Gå til innhold

Anbefaling rimelig mobil med trykkskjerm til uerfaren bruker.

Anbefalte innlegg

Hei.

Fruen skulle hatt seg en ny mobil med trykkskjerm, som erstatning for sin eldre Nokia med knapper. Er usikker på hva som passer best, må være litt enkelt å bruke, og ikke håpløst å skrive SMS på. At telefonen ikke må lades hver eneste dag er også et pluss.

Har sett litt på Nokia sine Windows Phone 8 modeller, og selv om det systemet ikke har så mye apper og innstillinger, virker det litt enklere å bruke enn Android.

Samtidig så kjenner jeg selv best til Android og delvis IOS, så blir vanskeligere for meg å hjelpe til.

Prisklasse opp til omtrent 3k tenkte jeg burde holde.

At telefonen er enkel å betjene og skrive meldinger på, samt har brukbar batteritid er da altså det viktigste.

Noen tips å komme med her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange gode Android-mobiler mellom 2 og 3 tusen kroner.

Jeg ville sett nærmere på fjorårets modeller (ingen rangering):

Sony Xperia acro s, vanntett

Samsung Galaxy S2 (evt. Plus-versjonen), var/er en meget populær modell

HTC One S, lillebroren til One X

Av Windows Phone 8 mobilene, ville jeg sett nærmere på Nokia Lumia 620.

Når det gjelder "lette å skrive SMS på", så kan man jo bytte tastatur på Android og finne et som passer. Noe foretrekker Swiftkey som lærer seg skrivemåten til brukeren og foreslår ord. Selv foretrekker jeg "sveiping" som følger med min One X. Dette ble jeg tidlig vant med på Samsung Galaxy S, der fulgte nemlig Swype med.

På Windows Phone kan du ikke bytte ut tastaturet (enda?), men det som er standard er derimot meget bra (ikke egenerfaring med det).

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...