Svampebob Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hei, for en liten stund siden merket jeg at turboen begynte å tulle seg, før kom den inn på 1800 rpm nå kommer den ikke før 2100-2200 rpm, så kutter den helt på 2500rpm og av og til så er den ikke tilstedet i det hele tatt. Har ikke skrudd av og sjekket slark i turboen, men snakket med en mekaniker på møller og han mente det kanskje kunne være en vakuum klokke? Har også snakket med flere som mente det kunne være luftmengdemåleren? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 (endret) Det er meg ukjent at turbo'en er styrt av luftmengdeføleren på disse. Det høres ut som det er noe fusk med reguleringen av ladetrykket, altså en vakuum-klokke e.l. Se over slanger og koblinger til å begynne med. Endret 23. april 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 (endret) Har sjekket de fleste slanger ogsånt og de skal være ok:) men er en som aldri har vært der så lenge jeg har eid bilen helt oppe med olje påfyllings lokket. Edit: har nå funnet ut at det er egr valve som ikke har slange på seg er det den som kan gjøre at turboen tuller seg? Har kjørt uten slange på den siden jeg kjøpte bilen i oktober/september og har ikke merket noe før for ca 4 uker siden og har kjørt bilen rundt 20 000km siden jeg kjøpte den. Endret 24. april 2013 av Svampebob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå