Gå til innhold

Vanlig USB vs. "My passport hard disk"

Anbefalte innlegg

Lurer egentlig på hva forskjellen er mellom dem? Jeg vet at mypassport har større lagringsplass og er litt større enn en liten vanlig usb, men er det noe annet forskjell?

Hadde problemer med min 16gb USB da jeg klarte å ødelegge den ved å plugge den av PCn direkte. Mistet alle filene og fikk råd om å heller kjøpe den andre typen mypassport hard disk, da de lager backup for alle filene slik at man har en slags "garanti" på å alltid bevare filene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er "en vanlig usb" ??

Det finnes USB-minnepinner med flashminne og det finnes eksterne harddisk kabinett med USB.

Bortsett ifra pris, fysisk størrelse og lagringskapasitet så er det ikke mye forskjell på disse teknologiene.

Å ha backup betyr at man lagrer ting TO steder. dvs. et viktig dokument skal ligge både på din PC og på en ekstern enhet (minnepinne/harddisk)

MyPassport er bare en serie eksterne harddisk kabinett ifra Western Digital ( http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=640) ikke spesielt forskjellig ifra andre produsenter sine.

Det eneste som stor sett skiller de forskjellige produsentene er hva slags software de legger ved for backup. Men er der ofte fullt mulig å bruke akkurat den backup-softwaren du ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...