scirocco Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 På kablene fra Chieftec-kabinettet mitt og på andre typer kabler som skal kobles inn i hovedkortet står det KSP og en liten pil på den ene lederen. Hva betyr dette? Er dette jord eller strøm? Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 KSP har laget kabelen? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 KSP har laget kabelen? eh.....? nei? Vær så snill å i alle fall les hele tråden før du svarer. Dette svaret ditt var veldig unødvendig. Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg skal splitte kabelen og derfor er nødt til å vite hva som er jord og hva som er strøm. Det er ingen fram/bakside på kabelen og derfor er det kun denne lille pilen og tegnet KSP som kan si noe om dette. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Vel, saken er løst, selv om det var vanskeligere enn jeg i utgangspunktet trodde. Grunnen til at jeg først postet denne tråden var at jeg prøvde å tilpasse Asus S/PDIF modul (link) til mitt hovedkort (Asus A7N8X deluxe). Dette var den eneste måten å få optisk ut på hovedkortet mitt på da den S/PDIF modulen som i utgangspunktet skulle passe hovedkortet mitt ikke hadde optisk ut, bare coaxial. Dersom noen er interesert i løsningen på problemet så send meg en PM eller lag en ny tråd i hovedkort kategorien, så skal jeg poste løsningen der. Nyter nå endelig digital lyd gjennom optisk ut på hovedkortet mitt Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Nyter nå endelig digital lyd gjennom optisk ut på hovedkortet mitt "Digital lyd" er en selvmotsigelse. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 bare vås... Dette er det du som taper på. Det ser ut som om du har en dårlig sak når du nå begynner med personangrep i stedet for å diskutere saken. Allerede i ditt andre innlegg i denne tråden, så ser man at du ikke har dagen din i dag. Et svar er ikke "veldig unødvendig" når han prøver å hjelpe deg. Prøv med en helt annen holdning neste gang. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 bare vås... Dette er det du som taper på. Det ser ut som om du har en dårlig sak når du nå begynner med personangrep i stedet for å diskutere saken. Allerede i ditt andre innlegg i denne tråden, så ser man at du ikke har dagen din i dag. Et svar er ikke "veldig unødvendig" når han prøver å hjelpe deg. Prøv med en helt annen holdning neste gang. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 KSP har laget kabelen? eh.....? nei? Vær så snill å i alle fall les hele tråden før du svarer. Dette svaret ditt var veldig unødvendig. Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg skal splitte kabelen og derfor er nødt til å vite hva som er jord og hva som er strøm. Det er ingen fram/bakside på kabelen og derfor er det kun denne lille pilen og tegnet KSP som kan si noe om dette. Tror ikke så mange vil svare på postene dine scirocco hvis du fortsetter med den holdningen Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Denne posten er nesten litt typisk for dagens forum dessverre. Sier ikke at alt er elendig, men det er en grunn til at så mange eldre/erfarne brukere har nærmest flyktet fra forumet og etterlatt seg så mange umodne brukere. I denne posten fikk jeg seks svar hvor av ingen av disse var i nærheten av å gi svar på mitt spørsmål. Faktisk var de så langt unna at man kan kalle det spam eller søppel om du vil. Så hva handlet de seks svarene om? Det første svaret jeg fikk var at KSP skulle stå for merke på en eller annen tysk industribedrift. Om noen har sett filmen Dum og Dummere er det en scene der hvor man prøver å finne ut hvem eieren av en koffert er. Man ser det så står Samsonite på kofferten og derfor leter man etter folk med Samsonite til etternavn i telefonkatalogen. Om så KSP eller hvilken som helst annen produsent har laget denne kabelen spiller det liten rolle, om man leser hele posten før man poster et svar finner man ut at det er langt fra det jeg lurer på. Det neste svaret jeg fikk var fra en kar som mente at "Digital lyd er en selvmotsigelse". Mulig det, men hva skulle det være godt for? Ville det hjulpet meg nærmere en løsning? Neppe. De neste innleggene besto av bare tullprat, det var til og med en kar som bare postet et smilefjes! Den siste personen som postet brukte ti linjer for å fortelle meg hva slags PC han hadde. Interessant. Grunnen til at jeg av og til blir veldig oppgitt over andre folks postinger er at mens jeg selv setter av mellom ti minutter og en halv time på hver post jeg skriver ser jeg folk som lager poster som tar dem maks 10 sekunder å skrive og er proppet med SMS språk og smilefjes. Slike poster er ikke med på å øke kvaliteten på forumet overhodet. Av og til blir jeg også så oppgitt over dette at jeg lager innlegg jeg angrer på i ettertid. Svaret til spøkelse angående digital lyd er et slikt eksempel. Beklager herved at jeg skrev dette innlegget, men av og til koker det rett og slett over, selv om dette ikke er noen unnskyldning. Får håpe jeg fikk ryddet opp en del misforståelser med denne posten. Dersom noen får lyst til å poste kun et smilefjes el. som svar på noen av mine framtidige poster skal jeg heretter sende dem en link til denne tråden som PM i stedet. Om noen bare blir enda mer sinte på meg på grunn av denne posten foreslår jeg at de tar det opp med meg via PM. Denne tråden kan for min del bare dø i stillhet. Ingen vits å dra dette enda lenger. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Modent svar. Posten her har glidd ut. Forslår at du kontakter en moddis og ber om at den blir slettet og heller spør i hovedkortkategorien. Det er den som faller meg nærmest siden kablene skal til hk et sted. Lenke til kommentar
EC Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Den eneste som har forholdt seg useriøst i denne tråden, er scirocco som fyrer seg unødvendig opp. "spøkelse" burde kanskje forklart _hvorfor_ digital lyd er en selvmotsigelse etter hans mening, men det forsvarer allikevel ikke en utblåsning. Tråden har glidd veldig ut, så jeg stenger den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg