front har man en begrensning i høyden om man vil kjøpe en 280 radiator. En 240 radiator vil passe rett i den originale rammen i front uten modifikasjone, som vist i FD sin

. Et annet alternativ er å handle 2 stykk 140 radiatorer og koble sammen

Bak har man ikke plass til radiator om man skal ha dette i topp og.

 

Det beste tipset er å montere i all hardwaren også ta mål for å se hva du har plass til. Det er viktig å huske på å ta mål om hvor mye plass man har mellom topp og minnebrikker/elementer på hovedkort.

http://hostr.co/file...v3lq8hnTT/3.jpg

 

Ellers kan det og være greit å bestille 90graders vinkler om du skal kjøre SLi/Crossfire eller ha skjermkortet montert lavt.

http://hostr.co/file...akfxoOYqs/2.jpg

 

 

 

 

Verdt å vite før du bestiller lukket vannkjøling/ferdig vannkjøing

 

 

Disse passer uten å måtte modifisere kabinettet.

NZXT Kraken x60

Swiftech H220

Corsair H100

 

 

 

 

Kilder

 

 

Fractal-Design.com

Eget hodet.

Brukere som har deltatt i tråden her.

 

 

 

 

Post gjerne bilder av ditt kabinett, spørsmål om og rundt kabinettet eller rett og slett koseprat med andre eiere av R4.

Endret av Hansien
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om ikke noen poster før meg, så får jeg slenge ut et par bildet av mitt kabinett så vi får startet litt uhøytidelig diskusjon her :)

 

Uten vann

3.jpg

 

Med FluidXP Ghost White, som jeg ikke anbefaler da det mistet fargen sin fort og missfarget slangene til de grader.

_MG_1646.JPG

 

Venter nå på nye slanger så skal jeg fylle på Mayhem pastel ice white, en farge jeg tror kler fargetemaet i PC'en en par hakk bedre enn ghost white.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Med FluidXP Ghost White, som jeg ikke anbefaler da det mistet fargen sin fort og missfarget slangene til de grader.

 

Venter nå på nye slanger så skal jeg fylle på Mayhem pastel ice white, en farge jeg tror kler fargetemaet i PC'en en par hakk bedre enn ghost white.

Hvilken tubing bruker du? Min Tygon 1/2" clouda etter 2 måneder ca

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ikke dum løsning på HDD-buret, Tiltman. Er dette festet i noen hull i bakkant?

Eike "pinnene" er festa til HK brettet og stiva av med 3 hullbånd. Pinnene har fire hull som HDD tray'et står nedi. Hullene har "kon" (bli statig mindre innover/nedover) så HDD trayet står rimelig fast (jeg vil dog unngå å sette kabinettet opp ned).

 

Alle slanger cloud'er (med litt ulik hastighet), det har normalt mer å si hva du bruker som "vann".

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Bra jobba Hansien! Vi trenger en dedikert tråd til oss mange R4-eiere :w00t:

 

Ang. lukket vannkjøling, så er det nok ikke så mye å passe på, men kanskje greit å nevne av kabinettet kan romme de store løsningene som Kraken x60 og H110?

 

Når det kommer til custom vannkjøling, så kan du jo ta med at rammen til viftene foran støtter 240mm radiator "ut fra esken" -

 

Kan muligens utdype under Tekniske spesifikasjone at 2xSSD er bakom HK.

Lenke til kommentar

Bra jobba Hansien! Vi trenger en dedikert tråd til oss mange R4-eiere

 

Takker. Hehe, greit å ha en liten tråd for oss med R4 til å dele tips, triks og råd om dette kabinettet fremfor å måtte svare på de samme spørsmål gang på gang egne eller andre kabinett-relaterte tråder. :p

 

Ang. lukket vannkjøling, så er det nok ikke så mye å passe på, men kanskje greit å nevne av kabinettet kan romme de store løsningene som Kraken x60 og H110?

Er det en sjanse for at disse passer ut i fra et visuelt syn, eller er det en ting som isåfall kan bekreftes ved at du har montert/sett noen montert dette?

 

Når det kommer til custom vannkjøling, så kan du jo ta med at rammen til viftene foran støtter 240mm radiator "ut fra esken" - slik som illustrert i FD sin egen video

Det kan jeg få gjort.

 

Kan muligens utdype under Tekniske spesifikasjone at 2xSSD er bakom HK.

 

 

Ja, jeg burde vel å tatt med meg at de var bakom hovedkortet ja. Det burde jeg jo selv være klar over.

 

E: Vet du/noen om det fulgte med noen form for hurtigfester til SSD'ene i pakken til R4'en?

Ville jo være fryktelig tungvindt å demontere HK, med alt tilbehør bare for å bytte en SSD som er gåen.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

E: Vet du/noen om det fulgte med noen form for hurtigfester til SSD'ene i pakken til R4'en?

Ikke med kabinettet jeg mottok.

Ville jo være fryktelig tungvindt å demontere HK, med alt tilbehør bare for å bytte en SSD som er gåen.

Aldeles enig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

He, he.. Det idiotiske var at jeg har rammer som jeg håpet jeg kunne bruke. Den gang ei, de bygde et par-tre mm for mye så fikk ikke igjen (bak)døra. Så nå er SSD'ene skrudd på plass og et himla styr om de ryker.

 

Note; Jeg har mATX kort så den ene SSD'en får jeg ut.... så da er det vel den andre som tar kvelden.

Lenke til kommentar

Er det en sjanse for at disse passer ut i fra et visuelt syn, eller er det en ting som isåfall kan bekreftes ved at du har montert/sett noen montert dette?

Kraken x60 er bekreftet via NZXT sin kompabilitetsliste

 

Når det gjelder H110, så kan det se ut til at jeg var noe rask, da de visstnok ikke passer helt, men at det er mulig å montere i fronten med litt tilpasning.

 

EDIT: Du kan derimot ta med at Swiftech H220 passer

 

E: Vet du/noen om det fulgte med noen form for hurtigfester til SSD'ene i pakken til R4'en?

Fulgte ikke med noen og måtte selv demontere hele møkka for å få montert SSDen min bakom - ingen god løsning...

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...