Cthulhu Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Ny, liten og billig bærbar fra Asus.Var ikke minibærbare døde likevel? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Bruker miniPCer til Serviceoppdrag med diagnosering ute hos kunder. I år skulle firmaet kjøpe inn ny PC, men det fantes ikke ~10" å oppdrive noensteder av denne typen. Ikke engang komplett hadde av de små robuste mini-PCene.. Så ende opp med en 13" med trykkskjerm... Rimelig skivebom i forhold til vårt behov... Veldig glad for at Asus kommer med en modell ! Skjermopløsningen gjør at alle diagnoseprogrammer også kan vises uten å knote med scroll eller jukse med skrivebordoppløsning. 5 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Dumt at de ikke klarte å lage den vifteløs. Det er jo idiotisk, de klarer å lage en vifteløs tablet, men ikke en vifteløs pc. 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Fin å ha med på både kort og lang tur. Dumpe inn minnekort med lassevis av foto og video fra speilrefleks, kan raskt bli noen hundre GB når en er ute og reiser. Spent på pris. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Denne er også tilgjengelig med Ubuntu i bl.a. USA.. Lurer på hvorfor slikt aldri blir tilgjengelig her på bjerget. Ikke at denne maskinen er spesielt aktuell for meg, men.. 1 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 MiniPCer er geniale. Lett å ha med seg. Håper de ikke dør ut. Liten skjerm gjør ingenting. De er jo ikke laget for gaming (men gaming PCer bør/må jo selfølgelig ha større skjerm). For min del trenger de ikke være supertynne heller. Fint at noen PCer er tykke nok til at men ikke trenger adaptere til alt mulig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Dumt at de ikke klarte å lage den vifteløs. Det er jo idiotisk, de klarer å lage en vifteløs tablet, men ikke en vifteløs pc. Jeg kommer ikke på noen x86-baserte og vifteløse tablets. Hvilken er det du tenker på? Lenke til kommentar
Venin Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 @Gavekort Disse er vel vifteløse: http://www.prisjakt.no/category.php?&b=s122834512#prodlista Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 @Gavekort Disse er vel vifteløse: http://www.prisjakt....34512#prodlista Joda, du skal få den. Jeg skal ikke ro bort argumentet, men Atom Z2760 kan ikke akkurat sammenlignes med en Celeron 847. Atom Z2760 ligger hakk ihjel med Nvidia Tegra 3 som du finner i mange ARM-baserte nettbrett. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Det var forresten Tåkelur som i så fall gjorde den sammenligningen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 At minibærbare skulle dø ut er det analytikere som har spådd og noe media, inkludert hardware.no har kastet seg på som om det var en sannhet. Produsentene har ikke sagt det samme og nisjen består selv om den har krympet kraftig av mange grunner. Konkurranse fra dyrere slankinger, billigere maskiner i vanlig størrelse og fordi minibærbare var boostet av nisjen som motefenomen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 PCer generelt og spesielt stasjonære har vel blitt erklært zombier snart? (med tanke på hvor mange ganger de har dødd...) Analytikere er analytikere, de sier mye rart. At mye av markedet for minibærbare har blitt overtatt av tablets betyr ikke at der ikke finnes et marked for minibærbare. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Heller dette enn nettbrett Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Heller dette enn nettbrett Helt enig. 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Bruker miniPCer til Serviceoppdrag med diagnosering ute hos kunder.I år skulle firmaet kjøpe inn ny PC, men det fantes ikke ~10" å oppdrive noensteder av denne typen. Ikke engang komplett hadde av de små robuste mini-PCene..Så ende opp med en 13" med trykkskjerm... Rimelig skivebom i forhold til vårt behov...Veldig glad for at Asus kommer med en modell !Skjermopløsningen gjør at alle diagnoseprogrammer også kan vises uten å knote med scroll eller jukse med skrivebordoppløsning. Ikke det eneste feltet hvor slike små maskiner er å foretrekke. Jobber du med terminal og administrering av en server er slike perfekte, mye mer enn en mobil eller en tablet da tastetrykk med CTRL + C blir vanskelig på touch tastatur. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 MiniPCer er geniale. Lett å ha med seg. Håper de ikke dør ut. Liten skjerm gjør ingenting. De er jo ikke laget for gaming (men gaming PCer bør/må jo selfølgelig ha større skjerm). For min del trenger de ikke være supertynne heller. Fint at noen PCer er tykke nok til at men ikke trenger adaptere til alt mulig. Gamingpcer skal ikke være laptoper. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Kanskje på tide å bytte ut min reisekamerat MSI Wind U100 da Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Gamingpcer skal ikke være laptoper. Nei, det er sant det. Men de lager jo laptoper ment for gaming. Selv holder jeg meg til stasjonær når det gjelder gaming. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå