Gå til innhold

Kjøpe deler og bygge pc til ca 4k

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tatt på meg oppdrag for min bror og bygge pc for han. Det er i grunn lenge siden jeg har holdt meg oppdatert på denne fronten, men har takket ja til jobben.

Er ganske usikker med ting og tang, så synes det er best å spørre dere her som har mye mer peiling enn meg.

Nå har det seg slik at han har egentlig behov for alt utenom grafikkort og harddisk (men skal kjøpe SSD). Han får mitt gamle Radeon 6950.

Budsjettet er 4000,- men det er mulig å gå litt opp om det må vere nødvendig.

Liste over det som trengs:

- Kabinett (Med grei luftkjøling)

- Strømforsyning (500W)

- RAM (8GB)

- Prosessor ( Intel i5 ?)

- Hovedkort (Gigabyte?)

- SSD (120gb)

PCen vil bli brukt til spill som CS:GO, WoW og lignende. Han er ikke opptatt av syk grafikk, men en pc som fungerer. Nåverende PC har snart takket for seg.

Har dere mulighet for å hjelpe meg med å finne deler og klare å hjelpe meg å holde meg til budsjett?

Forøvrig er det slik at når man kjøper deler sånn, er det vanlig at kabler osv følger med salgspakke eller må man tenke på det?

Tusen takk for hjelp og alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kjapp liste fra meg, mye for pengene igrunn. Hvis han har 500 ekstra kan han kjøpe i5-3570k og Cooler Master hyper 212 evo, mulighet for overklokking.

Alt av kabler følger med hovedkort og strømforsyning og sånn, ingenting å bekymre seg for.

post-92763-0-72045700-1366730319_thumb.png

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar folkens! Er det fra Netonnet din liste er fra Kremt?

Dustyduck: det der var jo helt supert! Bestiller gjerne alt fra en nettside, har mer kontroll da føler jeg. Har den harddisken med noe festebrakett og kabler?

Simio2: Han har windows

Lenke til kommentar

Tusen takk for god hjelp!

Det blei kjøp, omtrent slik som listen din dustyduck, men bytta ut kabinettet med et annet som var på lager (litt billigere), og en samsung ssd. Det kom på bare noen kroner under budsjett, men jeg er kjempefornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...