miewem Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hei. Jeg ønsker å lese mer om dagens imperialisme i Afrika, altså hvordan Kina og andre stormakter driver en form for imperialisme, sammenlignbar den tidligere imperialisme, og lurer på om noen har forslag til litteratur/publikasjoner? Har funnet en god del, men dersom noen har lest noe de mener kan være nyttig ville jeg satt stor pris på hjelp. Jeg skriver en oppgave, og trenger også litteratur ift. imperialismeteori, og søker også her litteratur. Takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Nye globale trender - Nyere litteratur. Hovedbudskapet er dog ikke imperalisme, men at Afrika er den neste vekstregionen. Lenke til kommentar
miewem Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Det skal sjekkes ut, mange takk! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Denne kan jo være verdt å lese: http://www.nrk.no/okonomi/kina-kjoper-seg-opp-verden-rundt-1.7459336 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå