Enilel Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hei, jeg har akkurat bygget en helt ny pc bestående av helt nye komponenter. Alt virker som det fungerer fint, men prøvde det første spillet nå og da opplevde jeg noe flimring innimellom. Dette har jeg kun opplevd i spillet. Det er skjermkort ASUS HD770 DirectCU 1GB. Noen som har noen tips eller erfaringer i forhold til dette? Mvh Fredrik Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Om dette er snakk om Radeon HD 7770 skjermkort er vel ikke det så veldig kraftig. Prøvd nyeste drivere fra AMD sine sider? Greit og nevne noen spill i tilfelle det kan heller være skjerm eller ytelsen som er problemet. Også greit å nevne andre deler, siden det kan også være harddisk, ram eller cpu. Lenke til kommentar
Enilel Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 (endret) Jeg kjørte bare League of Legends Det lå på 60 fps konstant. Jeg har Harddisk : Western Digital 1 TB Green 3,5", SATA-3, RAM: Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz, Skjerm: Acer 24" LED Wide V245HLbd CPU: Intel Core i3 3240 3,4Ghz Socket 1155 Hovedkort: ASUS P8H77-M PRO, Socket-1155 mATX, H77, DDR3, 2xPCIe, VGA USB3.0 Vet at ikke det er det beste skjermkortet, men det burde vel kunne kjøre spill uten flimmer? Har prøvd å oppdatere de siste driverne. Endret 23. april 2013 av Tbgnorge Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Vet at ikke det er det beste skjermkortet, men det burde vel kunne kjøre spill uten flimmer? Det er vel et av de svakeste med tanke på ok spillopplevelse med dagens spill. Det kan være tearing du merker. Prøv å slå på vsync i grafikkinnstillingene og sjekk at det ikke har blitt overstyrt i ccc-panelet. Lenke til kommentar
Enilel Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Det er vel et av de svakeste med tanke på ok spillopplevelse med dagens spill. Det kan være tearing du merker. Prøv å slå på vsync i grafikkinnstillingene og sjekk at det ikke har blitt overstyrt i ccc-panelet. Har prøvd å skru på vsync, med det samme problemet er der fortsatt. Lenke til kommentar
hu3cakewalkhu3 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Google litt rundt for å se hvilke av de nyeste drivere som passer best til DITT kort. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hva mener du med flickering? Screen Flicker er noe man vanligvis ser på CRT-skjermer. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 (endret) Om det er flimmer du ser så skal ikke dette oppstå. Om kortet er for svakt til å kjøre et spill, vil du oppleve hakking ja, men flimmer nei. Sjekk kabel mellom skjermkort og skjerm, samt prøv å spille på en annen skjerm for å utelukke at det kan være skjermen som er problemet. Har hørt om feilproduserte skjermkort som har forårsaket flimmer, så jeg tror nok problemet ligger i skjermkortet om det flimrer under spilling, etter at du har sjekket skjermen Endret 23. april 2013 av NinjaChrister Lenke til kommentar
Enilel Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Jeg gjorde en oppdatering av drivere (noe jeg trodde jeg allerede hadde gjort). Etter det så var visst problemet borte. Takk for all hjelp folkens Lenke til kommentar
Enilel Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Forresten, vet at ikke skjermkortet ikke er det beste, men får kjørt på high både i bioshock, tomb raider og sniper elite v2. Uten lagg. Og gpu ligger på litt over 60 i temp Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Oppløsning? High/ultra på ALT? Tessellation? (i bla.a tomb raider) (MS)AA / AF? (Krever mye) Min fps? Avg fps? Husk at lagg er forskjellig for alle. Noen orker ikke spille om man ligger under 120fps med enkelte spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå