Gå til innhold

Tilbakemelding på min side?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å prøve å selge utskrifter av noen utvalgte bilder på min hjemmeside og har fått laget meg et førsteutkast angående "oppsettet" rundt dette og lurer i den forbindelse om noen har ken komme med tilbakemeldinger og førsteinntrykk?

 

Let gjerne etter feil etc. slik at jeg får rettet opp i dette fortløpende.

 

Bildet som ligger der er bare et testbilde og det samme er tittelen på bildet etc. Det er selve funksjonaliteten og det generelle utseendet jeg vil ha tilbakemelding på.

 

Poenget er å legge ut 2-4stk. bilder og hvert av bildene vil få en slik bestillingstabell under seg.

 

Her er link til slik det ser ut nå:

http://www.bjerknez.no/?page_id=377

 

PS! Denne siden er foreløpig ikke tilgjengelig fra hovedsiden så det kreves at man klikker på linken over for å se siden.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte faktisk siden ganske bra, med utseende og alt! Jeg liker hjemmesider der det er enkelt og greit å finne fram til det som ligger der, og her var det jo superlett!

 

Eneste jeg så er at det står "© 2010 - 2011 bjerknez.no" i bunnen, skal det ikke være 2013 nå, eller hvordan fungerer dette på slike sider?

Lenke til kommentar

"...det blir kun brukt eksklusive fotopapirer i produksjonen." bør kanskje endres til "...det blir kun brukt eksklusivt fotopapir..."

Det har du rett i.

Takk for den. Dette skal rettes :)

 

 

Likte faktisk siden ganske bra, med utseende og alt! Jeg liker hjemmesider der det er enkelt og greit å finne fram til det som ligger der, og her var det jo superlett!

 

Eneste jeg så er at det står "© 2010 - 2011 bjerknez.no" i bunnen, skal det ikke være 2013 nå, eller hvordan fungerer dette på slike sider?

Hyggelig å høre at du likte siden :)

 

Det med copyright i bunnen vet jeg faktisk svært lite om, og så langt jeg har hørt så har vel slikt lite for seg her i Norge?

 

Tar gjerne i mot tips angående dette og evt. andre ting :)

Lenke til kommentar

Det måtte vært tittelen på siden!

 

Bjerknez hobbyrom velkommen til mit osv

 

La tittelen inneholde noe som er relevant for det du vil selge, foto ol. Hobby ville jeg sløyfet :-)

 

Om du har mulighet til å legge inn metatagger og keywords så la også disse ha relevanse i forhold til budskapet du har.

 

Dette gjør siden bedre synlig i søkemotorer også.

 

Ellers en side etter min smak, oversiktelig å grei :-)

Endret av Helander
Lenke til kommentar

Takk for det Helander :)

 

Jeg er faktisk enig med deg og har tenkt litt på det.

Poenget er at siden også inneholder andre ting (med tanke på bloggen) hvor jeg poster andre ting enn fotorelaterte ting.

 

Men skal se om jeg finner på noe lurt angående dette og metatagger/keywords :)

 

Setter stor pris på tilbakemeldingen :)

Lenke til kommentar

Hvorfor deaktivere høyreklikk? Det er tåpelig, for hvis jeg vil stjele bildene dine får jeg det til uansett. Det du hindrer meg i å gjøre er å raskt se på koden din slik at jeg kan komme med bedre tilbakemeldinger.

 

Angående copyright: © er i Norge meningsløst da du automatisk eier rettighetene på bildene du tar (grovt sagt). En linje som «Alle rettigheter forbeholdt» holder i massevis. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor deaktivere høyreklikk? Det er tåpelig, for hvis jeg vil stjele bildene dine får jeg det til uansett. Det du hindrer meg i å gjøre er å raskt se på koden din slik at jeg kan komme med bedre tilbakemeldinger.

 

Angående copyright: © er i Norge meningsløst da du automatisk eier rettighetene på bildene du tar (grovt sagt). En linje som «Alle rettigheter forbeholdt» holder i massevis. :)

Deaktivering av høyreklikk er en funksjon som ligger i Themet jeg har brukt og har ikke aktivert dette selv. Jeg er fullt klar over at man lett kan få tak i bildene selv med dette aktivert, men det forhindrer vertfall at de minst kunnskapsrike av oss gidder å bruke tid på det.

 

Man kan uansett ikke forhindre at noen missbruker bildene sine med 100% sikkerhet så lenge dem ligger idet offentlig rom.

 

Det med copyright skal jeg endre :)

 

Setter stor pris på tilbakemeldingen :)

Lenke til kommentar

Hvorfor deaktivere høyreklikk? Det er tåpelig, for hvis jeg vil stjele bildene dine får jeg det til uansett. Det du hindrer meg i å gjøre er å raskt se på koden din slik at jeg kan komme med bedre tilbakemeldinger.

 

Angående copyright: © er i Norge meningsløst da du automatisk eier rettighetene på bildene du tar (grovt sagt). En linje som «Alle rettigheter forbeholdt» holder i massevis. :)

Da er footer på siden fikset :)

 

Setter pris på fler tilbakemeldinger angående "fotosalg"-siden.

 

Legger nok en gang ut en link:

http://www.bjerknez.no/?page_id=377

 

Nå skal bilder og all tekst samt funksjonalitet fungere som det skal, så bare test ut.

Fyll gjerne ut bestillingsskjemaet også. Bare skriv at "det er en test" i beskjedfeltet, slik at jeg bare sletter dem igjen.

 

Dere skal få en bekreftelsesmail etter bestilling til epos-adressen dere oppga i skjemaet. Fint om dere saumfarer denne for feil også, samt kommer med forslag til forbedreing etc. :)

Lenke til kommentar

Er ikke 'copyright' enklere og bedre - noe alle skjønner ?

 

Uansett ser meget bra og oversiktlig ut. Bedre enn mange proffe nettbutikker faktisk.

Mulig copyright er mer forståelig, men de som har uærlige hennsikter bryr seg nok ikke uansett. Blir vel mest for å fylle ut footeren med litt tekst for at det skal virke proft :)

 

Hjertelig takk for det ulfgre!

"Bedre en mange proffe nettbutikker" faktisk... :)

 

Usikker på om jeg vil si meg enig med den, men poenget er vertfall at det skal være enkelt og forståelig samt se bra ut uten at det blir for glorete.

 

Er uansett ikke noe jeg kommer til å leve av og målet er å selge 1-4stk. bilder pr. år slik at jeg får dekket mitt private forbruk av blekk og papir :)

 

Er mange andre ting man kan tjene langt mer penger på enn salg av bilder, så dette er egentlig kun litt for morroskyld :)

Lenke til kommentar
Det blir kun brukt eksklusivt fotopapir i produksjonen.

Men i bestillingen kan man velge "standard" eller "Ekslusiv". Jeg ville vel prøvd å unngå det ordet i den linjen.

Velg pakkeløsning under under det bildet dere ønsker utskrift av og klikk “Til bestilling…”
Prøv å les det høyt for deg selv så ser du nok feilen.
Lenke til kommentar

Men i bestillingen kan man velge "standard" eller "Ekslusiv". Jeg ville vel prøvd å unngå det ordet i den linjen.

Prøv å les det høyt for deg selv så ser du nok feilen.

Takker for tilbakemeldingen pybalto :)

 

Jeg ser den og skal finne på noe mer passende navn for "pakkene".

 

Her var det en skriveleif ja, skal rettes :)

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Ang. "Skrives ut på". Det er ingen som ikke selv driver med utskrifter som vet hva slags papirtype f.eks. Ilford Gold Fiber Silk eller Smooth Pearl er. Ville erstattet disse navnene (evt. ha det med som tilleggsinfo da det kun er for spesielt interesserte) med de egenskapene papiret faktisk har. Du kan også beskrive hva slags bruk det egner seg best for osv. Hvilke egner seg godt for innramming bak glass? Hvilken type egner seg for liming på kappaplate, direkte sollys, refleksjoner mm.

Lenke til kommentar

De styggeste vannmerker som finnes i verden... vannmerket bilder er noe av det styggeste jeg veit om.

 

Hvorfor har ikke verdenskjente fotografer behov for å vannmerke sine bilder? Hvorfor har ikke norske aviser og magasiner behov for å gjøre det? Hva gjør deg og dine bilder så spesielle at det er absolutt behov for å tilgrise de med vannmerking?

 

Jeg blir så irritert :confused:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang. "Skrives ut på". Det er ingen som ikke selv driver med utskrifter som vet hva slags papirtype f.eks. Ilford Gold Fiber Silk eller Smooth Pearl er. Ville erstattet disse navnene (evt. ha det med som tilleggsinfo da det kun er for spesielt interesserte) med de egenskapene papiret faktisk har. Du kan også beskrive hva slags bruk det egner seg best for osv. Hvilke egner seg godt for innramming bak glass? Hvilken type egner seg for liming på kappaplate, direkte sollys, refleksjoner mm.

Er enig med deg her. Skal se om jeg finner en god forklaring på de forskjellige papirtypene :)

 

Men det med kappaplate utgår tror jeg, da kundegruppen med stor sannsynlighet ikke vet hva det er for noe.

 

Husk at dette er helt på hobbybasis så jeg har ikke tenkt til å dra alt for mye nærdeprat inn på siden :)

 

men skal se på noen av punktene du nevner.

 

Takk for bidraget :)

Lenke til kommentar

De styggeste vannmerker som finnes i verden... vannmerket bilder er noe av det styggeste jeg veit om.

 

Hvorfor har ikke verdenskjente fotografer behov for å vannmerke sine bilder? Hvorfor har ikke norske aviser og magasiner behov for å gjøre det? Hva gjør deg og dine bilder så spesielle at det er absolutt behov for å tilgrise de med vannmerking?

 

Jeg blir så irritert :confused:

Jeg er forsåvidt enig med deg, men vannmerket er der i hovedsak for å illustrere at bildet dem ser på er en "preview" av hvordan det blir. Vannmerket er ikke der for å hindre tyveri av bildet, men for å gi en indikasjon på at det er en preview. Ikke for noe annet.

 

Mine bilder er overhodet ikke mer spesielle enn noen andres, så det er ikke grunnen til vannmerkingen. :)

 

Hvis du ser ellers på siden min så er ingen av bildene mine vannmerkede. Det er altså kun for å gi bildene som er til salgs en litt høyere "verdi" da man på en måte føler at man MÅ bestille en utskrift for å se orginalen uten vannmerke.

 

men altså, jeg er enig med deg vannmerker ellers :)

Lenke til kommentar

Man kan jo ganske tydelig se hva som finnes på bildet da...

jeg forstår hva du mener og hvordan du tenker, men det er nå ikke akkurat et maleri fra Van Gogh detta. Det er ett eller flere bilder fra nærmiljøet her jeg bor og kundegruppen er nettopp fra samme nærmiljø.

 

Hvis dem skulle ytre et ønske om å se bildet uten vannmerket før et evt. kjøp og dette skulle være avgjørende, så skal dem få lov til det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...