FrihetensRegn Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Skal kvitte meg med en gammel harddisk men vil først sørge for at jeg får slettet alt fra den først. Hvordan gjør jeg det, kan jeg taste inn en kommando i CMD? Jeg kommer ikke inn på BIOS da den går rett inn i Windows. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Killdisk kan brukes, og for å være sikker på at ingen kan få brukt den igjen er det bare å slippe den et par ganger i bakken. Lenke til kommentar
Azathoth Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 (endret) Det er unødvendig å bruke penger på et program som skal gjøre dette. Dban gjør såvidt jeg vet en veldig god jobb. Eraser er også et godt alternativ. CCleaner har en diskslettingsfunksjon som er lett å bruke under Windows hvis du har det. Jeg har ikke verifisert hvor god den er. Edit: www.dban.org Endret 23. april 2013 av Azathoth Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Killdisk er da gratis, og kan kjøre både i Windows og fra et bootbart media. Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 (endret) Du bør ødelegge den fysisk, ta ut platene og knus de med en hammer Endret 23. april 2013 av Vebb Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Du bør ødelegge den fysisk, ta ut platene og knus de med en hammer Det er da absolutt ikke noe poeng i dette. Med mindre man syns det er gøy å ødelegge ting, da. Ellers holder det med én overskriving av disken for å gjøre alt som er der umulig å gjenopprette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå