Crumpler Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hei! Som i overskriften, så holder jeg på å lage en slags dagbok med et begrenset antall tegn på hvert innlegg, og det kan da være fint å se hvor mange tegn man har igjen. Forstår dere da hva jeg mener? txtKommentar.maxChars = 50; var nameRC:int = (txtKommentar.maxChars - txtKommentar.length); txtKommentar.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, calculate); function calculate(event:Event=null):void { txtRemain.text = nameRC; } Jeg vil at denne skal oppdatere seg etter hvert som man skriver. Det kan godte være at jeg er ute og kjører, i så fall, hva ville dere gjort? Setter stor pris på hjelp Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 (endret) hva med dette? txtKommentar.maxChars = 50; var nameRC:int = txtKommentar.maxChars txtKommentar.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, calculate); function calculate(event:Event=null):void { nameRC-- txtRemain.text = nameRC; } eller du kan bruke dette Endret 23. april 2013 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 jeg går it2 på videregående og jeg driver å lærer flash nå. Hvorfor har du "event:Event=null" inni parantesen? jeg pleier å ha "e:KeyboardEvent" Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Takk for svar Jeg fant ut av det, og det ser ut til å fungere fint. txtKommentar.maxChars = 50; var txtKommentarDiff:int = 0; txtRemain.text = "20 tegn igjen"; txtKommentar.addEventListener(Event.CHANGE, txtKommentarChangeEvent); function txtKommentarChangeEvent(e:Event):void { txtKommentarDiff = txtKommentar.maxChars - txtKommentar.length; txtRemain.text = txtKommentarDiff + " tegn igjen"; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå