Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gjør-det-selv-pakke?

Anbefalte innlegg

Skulle bestille ADSL fra Tiscali her om dagen, og fikk meg en stoor overraskelse da jeg måtte ha en montør til nesten 2000 kr fordi jeg har et telefonuttak i stua og ett på soverommet!?! Stemmer dette?

Hvis en ikke kan fyre opp adsl-boksen selv, fordi en har flere uttak, er det vel ikke så mange som kan benytte seg av den pakka :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 3 uttak, og fant at den enkleste løsningen er å trekk en skjøteledning fra det første inntaket og til der modemet skal stå. Kjøp en snelle med noen meter (15 meter hos telehuset koster bare 198,-), og sett i gang med surfingen. Du kan også koble deg på hvilket som helst av inntakene, men hvis du kobler deg på "feil" så er det eneste problemet at når noen tar av røret på telefonen, så blir linjen av og til brutt. Den henter seg inn igjen, så det er ikke noe stort problem (for meg i hvertfall).

Lenke til kommentar

Opplegget er at hvis du skal bestille en gjør det selv- pakke, så var forutsetningen at du kun har et uttak. Dette gjelder for alle leverandører som jeg har sjekket. Det er opplegget.

Men virker som det går greit med flere uttak, så da er den saken grei :-)

Lenke til kommentar
Opplegget er at hvis du skal bestille en gjør det selv- pakke, så var forutsetningen at du kun har et uttak. Dette gjelder for alle leverandører som jeg har sjekket. Det er opplegget.

Det kan ikke stemme. I Telenor sin GDS-pakke står det hvordan du skal gjøre det hvis du har mer enn en analog telefon.

Lenke til kommentar
Skulle bestille ADSL fra Tiscali her om dagen, og fikk meg en stoor overraskelse da jeg måtte ha en montør til nesten 2000 kr fordi jeg har et telefonuttak i stua og ett på soverommet!?! Stemmer dette?

Hvis en ikke kan fyre opp adsl-boksen selv, fordi en har flere uttak, er det vel ikke så mange som kan benytte seg av den pakka :-?

Jeg har 3 telefon uttak, og det var ganske enkelt å legge det opp her.

Bare kuttet telefonlinjen et lite stykke innefor der den kommer gjennom veggen oppå loftet og skjøtet ledingen som skal ned i rommet til

der splitteren skal skrus på veggen med en sukkerbit .

Fra splittern er det da 2 uttak, en til Adsl, og en til telefon.

Fra den telefonen der ledn. derifra kobles til, går også den opprinnelige

telefonledn. opp på loftet der den kobles sammen med de 2 ledn. som går ned til de andre tlf uttakene.

På den første bruker jeg da en sånn type telefonstøpsel som har uttak for modem til å la telefon ledn. plugges inn i.

Lenke til kommentar

Rart... vi har 2 telefonuttak, hoved nede og andre oppe. Vi valgte bare gjør det selv og alt funker strålende her oppe (andre..).

Men jeg anbefaler deg Kvalito :woot: ihvertfall sjekk tilbudene deres, www.kvalito.no

-ikke at jeg har Kvalito. Jeg har faktisk BlueCom, men til jul går bindingstiden ut og jeg vil skifte til Kvalito IT AS pga. de fine tilbudene deres :D

Lenke til kommentar
Hei igjen. Takk for alle svar, blir en GDS-pakke på meg uansett nå, men har ikke bestemt meg for hvilke leverandør ennå. Telenor er ikke aktuelt, men tiscali, kvalito og tele2 er alle billige og har fri nedlastning, så blir vanskelig å velge :-)

Hvis du ikke har lest om dem andre steder feks her

på boardet, føler jeg det riktig å advare litt mot Tiscali.

Hvis jeg skulle velge i dag, ville jeg absolutt sett på NextGenTel og

kanskje Bluecom også. Har ikke hørt mye negativt om dem, men en del positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...