Gintoki Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Hey Er det slik at man må formatere pcen etter en bios oppdatering? HK er: Sabertooth Z77 med nyeste bios aka 1908 SSD er: OCZ agility 3 120gb For etter bios oppdateringa så får jeg bare Bootmgr is missing. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Du er sikker på at SSDen er valgt som boot disk? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Og når du er inne å setter SSD som boot-disk så bør du kanskje dobbeltsjekke at Sata-kontrolleren er satt som AHCI og ikke IDE. Ettersom en BIOS oppdatering kan sette slikt tilbake. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Jepp, har trippel sjekka det. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Da kan det hende du blir nødt til å stappe i Windows-plata for deretter å kjøre en reperasjon. Men for å være 100 % sikker så ville jeg prøvd å trykke F8 under oppstarten (før boot av OS) for å få opp hvilken enhet du ønsker å boote fra. Det er mulig at det er en annen "F-tast" på ditt HK, men mener det er F8, eller F12 som jeg har måtte bruke oftest. Har selv måtte trippel-endre det fordi BIOS skiftet boot-enhet, skiftet så tilbake til riktig enhet og fordi jeg satte AHCI så resatte HDD-rekkefølgen seg igjen, og dermed måtte jeg skifte en gang til. Endret 22. april 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Lol, fant ut at etter den siste oppdateringen så måtte jeg ha ssd'en som nummer 6 isteden for nummer 1 xD Lærte det her: http://forums.hardwarezone.com.sg/hardware-clinic-2/help-bootmgr-missing-4010457.html Og ja prøvde på manuel boot option, men fikk det samme, men fikk det til nå Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Ser ut til at det kun funka etter 1 oppstart, så må jeg inn i bios for hver gang jeg skal slå på pcen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå