deleder Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hei. Jobber med en case i Finansregnskap og Analyse. Har fått en del bilag som skal føres. Dette er bilag som har kommet inn i november og desember, og som av ulike årsaker er blitt liggende. Ingen av disse bilagene er med andre ord med i den foreløpige saldobalansen. Du må derfor bokføre disse bilagene og deretter utarbeide ny saldobalanse per 31.12.12 der virkningen av posteringene er med.Noen av posteringene vil kunne reise spørsmål om periodisering og avskrivninger. Det er mest praktisk å ta hensyn til dette i forbindelse med det tabellariske årsoppgjøret. Du bør derfor notere deg disse bilagene i forbindelse med bokføringen slik at du ikke glemmer å ta hensyn til dem ved årsoppgjøret. Så til posteringen jeg er helt lost på: Selskapet har vært i forhandlinger med forsikringsselskapet Tryg en stund. Derfor har selskapet først i begynnelsen av desember mottatt faktura for perioden 1.11.12 – 30.4.13. Fakturaen er datert 2.12.12 og ble betalt 28.12. Verken faktura eller betaling er bokført. Fakturaen lyder på kr 30 000. Det er ikke merverdiavgift på forsikringer. Her går det litt i ball for meg. Det står i innledningen til oppgaven at "Noen av posteringene vil kunne reise spørsmål om periodisering. Det er mest praktisk å ta hensyn til dette i forbindelse med det tabellariske årsoppgjøret." Hva bør jeg da gjøre her? Skal jeg ta bare ta hele beløpet som en driftskostnad? Setter pris på all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå